Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vad för mopp rekommenderar ni?

Köpte en

o den funkar sisådär. Aldrig använt nån annan så vet inte om det finns bättre.

Va rekommenderar ni?

Bor i en etta på 27m^2

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem

+1 på platt moppmojäng
Mycket lättare att hålla ren moppen också, bara hiva domdär dynorna i tvättmaskinen.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Platt torrmopp.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Allt är bättre än swiffers jävla skitmopp... IKEAs mopp är meh... Så rekommenderar något annat

Permalänk
Medlem

Föredrar också plattmopp.
Gammal hederlig borste och skurtrasa kommer efter.

Tycker ingen annan varianter kommer i närheten till kontroll över hur blöt man vill ha moppen, oavsett materialet på själva moppen eller hur smart deras urvridare är.

Håller man dock på i en offentlig lokal, så är ju de kassa att föredra så man slipper hålla på att slabba i vattnet.

Permalänk

När du flyttar till något större är det värt att investera i en ångmopp. Så mycket enklare och värt pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar Tegni:

När du flyttar till något större är det värt att investera i en ångmopp. Så mycket enklare och värt pengarna.

Ger mig sjuk nostalgi, hade en farmor som köpte ALLT som fanns på TV-Shop kanalen... konstiga prylar.
Inklusive en ångmopp som höll i kanske 3 månader xD

Permalänk
Medlem

Swep (Vileda) är väl värt pengarna. Du kommer inte vilja använda något annat sen. Ett stativ, ett skaft och några moppgarn så är du hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ger mig sjuk nostalgi, hade en farmor som köpte ALLT som fanns på TV-Shop kanalen... konstiga prylar.
Inklusive en ångmopp som höll i kanske 3 månader xD
https://manilloshop.se/wp-content/uploads/nc/p/r/product_03_665.jpg

Fan tv-shop, vilka minnen 😁
Kommer ihåg deras solglasögon som man enkelt kunde byta linser på, var alltid nån snubbe i reklamen som gick runt med en liten midjeväska och 15 extra linser eller liknande.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Parkettgolv, platt mikrofibermopp. Kaklat golv, trådmopp. Rustikt trägolv, platt trådmopp. Plastgolv, flytta ut.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Amazon har en arme med bra varianter.. Vi köpte en swiffer och den höll inte måttet så köp en "vanlig" med tvättbara platta trasor.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fan tv-shop, vilka minnen 😁
Kommer ihåg deras solglasögon som man enkelt kunde byta linser på, var alltid nån snubbe i reklamen som gick runt med en liten midjeväska och 15 extra linser eller liknande.

Ring inom 15 minuter och vi bjuder på en dammvippa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

https://www.youtube.com/watch?v=erZcDQRYgIU

Ring inom 15 minuter och vi bjuder på en dammvippa!

Haha 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Vi använder den här (när inte robotdammsugaren sköter mopp ingen) och jäkligt skönt att ha inbyggd vattentank!
https://www.clasohlson.com/se/Spraymopp-Smart-Microfiber/p/44...

Funkar toppenbra!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

https://www.biltema.se/hem/stadning/moppar/golvmopp-med-urvri...

Just urvridningsfunktionen är najs IMO.

Kombinera med en avlång hink https://www.biltema.se/hem/stadning/hinkar/stadhink-125-l-200...

Med det får man rena golv snabbt och smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Parkettgolv, platt mikrofibermopp. Kaklat golv, trådmopp. Rustikt trägolv, platt trådmopp. Plastgolv, flytta ut.

Plastgolv är mina favoriter. Lätta att städa tycker jag. Alla rum utom mitt vardagsrum är plast och vardagsrummet är trä. Den får bara repor och jack i sig om man råkar tappa något.

Men bra tråd annars, blir att byta ut min skitmopp när den blir kass och köpa sån plattmopp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fan tv-shop, vilka minnen 😁
Kommer ihåg deras solglasögon som man enkelt kunde byta linser på, var alltid nån snubbe i reklamen som gick runt med en liten midjeväska och 15 extra linser eller liknande.

Men först måste man köra AbFlex så att man ser ut som en hunk/babe ur Baywatch, så att man kan göra det med bar överkropp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Men först måste man köra AbFlex så att man ser ut som en hunk/babe ur Baywatch, så att man kan göra det med bar överkropp.

Yeah right!
Vet att polarens morsa jobbade på sjukhus och dom hade faktiskt ett likande kit hemma som vi testade för skojs skull, för typ 20 år sen eller nåt. Är som en apparat man justerar styrkan på och ett antal elektroder, plåster eller (pads?) som man lägger på bröstet, biceps osv.
Sen såg man ut som mr Schwarzenegger him self efter 2h, samtidigt som man satt och åt chips i soffan

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Yeah right!
Vet att polarens morsa jobbade på sjukhus och dom hade faktiskt ett likande kit hemma som vi testade för skojs skull, för typ 20 år sen eller nåt. Är som en apparat man justerar styrkan på och ett antal elektroder, plåster eller (pads?) som man lägger på bröstet, biceps osv.
Sen såg man ut som mr Schwarzenegger him self efter 2h, samtidigt som man satt och åt chips i soffan

AbFlex är en mekanisk historia som ser ut som ett rymdskepp i formen. Det var väl före de började köra med de där elektriska varianterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

AbFlex är en mekanisk historia som ser ut som ett rymdskepp i formen. Det var väl före de började köra med de där elektriska varianterna.

Kommer inte ihåg direkt vad det var hon hade, men inte nåt från tv-shop i all fall. Så mycket vet jag.
Edit. Kollade bilderna, och det var inte samma. Den vi använde såg betydligt mer....
primitiv ut 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Plastgolv är mina favoriter. Lätta att städa tycker jag. Alla rum utom mitt vardagsrum är plast och vardagsrummet är trä. Den får bara repor och jack i sig om man råkar tappa något.

Men bra tråd annars, blir att byta ut min skitmopp när den blir kass och köpa sån plattmopp.

Får tyvärr bara PTSD från barndomen då strumpor med hög mängd nylon var populärt och billigt då man fick så förbannat mycket stötar av att ha klivit förbi plastgolvet som fanns i lägenheten jag växte upp i.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Inaktiv

Haha! jag kom precis från den här remixade TV-shop reklamfilmen om en svabb eller nåt med bra uppsugningsförmåga

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Tommybellan:

Ok, plattmopp är det. Ska kolla ICA Maxi och/eller Biltema imorrn.
Stort tack till er alla! 🙂

Skrivet av Chromatic:

Ger mig sjuk nostalgi, hade en farmor som köpte ALLT som fanns på TV-Shop kanalen... konstiga prylar.
Inklusive en ångmopp som höll i kanske 3 månader xD
https://manilloshop.se/wp-content/uploads/nc/p/r/product_03_665.jpg

Skrivet av ztenlund:

Men först måste man köra AbFlex så att man ser ut som en hunk/babe ur Baywatch, så att man kan göra det med bar överkropp.

Kommer ni ihåg denna?

Jag valde mellan AbFlex och Easy Crunch ett tag….
Jag köpte Easy Crunch när ja var 13 år för 600-700:-
Använde den några gånger…😳

Skrivet av Kärlekstrollet:

östa inlägg
Parkettgolv, platt mikrofibermopp. Kaklat golv, trådmopp. Rustikt trägolv, platt trådmopp. Plastgolv, flytta ut.

Kort o koncist.
Tänkte direkt: ”Va har han för trauma från plastgolv egentligen..?”

Sen såg jag ditt nästa inlägg där du skrev om din barndom 😁
Får en bild där du hoppar 3-stegshopp över golvet o får stötar hela tiden 😆

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Vileda UltraMax med tillhörande hink är jäkligt smidig tycker jag, men funkar nog inte så bra på annat än väldigt släta golv eftersom moppen är tunn. Lätt att styra/rotera och kommer åt väldigt bra. Har två extra refills att rotera med och sen är det bara att slänga in i tvättmaskinen på 60 grader.

Största nackdelen är väl att sköljning/urkramning är sisådär, rekommenderar att byta mopp en gång under städningens gång om man har större bostad / skitigt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Kör man det som komplement till dammsugaren några gånger om året tycker jag en klassisk garnmopp funkar absolut bäst. De där mikrofiberhistoriorna må vara lättjobbade, men de faller också på sin låga vikt. Blir många svep för att få rent där möget geggat sig fast.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Kör man det som komplement till dammsugaren några gånger om året tycker jag en klassisk garnmopp funkar absolut bäst. De där mikrofiberhistoriorna må vara lättjobbade, men de faller också på sin låga vikt. Blir många svep för att få rent där möget geggat sig fast.

Ja det är inget man djuprengör med, eller för den som bor ute på en leråker med hund kanske. För att svepa runt med efter veckans dammsugning i mindre lägenhet är de dock smidiga tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk