Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du en telefon du kan felsöka med ?
Kan telefonen ansluta till routerns ssid ?
Kan du aktivera internetdelning på telefonen och kan din dator i så fall se och ansluta till telefonen ?

ja det funkar med internetdelning sitter på mobilens nätverk nu

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alexander9409:

ja det funkar med internetdelning sitter på mobilens nätverk nu

Och kan telefonen ansluta mot routern?
Prova att stänga av krypteringen på routern och se om datorn kan ansluta då.
Vilken kanal och kanalbredd används ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Och kan telefonen ansluta mot routern?
Prova att stänga av krypteringen på routern och se om datorn kan ansluta då.
Vilken kanal och kanalbredd används ?

ja både min google chrome o robotdammsugare e anslutna o funkar felfri, hur stänger man av krypteringen ? hur vet man vilken kanal och kanalbredd som används ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alexander9409:

ja både min google chrome o robotdammsugare e anslutna o funkar felfri, hur stänger man av krypteringen ? hur vet man vilken kanal och kanalbredd som används ?

Man ändrar det i routern men jag vet inte hur din modell ser ut i menyerna men det finns i wifisetupen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man ändrar det i routern men jag vet inte hur din modell ser ut i menyerna men det finns i wifisetupen.

okej tack ska kolla på det imorgon