Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Rekordmedlem

Fick ett retroanfall och grävde fram en gammal favorit, Toni Chiilds här från Grammygalan för 35 år sedan, hon har en röst som verkligen sticker ut så hade hon sjungit dåligt hade det nog låtit riktigt illa så det är tur att hon sjunger bra och det blir lite extra nostalgiskt med lågupplöst 4:3 video.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Cannons har släppt nytt halv-nyligen: Loving you

Riktigt soft
(tror det var nån i tråden här som tipsade om dem - riktigt skönt svalt sound!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Vanessa har varit i London och jobbat igen och kunde inte hålla sig från att leka och ge en gratisspelning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

retro-fav här med
Sheryl Crow - On The Outside

samt nyare fav, Lesath, väldans trevlig musik:

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Fick ett retroanfall och grävde fram en gammal favorit, Toni Chiilds här från Grammygalan för 35 år sedan, hon har en röst som verkligen sticker ut så hade hon sjungit dåligt hade det nog låtit riktigt illa så det är tur att hon sjunger bra och det blir lite extra nostalgiskt med lågupplöst 4:3 video.

Ja, 😮 den rösten stack verkligen ut! Jag är dock inte säker på om det var på ett bra sätt. Men det är väl det som är så fint med musik, det finns något för alla. Undrar om hon låter/lät sådär även när hon pratar.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Puttrickio:

Ja, 😮 den rösten stack verkligen ut! Jag är dock inte säker på om det var på ett bra sätt. Men det är väl det som är så fint med musik, det finns något för alla. Undrar om hon låter/lät sådär även när hon pratar.

Ljudkvaliten på videorna är rätt usel så de låter väldigt tekniskt dåligt och extra hårt men hon har en särpräglad röst när hon sjunger och låter inte riktigt så när hon talar.

Freya Ridings har också en udda röst och sjunger nästan lika sluddrigt som en mumblerappare men hon är ljusår mer musikalisk och hon släppte just det här och jag äter faktiskt blodapelsin till frukosten så ...

Vi tar en kort och konventionell men långt ifrån helnorsk poplåt på det som efterrätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vem kan det vara som låter så här, det enda maskerade är att hon tar några väldigt höga toner för att vara Diana men det är ju svårt att inte känna igen en polyfonisk kontraalt för det finns väl bara en enda aktiv i världen just nu. Hoppa till 8:35 för California dreamin.
https://www.youtube.com/watch?v=sp1kI3e9xZ8

Nä nu blommar asfalten! Känns inte alls som att det jag tittar på matchar det jag hör.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Det går inte att äta pengar

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Ljudet från en bussblinkers. Nu öppnas framdörren och ett resekort blippas.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

En sak jag fastnade för för länge sedan är lågt snabbt muller ackompanjerat av höga långsamma toner. Det är någonting i det som gör mig lugn.

De tydligaste exemplen jag har är dessa
Introt i Soilworks arrival

Och ca 54 sekunder i på de ödeslösa av Thyrfing

Är det någon som har andra exempel på detta?

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

En sak jag fastnade för för länge sedan är lågt snabbt muller ackompanjerat av höga långsamma toner. Det är någonting i det som gör mig lugn.

Alla är vi olika - mig stressar bara den där onödigt hektiska grundtakten upp mig - hjärtat lockas liksom hänga med och jag blir bara stissig av det.
Men Aurora är en fascinerande varelse - min favvo är nog Running with the wolves:

*edit* och jösses vad Runaway har fått träffar på tuben!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

En sak jag fastnade för för länge sedan är lågt snabbt muller ackompanjerat av höga långsamma toner. Det är någonting i det som gör mig lugn.

De tydligaste exemplen jag har är dessa
Introt i Slopworks arrival
https://www.youtube.com/watch?v=nuItul-D0PA&ab_channel=Nuclea...

Och ca 54 sekunder i på de ödeslösa av Thyrfing
https://www.youtube.com/watch?v=-lnpu7Wf0O0&ab_channel=Thyrfi...

Är det någon som har andra exempel på detta?

Inte helt samma sak, men ett förslag i alla fall. Mechina, de senaste albumen från 2017 och framåt (dvs de med Melissa Rosenberg på sång).

Mechina - The Grand Hunt

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hade nästan glömt att jag har några skivor med Kelly Willis stående, det var nog 20 år sedan jag sist spelade henne här hemma.

40 fingrar är fler än Marks 10 men han sjunger också båda versionerna är riktigt bra men på olika sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Foo Fighters Dee Gees - You Should Be Dancing (cover)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Inte helt samma sak, men ett förslag i alla fall. Mechina, de senaste albumen från 2017 och framåt (dvs de med Melissa Rosenberg på sång).

Mechina - The Grand Hunt
https://www.youtube.com/watch?v=kasj7ov-Lq0

Tack för tipset!
Jag har nog hittat nått som både har lite samma effekt, men som också kan vara en förklaring till varför min hjärna blir lugn av det.
Det låter lite som att en tvättmaskin centrifugerar i rummet intill.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag hade nästan glömt att jag har några skivor med Kelly Willis stående, det var nog 20 år sedan jag sist spelade henne här hemma.

Mjo, på rak arm har jag What I Deserve, samlingen MCA Recordings och Easy. Jag gick lite baklänges då den sistnämnda var den första jag köpte (ny) och de två andra är nog köpta på Uppsala Skivbörs (när den låg i hörnet Svartbäcksgatan/S:t Olofsgatan).

Alla som har sett filmen Cop Land:

Permalänk
Medlem

Gammal goding, brutalt bra !!!
Passar ju bra för "old school gamers" som mig själv som back in the days lirade Doom

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II