Koppla två bluetooth-hörlurar till tv

Permalänk
Medlem

Koppla två bluetooth-hörlurar till tv

Hej!

Jag hjälper min syster och hennes man att koppla två bluetooth-hörlurar samtidigt till deras tv.
Den tvn dom har nu verkar bara klara av en.

Vilken är den lättaste och smidigaste lösningen för dom? Är det någon receiver man ska ha?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Benham20:

Hej!

Jag hjälper min syster och hennes man att koppla två bluetooth-hörlurar samtidigt till deras tv.
Den tvn dom har nu verkar bara klara av en.

Vilken är den lättaste och smidigaste lösningen för dom? Är det någon receiver man ska ha?

Du behöver en blåtandssändare som kan sända till flera mottagare samtidigt, det är en ny BT funktion så det är inte så många enheter som stödjer det men det finns om man letar och till en tv lär du behöva en lös sändare av nån typ, de här står det att de klarar det
https://www.amazon.com/dual-bluetooth-transmitter/s?k=dual+bl...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du behöver en blåtandssändare som kan sända till flera mottagare samtidigt, det är en ny BT funktion så det är inte så många enheter som stödjer det men det finns om man letar och till en tv lär du behöva en lös sändare av nån typ, de här står det att de klarar det

Tack för hjälpen!
Blev en beställning via Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bluetooth multicasting är långt ifrån nytt, men bluetooth protokollet och versionerna är otroligt misskötta, med hur de implementeras

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag skriver här igen. Det är så att jag köpte denna Bluetooth receiver men får det ej att funka på den tvn som de har. De har en rätt så gammal tv som är en panasonic tx-p50c2e. Jag har satt i optisk sladd i Bluetooth receivern och sen i tvn men hittar ingenstans där jag vill byta från tv högtalare ljud till optiska ljudet.
Jag hittar ingen meny där jag kan ändra audio output. Dock så funkar det att koppla in en soundbar har de sagt. Men då har de ej behövt att ändra ljudutgång.

Kan det vara så att tvn är för gammal så den ej slår över till receivern? Eller var kan problemet ligga?

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Benham20:

Hej!

Jag skriver här igen. Det är så att jag köpte denna Bluetooth receiver men får det ej att funka på den tvn som de har. De har en rätt så gammal tv som är en panasonic tx-p50c2e. Jag har satt i optisk sladd i Bluetooth receivern och sen i tvn men hittar ingenstans där jag vill byta från tv högtalare ljud till optiska ljudet.
Jag hittar ingen meny där jag kan ändra audio output. Dock så funkar det att koppla in en soundbar har de sagt. Men då har de ej behövt att ändra ljudutgång.

Kan det vara så att tvn är för gammal så den ej slår över till receivern? Eller var kan problemet ligga?

All hjälp uppskattas!

Du behöver nog låsa tvns ljud till PCM för att iden inte ska skicka ut DD/DTS

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du behöver nog låsa tvns ljud till PCM för att iden inte ska skicka ut DD/DTS

Okej, hur gör man det? Ska det kunna gå på en lite äldre plasma TV?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Benham20:

Det står i manualen var du ställer om så den inte matar ut nått diskret surrondkodat elerl så letar du själv i ljudmenyerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Det är helt omöjligt att svara på utan att veta exakt vilken TV det är, vilket du inte talat om. Googla på den exakta modellbeteckningen så hittar du säkert en manual. Läs den.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

https://www.bruksanvisni.ng/panasonic/tx-p50c3e/bruksanvisnin...
Sen sida 29 står det om SPDIF Selection - PMC

Skrivet av Mayhem SWE:

Det är helt omöjligt att svara på utan att veta exakt vilken TV det är, vilket du inte talat om. Googla på den exakta modellbeteckningen så hittar du säkert en manual. Läs den.

TS har skrivit vilken TV det är. Panasonic tx-p50c2e

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz