Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EU godkänner Microsofts köp av Activision Blizzard

Permalänk
Melding Plague

EU godkänner Microsofts köp av Activision Blizzard

Efter Storbritannien satt ned foten och stoppat Microsofts Activision Blizzard-köp ger EU tummen upp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så jävla gött

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAA!!
Äntligen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Yay, mindre konkurrens på spelmarknaden yippeee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Så jävla gött

Skrivet av Flutters:

JAAAAAAAAAA!!
Äntligen!

Varför är detta positivt?

Allt gott.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll om EU säger ja till affären när Storbritannien sagt nej?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Spelar det någon roll om EU säger ja till affären när Storbritannien sagt nej?

Det betyder att de har 1 istället för 2 problem att försöka lösa, antar jag.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

GamePazzzzzz

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det betyder att de har 1 istället för 2 problem att försöka lösa, antar jag.

Om USA och EU och andra godkänner det, så tror jag det är Englands bekymmer inte MS/Activisions.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Kul med konkurrens men detta köpet känns whatever o då spelar jag 80% av blizzards spel sedan jag fick händerna på en dator.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Spelar det någon roll om EU säger ja till affären när Storbritannien sagt nej?

Ja. Om de får godkänt världen över bortsett från UK så tror jag att de kommer att lämna deras marknad.

Permalänk
Medlem

Först Brexit nu Blixit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Först Brexit nu Blixit

Du menar Xboxit?

Eller möjligen om hela Microsoft ska lämna?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Sämre med mindre konkurrens men å andra sidan så har inte Activision bidragit till mycket gott. Starten på loot-lådor i Overwatch och Diablo Immortal som kräver miljontals kronor för att nå långt är inte direkt något att hurra för.

Inte heller har det varit speciellt trevligt när Activision släpper kart racer-spel som får mikrotransaktioner efter release så att recensioner inte nämner dessa mm.

För att inte nämna den helt sjuka toppen hos ABK - Bobby som både mordhotar anställda och sexuellt ofredar kvinnor.

Förhoppningen blir då att Microsoft får ordning på ABK och Bobby får sparken eller lämnar efter köpet.

Poängen är att det, trots mindre konkurrens, högst troligen inte kan bli sämre än idag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Pengar pengar pengar, svårt att tro att spelen skulle bli bättre av MS vid makten

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Sämre med mindre konkurrens men å andra sidan så har inte Activision bidragit till mycket gott. Starten på loot-lådor i Overwatch och Diablo Immortal som kräver miljontals kronor för att nå långt är inte direkt något att hurra för.

Inte heller har det varit speciellt trevligt när Activision släpper kart racer-spel som får mikrotransaktioner efter release så att recensioner inte nämner dessa mm.

För att inte nämna den helt sjuka toppen hos ABK - Bobby som både mordhotar anställda och sexuellt ofredar kvinnor.

Förhoppningen blir då att Microsoft får ordning på ABK och Bobby får sparken eller lämnar efter köpet.

Poängen är att det, trots mindre konkurrens, högst troligen inte kan bli sämre än idag.

Det är väl iofs så att det i princip är obegränsat hur dåligt det kan bli. Det är ju mer åt andra hållet det brukar ta stopp i något läge.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är väl iofs så att det i princip är obegränsat hur dåligt det kan bli. Det är ju mer åt andra hållet det brukar ta stopp i något läge.

”Det kunde ha varit värre” är ju alltid sant förstås. Men risken är liten och helt klart värt att chansa.

Måste jag välja baserat på den information som finns tillgänglig så väljer jag självfallet alltid Phil Spencer framför Bobby Kotick i alla fall.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

”Det kunde ha varit värre” är ju alltid sant förstås. Men risken är liten och helt klart värt att chansa.

Måste jag välja baserat på den information som finns tillgänglig så bör man självfallet alltid välja Phil Spencer framför Bobby Kotick i alla fall.

Bobby kanske får Phils jobb, det vore ju en intressant vändning...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Bobby kanske får Phils jobb, det vore ju en intressant vändning...

Ja, det vore hemskt men jag tror inte att Microsoft är speciellt sugna på det.

Det var väl bara rykten men rykten säger att Bobby får lämna direkt efter godkänt köp.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av evil penguin:

Bobby kanske får Phils jobb, det vore ju en intressant vändning...

Herregud. Mardrömscenario!

Permalänk
Medlem

Microsoft behöver inte redovisa fina siffror från speldivisionen till sina aktieägare då det inte är deras huvudsakliga affärsområde, på så sätt kan de faktiskt finpolera spelen och ge spelutvecklarna lite andrum tillskillnad från nu då allt handlar om att Bobby ska se bra ut varje kvartalsrapport.

Skiter fullständigt i Activision men Blizzard ligger eller låg åtminstone nära hjärtat, därför känns de som detta är en befrielse från en lång mardröm.

I övrigt är spel ingen livsnödvändighet och tycker att konkurrensmyndigheter ska fokusera på matmarknaden och energin över detta, vilket de inte gjort ett bra jobb med senaste 30 åren.

Permalänk
Medlem

Undrar vad Sony tycker om detta..

Sony: 😱

Permalänk
Snusfri

Bra bra, kanske Blizzard kan bli bra igen och släppa spel som man faktiskt kan tänka sig att spela.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Herregud. Mardrömscenario!

Jag mår lite dåligt själv av att ha tänkt tanken, beklagar om någon stackars läsare inte kan sova på tre veckor nu.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Microsoft behöver inte redovisa fina siffror från speldivisionen till sina aktieägare då det inte är deras huvudsakliga affärsområde, på så sätt kan de faktiskt finpolera spelen och ge spelutvecklarna lite andrum tillskillnad från nu då allt handlar om att Bobby ska se bra ut varje kvartalsrapport.

Förhoppningsvis lägger sig Microsoft i lite mer så att vi slipper se ytterligare exklusiva titlar från enormt skickliga utvecklare floppa totalt som med Redfall.

Det låter ju super att Microsoft inte lägger sig i, men det kräver ju att saker och ting klaras av ändå -vilket det uppenbarligen inte gjorde när det kom till Redfall.

Redfall är ju ett spel som skulle kunna fördröjas ett år eller så utan att spelet skulle bli bättre. Färre buggar och mer polerat kanske, men fortfarande helt kasst från grunden.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Härligt! Detta kommer nästan tvinga UK till att tänka om och godkänna uppköpet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Om Bobby Kotick lämnade så skulle det ses för aktieägarna att köpet är långt mycket värre än vad det är nu så nej han kommer inte försvinna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Bra bra, kanske Blizzard kan bli bra igen och släppa spel som man faktiskt kan tänka sig att spela.

Dragonflight var ett stjärnskott i kontrast mot senaste wow-åren.

Men jag hoppas att Microsoft kan röra om lite på den fronten då det ändå är en riktig dunderfranschise de anförskaffat sig.
Hoppas verkligen att en film om Arthas nergång (med Henry Cavil) kan bli på tapeten.

Permalänk
Medlem

Kasst...Det är allt man kan säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Spelar det någon roll om EU säger ja till affären när Storbritannien sagt nej?

De går inte ihop i Storbritannien utan lever som två olika bolag där. Som boende där och prenumerant på Game Pass får du en lite sämre deal då Activisions katalog inte ingår. Ungefär så skulle en lösning kunna se ut...

Själv ser jag fram mot en påfyllnad av mitt Game Pass-bibliotek.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]