Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Bra jobbat!

Tack

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Wow. Snyggt. Så konsekvent sänkning med... Min våg går rätt mycket jojo... Kan nog har med min ibs att göra också. Varierar rätt mycket hur mycket vatten jag håller. Jag kan gå +1 kilo eller mer från en dag till en annan ibland och sen tappa det igen någon eller några dagar senare...

Så här ser min graf rätt ofta ut...

https://i.imgur.com/ldjihxw.png

Min går lite jojo också men brukar väga in mig på lördagar innan frukost. Då blir det hyggligt konsekvent i alla fall

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Månadens vägning avklarad: 87,9kg, -0,5kg sedan förra månaden och minus 12kg sedan start (oktober 2021).

Äntligen brutit trenden med sakta uppgång! 😃

Månadens vägning visade 88,9kg, plus 1kg sedan förra månaden och minus 11kg sedan start.

Måste försöka komma igång med mina långpromenader igen.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisDev:

"Hur" gör ni som gått ned mycket för att sen hålla ungefärlig vikt? Jag har senaste åren gått ned 20 kg och nu tycker jag att det räcker, mitt "problem" är dock att jag inte är lika stor i maten längre och äter ofta bara en mindre lunch och sen middag. Dessutom promenerar jag runt 8 timmar/vecka som läget är nu. Känns som det är lite knepigt att inte gå ned för mycket om man inte äter en massa mellanmål eller onyttigt hela tiden, på helgerna blir det dock en del snacks och dyl och hade det inte varit för det så hade jag väl gått ned ännu mer.

Jag gör inget särskilt, från 94kg till 62kg och jag äter godis någon gång i månaden. Om du inte äter på tok för lite så kommer dina kurvor att mötas så småningom och du kommer inte tappa mer, för då skulle du behöva dra in ytterligare på kosten.

Det mer seriösa är ju att mäta hur mycket du äter för att sedan se när viktnedgång och uppgång inte längre sker och försöka ligga på det intaget dagligen.

Jag brukar räkna på ett ungefär, ibland blir det lite mer ibland lite mindre.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Började på 165kg för nåt år sedan efter lite operation i hjärtat, tappade 35 typ och la på mig 10 igen när ryggen började strejka.
Sjukvården hade bara dietist att erbjuda, för att bli bättre i ryggen måste jag tappa vikt - för att tappa vikt är träning en del - om jag väger mindre är ryggen bättre. Snyggt dilemma 🤣

Så det blev investering i Allurion-ballong, minsta möjliga ingrepp.
Några dagar gravid med ballong nu, hittils bara lite lätt halsbränna när man tycker det är jättesmart att äta något som är lite för sött, såser med grädde, mjölk och godis går inte alls längre.

Förhoppningsvis kan man återgå till gymmet relativt snart.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Nått man kan göra är att handla online och hämta matkassarna. Då går man inte runt i butiken och ser allt godis. Kan enkelt läsa innehållsförteckningar med mera i lugn och ro. Enkelt sätt att slippa plocka på sig mer än nödvändigt.
[..]
Jag tycker alla ska väga och räkna maten man äter en vecka iaf. Så får man en rätt bra bild av vad man kan äta.

Det första är ett genuint bra tips.
För en slentriangodisätare som jag så är steget att inte ens kunna gå förbi godiset i butiken ett rätt viktigt steg.

Vidare så har jag och en närstående börjat med Lifesum för att få en uppfattning om hur stora portioner vi äter osv också, samt att man får det kastat i ansiktet hur jävla mycket kalorier det är i snacks gentemot hur mycket som är normalmängd mat per dag... Det blir ett extrasteg ytterligare innan man tar det där godiset.

Bara en bäbis-påse godis är ganska stygg; det gäller att ha planerat in den...

Permalänk
Medlem

Testade att inte äta något i tisdags, det gick bra

Sen åt jag lunch på onsdagen, bara lunch och kaffe

Torsdagen glömde jag bort mig och åt lite chips mest för att det inte skulle kastas (rester från barnen) på kvällen

Igår, mackor, alldeles för många, men hitt var det… godare än vanligt

Idag tårta på barnkalas och två mackor, 10 bitar lösgodis

Alla dagar kaffe med mjölk mest för att det fyller lite mer än bara vatten

Helt ärligt går det sjukt bra att inte äta, lätt lättare än när jag slutade snusa, bara att inte stoppa något i munnen, alls! Enda gången det är lite jobbigt är 3-5 timmar efter de gånger jag har ätit

Har känt mig på samma energinivå som vanligt, kunnat jobba, vara fysiskt aktiv (simskola, bada, cykla, whatever)

Permalänk
Skrivet av medbor:

Testade att inte äta något i tisdags, det gick bra

Sen åt jag lunch på onsdagen, bara lunch och kaffe

Torsdagen glömde jag bort mig och åt lite chips mest för att det inte skulle kastas (rester från barnen) på kvällen

Igår, mackor, alldeles för många, men hitt var det… godare än vanligt

Idag tårta på barnkalas och två mackor, 10 bitar lösgodis

Alla dagar kaffe med mjölk mest för att det fyller lite mer än bara vatten

Helt ärligt går det sjukt bra att inte äta, lätt lättare än när jag slutade snusa, bara att inte stoppa något i munnen, alls! Enda gången det är lite jobbigt är 3-5 timmar efter de gånger jag har ätit

Har känt mig på samma energinivå som vanligt, kunnat jobba, vara fysiskt aktiv (simskola, bada, cykla, whatever)

att inte äta något alls är inte rätt om du ens är en gnutta seriös med att gå ner i vikt.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

att inte äta något alls är inte rätt om du ens är en gnutta seriös med att gå ner i vikt.

Varför inte? Det är väl samma sak som fasta som de flesta religioner redan gör, eller 5-2 och annat moderns tjafs

Det är väl nästan definitionen av ’mind over body’ och något man måste göra väldigt medvetet

Vad skulle vara problemet med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Det första är ett genuint bra tips.
För en slentriangodisätare som jag så är steget att inte ens kunna gå förbi godiset i butiken ett rätt viktigt steg.

Vidare så har jag och en närstående börjat med Lifesum för att få en uppfattning om hur stora portioner vi äter osv också, samt att man får det kastat i ansiktet hur jävla mycket kalorier det är i snacks gentemot hur mycket som är normalmängd mat per dag... Det blir ett extrasteg ytterligare innan man tar det där godiset.

Bara en bäbis-påse godis är ganska stygg; det gäller att ha planerat in den...

Ja godis och framförallt choklad blir snabbt kalorier men man kan fortfarande äta det. Bara inte varje dag

Äter numera godis/chips på helgerna. Men inget i veckorna.

Tränar dock väldigt mycket med. 6 dagar i veckan löpning. Då kan man unna sig lite mer.

Men unnar mig hellre mat än godis

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Bara inte varje dag

och inte 855 gram lösviktsgodis i en påse till en film

60 minuter och 3500 kalorier senare: mmm, lite chips på det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

och inte 855 gram lösviktsgodis i en påse till en film

60 minuter och 3500 kalorier senare: mmm, lite chips på det här?

Hahaha igår åt jag just 800g godis till en film haha. Men inga chips.

Bara springa lite extra.

Numera har man rätt bra koll. Springer minst 6 dagar i veckan, 7 dagar denna veckan som varit nu så kan äta pizza varje dag utan att öka i vikt.

Snarare så för min del att dåliga val gällande mat påverkar min träning negativt.

För mkt socker gör att man sover illa och skiter ner sig halva rundan med 5km hem. Inte värt det 😁

På helgerna äter jag dock vad jag vill. I veckorna har jag förhållandevis bra kost och hyfsat lågt intag med. Bränner i snitt 1000kcal bara på rörelse dagligen. Snittar tex mellan 15-20k steg om dagen oxh har gjort i ett år lite drygt.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför inte? Det är väl samma sak som fasta som de flesta religioner redan gör, eller 5-2 och annat moderns tjafs

Det är väl nästan definitionen av ’mind over body’ och något man måste göra väldigt medvetet

Vad skulle vara problemet med det?

Utifrån det du skrev så låter det som att du äter otroligt lite, något som i bästa fall är onödigt dumt och i värsta fall kan leda till problem för dig. Det känns även som att det kommer vara svårt att hålla igång detta en längre tid.

Varför äter du inte bara varje dag, men små portioner? Och se till att få i dig de vitaminer osv du behöver. Att bara gå dagar med kaffe och/eller tårta i sig är inte bra för kroppen.

Är ingen expert på detta men jag hoppas du läser på och informerar dig

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Utifrån det du skrev så låter det som att du äter otroligt lite, något som i bästa fall är onödigt dumt och i värsta fall kan leda till problem för dig. Det känns även som att det kommer vara svårt att hålla igång detta en längre tid.

Varför äter du inte bara varje dag, men små portioner? Och se till att få i dig de vitaminer osv du behöver. Att bara gå dagar med kaffe och/eller tårta i sig är inte bra för kroppen.

Är ingen expert på detta men jag hoppas du läser på och informerar dig

Den jobbigaste perioden är för mig timmarna efter att ha ätit, då är hungern som störst, så för mig är det mer naturligt med större uppehåll

Självklart ska jag utvärdera över tid, men fasta är väl inte farligt i sig? Äta normal mat men mer sällan borde väl vara liknande som mindre portioner? Jag äter inte större portioner än innan, snarare mindre

Ska fortsätta leta mer info, men det lättillgängliga på youtube och liknande verkar inte direkt säga att det är farligt:

Såklart kommer jag inte svälta mig en månad i taget eller så, ville mest se hur det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:
Skrivet av medbor:

Att köra någon form av periodisk fasta är ett jättebra sätt att gå ner i vikt, men man måste såklart hålla bra koll på kosten ändå. Det är viktigt att få i sig rätt antal kalorier genom bra fett, protein och vitaminer/mineraler. Själv har jag haft bra resultat med att äta 1ggr per dag (middag) samt hålla nere kolhydraterna till ett minimum.

Att fasta är väl generellt ganska "kontroversiellt", rent anekdotiskt så är det flera gånger som folk (även de vid relativt dålig hälsa) har varnat mig för att jag inte bara kan skippa frukost/lunch ex., nästan som om jag skulle trilla ihop och dö bara för jag inte fick i mig mat var 3e timme.

Det finns dock mycket bättre belägg för att fasta än den YT-videon du länkade. Ex. Harvard eller John Hopkins. Finns även otaliga artiklar i medicinska tidsskrifter.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Att köra någon form av periodisk fasta är ett jättebra sätt att gå ner i vikt, men man måste såklart hålla bra koll på kosten ändå. Det är viktigt att få i sig rätt antal kalorier genom bra fett, protein och vitaminer/mineraler. Själv har jag haft bra resultat med att äta 1ggr per dag (middag) samt hålla nere kolhydraterna till ett minimum.

Att fasta är väl generellt ganska "kontroversiellt", rent anekdotiskt så är det flera gånger som folk (även de vid relativt dålig hälsa) har varnat mig för att jag inte bara kan skippa frukost/lunch ex., nästan som om jag skulle trilla ihop och dö bara för jag inte fick i mig mat var 3e timme.

Det finns dock mycket bättre belägg för att fasta än den YT-videon du länkade. Ex. Harvard eller John Hopkins. Finns även otaliga artiklar i medicinska tidsskrifter.

Tack för bättre länkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Att fasta är väl generellt ganska "kontroversiellt", rent anekdotiskt så är det flera gånger som folk (även de vid relativt dålig hälsa) har varnat mig för att jag inte bara kan skippa frukost/lunch ex., nästan som om jag skulle trilla ihop och dö bara för jag inte fick i mig mat var 3e timme.

Ja, det är en väldigt svårutplånad myt verkar det som. Många verkar tro att det är farligt att gå utan mat 16-20 timmar per dygn när det snarare har många hälsofördelar. Två veckor utan mat, då börjar vi snacka lång tid utan att äta. Inte några fjuttiga 20 timmar eller tre-fyra dagar.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den jobbigaste perioden är för mig timmarna efter att ha ätit, då är hungern som störst, så för mig är det mer naturligt med större uppehåll

Självklart ska jag utvärdera över tid, men fasta är väl inte farligt i sig? Äta normal mat men mer sällan borde väl vara liknande som mindre portioner? Jag äter inte större portioner än innan, snarare mindre

Ska fortsätta leta mer info, men det lättillgängliga på youtube och liknande verkar inte direkt säga att det är farligt:
https://www.youtube.com/watch?v=STLKL9x59d8

Såklart kommer jag inte svälta mig en månad i taget eller så, ville mest se hur det var

fasta etc är inte farligt nej, så länge du får i dig tillräckligt med mat, vitaminer etc etc.
Är inget magiskt som kommer hända med kroppen, inga speciella "fatburning mode" "ketosis" etc att sträva efter helt ärligt då allt detta är BS, ett underskott av kallorier är det du kommer gå ner av, hur du hamnar där är egentligen helt upp till dig. Är det du kör på nu hållbart så kan jag bara säga kör...

Jag har själv testat de mesta varianter av att tappa vikt... och att typ skippa frukost är för mig enklast då jag inte har behovet av att äta direkt på morgonen, så jag äter frukost/lunch vid 10.00 istället för att ha en sak mindre att stressa med på morgonen, men det måste också vara hållbart för att det skall fungera, kring 10 är det kanske inte läge att bara äta 100g kvarg etc, utan det är bättre att äta något mer rejält.

Allmänt till folket:
- Frukt och grönt - nästan omöjligt att äta för mycket av detta.. Ha hellre en frukt redo, än att springa till lokala fiket etc
- Dra hellre ner på fett än kolhydrater. Fett behöver inte omvandlas till just fett för att kunna lagras. Se till att fettet du får i dig istället är från bra källor. (Kolhydrater kan du dessutom äta mer av då det är 4kcal/g vs 9kcal/g (snitt). (åter igen här, att hamna i "ketosis" etc.... finns inga bra studier på det mer än att: går man ner, är det snarare pga kalloriunderskott än att något magiskt händer i kroppen.
- Matlådor, Matlådor, Matlådor
- Mat som inte finns hemma, är svårt att äta.. köp endast mat du "vill" äta. Jättesvårt när man har familj och barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Är inget magiskt som kommer hända med kroppen, inga speciella "fatburning mode" "ketosis" etc att sträva efter helt ärligt då allt detta är BS, ett underskott av kallorier är det du kommer gå ner av, hur du hamnar där är egentligen helt upp till dig. Är det du kör på nu hållbart så kan jag bara säga kör...

Visst är det ett underskott av kalorier som gör att man går ner i vikt, men det är inte att förringa ketos osv. av andra själ. Ex. kan det vara lättare att inte känna en "extrem" hunger osv. om man inte äter kolhydrater.

Jag tror det viktigaste är att komma ihåg att olika saker funkar olika bra för olika personer. Den psykologiska faktorn när man ska gå ner i vikt, att göra något som passar en själv, är nog otroligt viktig. Men det förutsätter ju givetvis ett kaloriunderskott, annars kan man lik väl glömma viktnedgång!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Visst är det ett underskott av kalorier som gör att man går ner i vikt, men det är inte att förringa ketos osv. av andra själ. Ex. kan det vara lättare att inte känna en "extrem" hunger osv. om man inte äter kolhydrater.

Jag tror det viktigaste är att komma ihåg att olika saker funkar olika bra för olika personer. Den psykologiska faktorn när man ska gå ner i vikt, att göra något som passar en själv, är nog otroligt viktig. Men det förutsätter ju givetvis ett kaloriunderskott, annars kan man lik väl glömma viktnedgång!

Detta med "extremhunger" är i så fall något som någon som precis börjar gå ner i vikt kommer känna av. Jag personligen känner aldrig extremhunger. MEN.... är det enklare för någon ATT äta fett än kolhydrater, så passar det helt enkelt bättre, min poäng är att man inte skall skippa kolhydrater för att någon internetforskare säger att ketos gör att man kan äta 1 kilo fett per dag utan att man lägger på sig.. lite överdrivet men ja... finns tyvärr folk som tror på sådant.

i sak, har du helt rätt... hitta något man tycker passar sin livsstil då det är nyckeln till framgång.

länk till mer info ang fasta; https://tyngre.se/artikel/forskning/periodisk-fasta-halsa-och...
Gudiol svarade på tittarfrågor för 19 dagar sedan här; https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/hur-h%C3%A5ller-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Detta med "extremhunger" är i så fall något som någon som precis börjar gå ner i vikt kommer känna av. Jag personligen känner aldrig extremhunger. MEN.... är det enklare för någon ATT äta fett än kolhydrater, så passar det helt enkelt bättre, min poäng är att man inte skall skippa kolhydrater för att någon internetforskare säger att ketos gör att man kan äta 1 kilo fett per dag utan att man lägger på sig.. lite överdrivet men ja... finns tyvärr folk som tror på sådant.

i sak, har du helt rätt... hitta något man tycker passar sin livsstil då det är nyckeln till framgång.

länk till mer info ang fasta; https://tyngre.se/artikel/forskning/periodisk-fasta-halsa-och...
Gudiol svarade på tittarfrågor för 19 dagar sedan här; https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/hur-h%C3%A5ller-m...

Man KAN skippa kolhydrater, det är jag övertygad om. Är till större delen bara socker. Kroppen klarar sig på fett och protein. Däremot går det inte ta bort protein eller fett från kosten.

Kolhydrater är absolut en bov i att göra folk överviktiga, skapa sötsug osv...

Jag har personligen haft störst framsteg med både mättnad, vikt nedgång och energinivåer på en diet som innefattar en stor del protein och fett och väldigt lågt intag av kolhydrater.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Man KAN skippa kolhydrater, det är jag övertygad om. Är till större delen bara socker. Kroppen klarar sig på fett och protein. Däremot går det inte ta bort protein eller fett från kosten.

