Unrecord - Ny nivå på grafik i spel.

Permalänk
Medlem

Unrecord - Ny nivå på grafik i spel.

Vad säger ni om grafiken och spelet?
Tror ni det kommer se ut så här när det släpps eller kommer vi bli besvikna (igen) av en nedbantad version?

Bonusfråga: Är det fejk?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig tveksam till anomationerna som ser lite för unika ut för att vara tidigt i utvecklingen.

Ställer mig även frågandes att en okänd indieutvecklare helt plötsligt lägger ut något som är så långt framför allt som finns på marknaden idag....

Men jag ser absolut fram emot att bli överraskad, men samtidigt såg The Day Before väldigt bra ut vid sin första trailer också, och var tog det vägen?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SuperSverker:

Jag ställer mig tveksam till anomationerna som ser lite för unika ut för att vara tidigt i utvecklingen.

Ställer mig även frågandes att en okänd indieutvecklare helt plötsligt lägger ut något som är så långt framför allt som finns på marknaden idag....

Men jag ser absolut fram emot att bli överraskad, men samtidigt såg The Day Before väldigt bra ut vid sin första trailer också, och var tog det vägen?

Spelet är gjort i UE5 vad jag läst och med kroppsburen kamera(?)
Släpps i November enl. hemsidan. Det är väl inte något konstigt idag att släpp försenas?

Permalänk
Medlem

Ser lite väl bra ut men vem vet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Spelet är gjort i UE5 vad jag läst och med kroppsburen kamera(?)
Släpps i November enl. hemsidan. Det är väl inte något konstigt idag att släpp försenas?

Ja kameran gör ju sitt för att det ska se bättre ut möjligtvis...

Ja, absolut, det jag menar är att ex. The Day Before (som ett av många exempel) skulle släppas 2021, Januari 2022, Juni 2022, 30 November 2022, Februari 2023, Mars 2023 och slutligen November 2023.

Om det ser för bra ut för att vara sant så är det en rejäl varningsklocka om det kommer från en okänd utvecklare.

Så jag är skeptisk men ser gärna att man lyckas leverera

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Såg denna video om det.

Om nu detta verkligen är så realistiskt som det ser ut misstänker jag att det kräver rejäl hårdvara.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Det är sån här grafik man vill ha i en VR-headset för att det ska kännas värt pengarna

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Liknar Gonzoisacat på Instagram

Trist att det inte är VR. Alyx har ju visat att det går att ha snygg grafik och hög FPS.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Är det fejk? Nej. Att det ser så realistiskt ut är för att man använder Unreal Engine 5, Lumen, Nanite, högkvalitativa texturer, rörelseoskärpa, fiskögonlins och liknande. Utvecklaren har på Reddit skrivit om att han använt texturer från MacKenzie Shirk.

Utvecklaren har på Twitter också laddat upp ett klipp där han visar upp det i realtid.

Allt detta betyder dock inte att det blir ett spel av det hela. Det återstår att se.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

https://www.youtube.com/watch?v=IK76q13Aqt0

Vad säger ni om grafiken och spelet?
Bonusfråga: Är det fejk?

Nej, detta är inte fejk, utan man har helt sonika använt sig av Neural Radiance Fields (NeRF) där man använder video eller stillbilder och låter ett artificiellt neuronnät (ANN) skapa geometriskt korrekta 3D-mesh (NeRF Meshing) som man sedan implementerar i Unreal Engine 5 tillsammans med Path Tracing.

Skrivet av Dees:

Är det fejk? Nej. Att det ser så realistiskt ut är för att man använder Unreal Engine 5, Lumen, Nanite, högkvalitativa texturer, rörelseoskärpa, fiskögonlins och liknande.

Nja, inte riktigt. Läs mer ovan.

Skrivet av Dees:

Allt detta betyder dock inte att det blir ett spel av det hela. Det återstår att se.

Detta håller jag dock med dig om fullt ut.