Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fri frakt, är inte gratis?

Permalänk
Medlem

Fri frakt, är inte gratis?

Google... "Frakt" = Transportering av gods.

Så skulle beställa delar till ny dator. Stog att det erbjöds "Fri Frakt" på varor.

Väl vid checkout/kassan så erbjöds inte fri frakt, alla fraktsätt kostade pengar, (inga stora summor).

Det enda som var gratis alternativ var "Hämta upp från butiken" (vilket inte är definitionen av "Frakt")

Så av falsk marknadsföring och principskäl så valde jag att spendera mina pengar på andra butiker.

Tänkte höra av nyfikenhet vad folk och Inet säger om det hela?

Edit: Var min profil länkad, tror inte, men "Fri Frakt" erbjöds till mig när jag surfade runt i butiken, och står även med på deras egna information, även om man inte är inloggad. ( https://www.inet.se/info/711/varfor-inet )

Edit: Så verkar vara "Fri frakt, om du beställer för över 10 000 kr" till "Kungsgatan 1, 461 31 Trollhättan"
Testade beställa 2st "Gigabyte x670 Gaming X AX" 3399kr st = 6798kr = Inte fri frakt
Testade beställa 3st "Gigabyte x670 Gaming X AX" 3399kr st = 10 197kr = Fri frakt

Edit: Vad sa Inet support när dom frågades?
"Okej då förstår jag, där är det inget som är fel.
Det är alltid ett fraktsätt som vi erbjuder kostnadsfritt och det är olika beroende på var i landet man bor.
Här ser jag att "Hämta i butik" är det fraktsätt som vi erbjuder kostnadsfritt för dig, men förstår om du inte kan/vill hämta i en av våra butiker.
Men här ser det ut som att systemet har gjort rätt."

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Det kan inte ha varit så att fri frakt börjar gälla vid en viss summa, t.ex. 499 eller 999 kronor på butikens hemsida och att du inte uppnådde detta krav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Tänkte höra av nyfikenhet vad folk och Inet säger om det hela?

Är du inloggad?

Fri frakt på allt är ju för SweC-medlemmar, så se till att du har en verifierad användare och är inloggad.

Edit*
Länk med mer info

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Du transporterar ju godset när du kör hem det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Är du inloggad?

Fri frakt på allt är ju för SweC-medlemmar, så se till att du har en verifierad användare och är inloggad.
<Uppladdad bildlänk>

Det står fri frakt på artiklar även om man inte är inloggad, ingen hänvisning till att vara sweclockers-medlem:

Om man klickar på Fri Frakt ovan:

Nu är det 9kr som frakten kostar så det är ju som TS säger inga stora summor, och man kan som sagt koppla sitt swec-konto och logga in, men nog ska det väl vara fri frakt om det står fri frakt på det sättet kan jag tycka

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Länka korgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Är du inloggad?

Fri frakt på allt är ju för SweC-medlemmar, så se till att du har en verifierad användare och är inloggad.
<Uppladdad bildlänk>

Edit*
Länk med mer info

Om du går till denna sidan så står det fri frakt.
Detta står på flera ställen. Och om jag kan se erbjuds "fri frakt" så är det inte relevant om jag har länkat min profil eller inte, då det är något dom erbjuder.

https://www.inet.se/info/711/varfor-inet

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Google "Frakt" = Transportering av gods.

Så skulle bställa delar till ny dator. Stog att det erbjöds "Fri Frakt" på varor.

Väl vid checkout/kassan så erbjöds inte fri frakt, alla fraktsätt kostade pengar, (inga stora summor).

Det enda som var gratis alternativ var "Hämta upp från butiken" (vilket inte är frakt)

Så av falsk marknadsföring och principskäl så valde jag att spendera mina pengar på andra butiker.