Kolhydrater är absolut en bov i att göra folk överviktiga, skapa sötsug osv...

Jag har personligen haft störst framsteg med både mättnad, vikt nedgång och energinivåer på en diet som innefattar en stor del protein och fett och väldigt lågt intag av kolhydrater.

Man KAN absolut, och om det är där ens problem ligger, så absolut plocka bort det. Är dock enklare att överäta av fett. Enklare att istället äta mer av högbelönande mat.

Jag har testat extrema varianter också mest på skoj där jag mest åt: 250g protein, 50g kolhydrater och 20g fett, det var klart intressant och absolut inte hållbart i längden. Även här, var jag aldrig hungrig. Även försökt hålla mig ännu lägre på kolhydrater (så nära nollan som möjligt var målet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Man KAN absolut, och om det är där ens problem ligger, så absolut plocka bort det. Är dock enklare att överäta av fett. Enklare att istället äta mer av högbelönande mat.

Jag har testat extrema varianter också mest på skoj där jag mest åt: 250g protein, 50g kolhydrater och 20g fett, det var klart intressant och absolut inte hållbart i längden. Även här, var jag aldrig hungrig. Även försökt hålla mig ännu lägre på kolhydrater (så nära nollan som möjligt var målet).

Har med testat lite olika. Är väldigt intressant. Kört liknande upplägg som du beskrev.

Mår bäst på runt 40g kolhydrater och 80-90g fett samt 150-200g protein. Kan lätt ligga runt 1500-2000 kalorier och ändå träna 6-7 pass i veckan.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Detta med "extremhunger" är i så fall något som någon som precis börjar gå ner i vikt kommer känna av. Jag personligen känner aldrig extremhunger. MEN.... är det enklare för någon ATT äta fett än kolhydrater, så passar det helt enkelt bättre, min poäng är att man inte skall skippa kolhydrater för att någon internetforskare säger att ketos gör att man kan äta 1 kilo fett per dag utan att man lägger på sig.. lite överdrivet men ja... finns tyvärr folk som tror på sådant.

i sak, har du helt rätt... hitta något man tycker passar sin livsstil då det är nyckeln till framgång.

länk till mer info ang fasta; https://tyngre.se/artikel/forskning/periodisk-fasta-halsa-och...
Gudiol svarade på tittarfrågor för 19 dagar sedan här; https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/hur-h%C3%A5ller-m...

Absolut, jag förstår vad du menar och håller helt med dig!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Invägningsdag - tappat 6,6 kilo på exakt en månad. Räknat kalorier och kört periodisk fasta (dock mest för andra hälsofördelar).

Kul när man ser substantiell skillnad! Rekommenderar att ta progress-bilder, ger betydligt mer för självkänslan än bara en siffra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Invägningsdag - tappat 6,6 kilo på exakt en månad. Räknat kalorier och kört periodisk fasta (dock mest för andra hälsofördelar).

Kul när man ser substantiell skillnad! Rekommenderar att ta progress-bilder, ger betydligt mer för självkänslan än bara en siffra.

Grymt bra jobbat!!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

hmmm . Jag skippade kött för nåt halvår sen. Ost, ägg och grädde hindrar mig från att gå helt vegan. Dricker knappt alkohol längre. Har visserligen alltid tränat mycket men nu med ca 20-25 timmars cykel varje vecka ist 10-15 under vintern kan jag knappt äta så mycket som behövs för att hålla vikten UPPE.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

hmmm . Jag skippade kött för nåt halvår sen. Ost, ägg och grädde hindrar mig från att gå helt vegan. Dricker knappt alkohol längre. Har visserligen alltid tränat mycket men nu med ca 20-25 timmars cykel varje vecka ist 10-15 under vintern kan jag knappt äta så mycket som behövs för att hålla vikten UPPE.

Du tränar många mil på cykel!

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Kaffe med mjölk varje dag

Ca ett större (normalt) mål varannan dag

Funkar asbra hittills

Inte vägt mig än, men märker stor skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Månadens vägning visade 88,9kg, plus 1kg sedan förra månaden och minus 11kg sedan start.

Måste försöka komma igång med mina långpromenader igen.

Månadens vägning visade 89,5kg, plus 0,6kg sedan förra månaden.
Inte helt oväntat eftersom jag legat hemma sjuk och kört två veckor med 6:1 istället för 5:2. Plus långhelger med mer öl och annat gott. Inget som känns i byxlinningen i alla fall. 🙂

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B