Permalänk
Medlem

Jeansclockers

Favorit go-to märke? Specifik modell?
Har själv alltid använt mig mestadels av Nudie, olika modeller. Kör nu ett par Steady Eddie II sen ett år tillbaka som blivit härligt ingångna, och fått lite naturligt slitage. Finns inget skönare plagg än ett par ingångna jeans i mitt tycke, essientials in my wardrobe 👍

Föredrar helt klart själv en regular passform. Kanske svårt att de definera, men någorlunda tajt i midjan och lite loose nedtill vid benen, inge slim för mig.
Btw, nån som är into selvedge? Kikat runt mycket på märken som använder japansk denim, lätt att snöa in sig på ämnet på tuben kan man säga 😁
Och även om man skulle vilja gå på ett par Made in Japan (MIJ) jeans så dels sticker kostnaden iväg snabbt. Plus att det inte blir så roligt om passformen till trots inte är rätt, och allt jobb med att returnera osv. Det hela gör att jag sneglar på nudies egna selvedge varianter då jag vet passformen.

Klassiska 501:or? Billigaste ala Dressmann eller H&M?
Men fyll på, vad för typ av jeans är sweclockers into?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är tråk och kör klassiska 501or, helst 100% bomull så ingen stretch Passar bra, och vet vilka storlekar som passar!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig varit into LEVI'S®
Hade ett par 501:or back in the days, men var ett par vanliga made in mexio. Pryl och klädnörd som man är har man självklart börjat kolla in deras vintage clothing serie.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lee Daren. Raka rör, lite stretch och knappgylf. Bekväma och håller i en evighet.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

De bästa ”jeansen” är de från uniqlo som är mjukisbyxor men som är som jeans både i passform och utseende. Fantastiskt sköna och perfekt passform för min figur, jag lär aldrig gå tillbaka till vanliga jeans.

EZY JEANS
https://www.uniqlo.com/eu/en/product/ezy-ultra-stretch-slim-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

De bästa ”jeansen” är de från uniqlo som är mjukisbyxor men som är som jeans både i passform och utseende. Fantastiskt sköna och perfekt passform för min figur, jag lär aldrig gå tillbaka till vanliga jeans.

EZY JEANS
https://www.uniqlo.com/eu/en/product/ezy-ultra-stretch-slim-f...

Minns att jag såg likande från Diesel för några år sen, deras kallas för Jogjeans 🙂
Aldrig sett några i en fysisk butik, men då handlar jag å andra sidan typ allt på nätet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X