Tänkte höra av nyfikenhet vad folk och Inet säger om det hela?

edit: Datordelar, ny dator 15 000kr

Det står Fri Frakt och under står X-Kr rabatt dvs hur mycket du sparar på frakten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Jag slängde ihop datordelar i ny flik utan att vara inloggad och jag får alltid postombud att vara gratis och sen 9 spänn för både postmord och budbee hemleverans.
Kanske beror på stad att du inte har något postombud som annars är billigaste alternativet?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Om jag lägger en hel dator (lösa delar inkl. chassi) i kundkorgen och går vidare så får jag välja dessa alternativ
Fyra alternativ som är fri frakt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jula försökte köra exakt samma sak för några år sen.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1621230-ar-det-frakt-a...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

När jag kollar (utloggad)

Instabox Paketskåp och Hämta i butik 0 kr (fri frakt)
postnord box och ombud 9 kr
hemkörning 19 kr

9 kr och 19 kr är ju väldigt låga priser. 19 kr för hemkörning är ju inget.. I många andra butiker får man ju betala 60-100 kr.

Men i mitt fall måste jag nog hålla med Inet. Frakten till Instabox Paketskåp är gratis och Inet skickar ju det till boxen så det är ju FRAKT och den är gratis. Däremot hämta i butik (deras egna) inte ska räknas som fri frakt alternativ.... Men ombud osv borde räknas.

Fri frakt innebär inte hemkört till dörren gratis.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

När jag kollar (utloggad)

Instabox Paketskåp och Hämta i butik 0 kr (fri frakt)
postnord box och ombud 9 kr
hemkörning 19 kr

9 kr och 19 kr är ju väldigt låga priser. 19 kr för hemkörning är ju inget.. I många andra butiker får man ju betala 60-100 kr.

Men i mitt fall måste jag nog hålla med Inet. Frakten till Instabox Paketskåp är gratis och Inet skickar ju det till boxen så det är ju FRAKT och den är gratis. Däremot hämta i butik (deras egna) inte ska räknas som fri frakt alternativ.... Men ombud osv borde räknas.

Fri frakt innebär inte hemkört till dörren gratis.

Mm, problemet är väl om man köper något som blir en för stor försändelse om nu Instabox paketskåp är fraktalternativet som är gratis. I övrigt är det ju inga konstigheter om "fri frakt" gäller ett specifikt fraktalternativ.

Misstänker att det är där någonstans det felat...(?)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Mm, problemet är väl om man köper något som blir en för stor försändelse om nu Instabox paketskåp är fraktalternativet som är gratis. I övrigt är det ju inga konstigheter om "fri frakt" gäller ett specifikt fraktalternativ.

Misstänker att det är där någonstans det felat...(?)

Valde en skärm nu och då fick jag fri frakt på postnord postombud (vilket kostade 9 kr innan) och nu kostade hemleverans 9 kr istället för 19 kr.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Om jag lägger en hel dator (lösa delar inkl. chassi) i kundkorgen och går vidare så får jag välja dessa alternativ
Fyra alternativ som är fri frakt.

<Uppladdad bildlänk>

Jag tror det är olika beroende på var i Sverige man bor.
Så testa samma sak och testa en adress i Trollhättan,

Jag har ingen bil så kan inte ta mig till GBG och "Hämta från butik" smidigt, även om det endast skulle vara 2timmars resa med bil fram och tillbaka.

Detta är inte min adress, men dom flesta städer har en "Kungsgata"

Så testa inte vara inloggad och gör en beställning till "Kungsgatan 1, 461 31 Trollhättan"

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

hm wtf.. Nu valde jag lite olika delar för nästan 15k. Nu får inte jag heller något fri frakt alternativ....
Förutom hämta i butik. När jag sedan tog bort 2 av 3 grejer och priset landade på under 1000 kr så öppnades fri frakt upp igen hos ombud.

Så något är ju skumt i deras system. Varför ger en skärm gratis till ombud men inte 3 olika datordelar?

Slutsats: I vissa scenario så luras ju Inet när de skriver "Fri frakt" och det av någon anledning inte gäller. Men överlag är dem ju billiga oavsett och som swec medlem så har jag ju absolut inget att klaga på vad gäller frakten.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Jag tror det är olika beroende på var i Sverige man bor.
Så testa samma sak och testa en adress i Trollhättan,

Jag har ingen bil så kan inte ta mig till GBG och "Hämta från butik" smidigt, även om det endast skulle vara 2timmars resa med bil fram och tillbaka.

Detta är inte min adress, men dom flesta städer har en "Kungsgata"

Så testa inte vara inloggad och gör en beställning till "Kungsgatan 1, 461 31 Trollhättan"

Jag får upp "Instabox Paketskåp Fri frakt!" (Trollhättan MyWay Mars Kiosk) som gratisalternativ med den adressen, respektive "Postnord Ombud Fri frakt!" (Direkten Entrebutiken) om man köper mer skrymmande/tyngre (vad som nu spelar roll) varor.

Har du fyllt i hela kundinformationsformuläret? En del fraktalternativ låses bakom att man fyllt i vissa fält

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag får upp "Instabox Paketskåp Fri frakt!" (Trollhättan MyWay Mars Kiosk) som gratisalternativ med den adressen, respektive "Postnord Ombud Fri frakt!" (Direkten Entrebutiken) om man köper mer skrymmande/tyngre (vad som nu spelar roll) varor.

Har du fyllt i hela kundinformationsformuläret? En del fraktalternativ låses bakom att man fyllt i vissa fält

Kan du fortfarande varit inloggad när du testade?, eller så ger Inet slumpvis fri frakt med samma adress?

(Slängde endast in 2st produkter, ca 6800kr, nu för testa.
2st https://www.inet.se/produkt/1903835/gigabyte-x670-gaming-x-ax...

Edit: Testade slänga in 3st Gigabyte-x670-gaming-x-ax och då fanns det andra alternativ. Men så 6798kr ger inte de alternativen, men 10 000kr gör det, kan inte minnas jag sett några "Gratis frakt vid 10 000kr order?"

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Tror de som rösta "Självklart" tror att "butiken" betyder närmaste postombud. - En av de är jag!
Men jag antar att det menas butiken som datorn blir köpt på.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Detta har väl hänt nån gång tidigare på Inet. Tror felet då var att de råkat byta mellan fri frakt över 1000kr och under 1000kr nånstans...
@inet

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vad svarade inet när du frågade?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Kan du fortfarande varit inloggad när du testade?, eller så ger Inet slumpvis fri frakt med samma adress?

(Slängde endast in 2st produkter, ca 6800kr, nu för testa.
2st https://www.inet.se/produkt/1903835/gigabyte-x670-gaming-x-ax...

Edit: Testade slänga in 3st Gigabyte-x670-gaming-x-ax och då fanns det andra alternativ. Men så 6798kr ger inte de alternativen, men 10 000kr gör det, kan inte minnas jag sett några "Gratis frakt vid 10 000kr order?"

<Uppladdad bildlänk>

Jag var inte inloggad.

Med 2st ovanstående mobo får jag "Instabox Paketskåp Fri frakt!", med 3st får jag "Postnord Ombud Fri frakt!".

Om jag inte fyller i hela kundformuläret, specifikt skippar personnummer, så gråas valet Instabox bort (med en not om att det krävs personnummer), och då finns inget gratisalternativ tillgängligt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Vad svarade inet när du frågade?

Att inget var fel, och allt var som det skulle...

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Kan du fortfarande varit inloggad när du testade?, eller så ger Inet slumpvis fri frakt med samma adress?

(Slängde endast in 2st produkter, ca 6800kr, nu för testa.
2st https://www.inet.se/produkt/1903835/gigabyte-x670-gaming-x-ax...

Edit: Testade slänga in 3st Gigabyte-x670-gaming-x-ax och då fanns det andra alternativ. Men så 6798kr ger inte de alternativen, men 10 000kr gör det, kan inte minnas jag sett några "Gratis frakt vid 10 000kr order?"

<Uppladdad bildlänk>

Som inloggad så hoppar fraktsättet från Instabox till PostNord Ombud, om 3 eller fler moderkort hamnar i varukorgen. Troligtvis så rymmer inte Instabox - boxar, en sådan order.

Men jag har fortfarande fri frakt, alternativt PostNord hemleverans för 9kr extra eller DHL för 29kr extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Att inget var fel, och allt var som det skulle...

<Uppladdad bildlänk>

  • Vad kostar frakten?
    Vi har FRI FRAKT!
    Hos oss har du alltid minst ett fraktfritt alternativ.
    Om du önskar att välja ett annat leveransalternativ som exempel hemleverans så kan du välja till det från 29 kr.

Källa: https://www.inet.se/info/318/faq-fragor-svar

Eh, wtf.

Möjligen anser de att frakten av dina varor till butiken, var du kan upphämta dem, är ett godtyckligt exempel som "Fri frakt". Jag förstår kundtjänst position, men jag tycker detta är snudd på falsk marknadsföring.

Det klingar åt helsike fel.

Permalänk
Medlem

Gissar på att detta är en fråga för Skatteverket.
Uppstår det ingen kostnad för företaget att leverera varan till kunden kan man inte bokföra det som fraktkostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Kan du fortfarande varit inloggad när du testade?, eller så ger Inet slumpvis fri frakt med samma adress?

(Slängde endast in 2st produkter, ca 6800kr, nu för testa.
2st https://www.inet.se/produkt/1903835/gigabyte-x670-gaming-x-ax...

Edit: Testade slänga in 3st Gigabyte-x670-gaming-x-ax och då fanns det andra alternativ. Men så 6798kr ger inte de alternativen, men 10 000kr gör det, kan inte minnas jag sett några "Gratis frakt vid 10 000kr order?"

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av evil penguin:

Jag var inte inloggad.

Med 2st ovanstående mobo får jag "Instabox Paketskåp Fri frakt!", med 3st får jag "Postnord Ombud Fri frakt!".

Om jag inte fyller i hela kundformuläret, specifikt skippar personnummer, så gråas valet Instabox bort (med en not om att det krävs personnummer), och då finns inget gratisalternativ tillgängligt.

Skrivet av TheWolfbane:

Att inget var fel, och allt var som det skulle...

<Uppladdad bildlänk>

Jag undrar ju baserat på våra resultat ovan om det möjligen är just att man inte fyllt i all kundinformation och att funktionen bara är för rörig för att kundtjänst ska veta vad de snackar om?
(Vilket isf också är ett problem, men ett annat problem än att man inte erbjuds fri frakt)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Om du går till denna sidan så står det fri frakt.
Detta står på flera ställen. Och om jag kan se erbjuds "fri frakt" så är det inte relevant om jag har länkat min profil eller inte, då det är något dom erbjuder.

https://www.inet.se/info/711/varfor-inet

Jag vet inte - Alla beställningar jag testat med hela datorer eller annat så erbjuds just fri frakt (ej inloggad) till ombud via PostNord men andra fraktsätt kostar från 9kr till 29kr.

Det är inte så att du bor på vischan?

Skrivet av Inet Vilkor:

Fraktkostnad
För leverans debiteras fraktkostnader enligt särskild fraktprislista. Uppgifter om kostnad för andra typer av leveranser (t.ex. bud) lämnas separat i varje enskilt fall då dessa priser varierar beroende på leveransadressen.

Edit*

Men ja, jag håller med om att det verkar vara knas någonstans.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt.
Jag är 100% inte inloggad; incognito, annan mail än jag är reggad med, och din adress:

EDIT: detta är med en 32k dator som inet ska montera

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag vet inte - Alla beställningar jag testat med hela datorer eller annat så erbjuds just fri frakt (ej inloggad) till ombud via PostNord men andra fraktsätt kostar från 9kr till 29kr.

Det är inte så att du bor på vischan?

Edit*

Men ja, jag håller med om att det verkar vara knas någonstans.

Något jag noterade i tidigare inlägg (där jag jämförde med TS resultat för samma adress), och som jag tror iaf är en delförklaring, är just att man för varje volym-/viktklass verkar få ett fraktalternativ utvalt som ska vara fri frakt.
MEN samtidigt så kräver vissa fraktalternativ mer information om kunden för att gå att välja, så det uppstår konflikter där det teoretiska gratisalternativet är otillgängligt (utgråat) om man skippat att fylla i all information.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304