Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Nu tar vi äntligen helg!

<Uppladdad bildlänk>

Har den hemma, lätt bästa spriten jag druckit någonsin

Finns den att få tag på nu för tiden? Tror jag köpte min på båten för väldigt länge sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har den hemma, lätt bästa spriten jag druckit någonsin

Finns den att få tag på nu för tiden? Tror jag köpte min på båten för väldigt länge sedan

Ja den är riktigt fin!

Fick en till av far nyligen som han köpte på jobbresa.
Den finns säkerligen i Tyskland blandannat.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Gäller att njuta när man är ledig mitt i veckan.
Skål kamrater 🍻

AKiA brygghus vet vad dom gör.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Gäller att njuta när man är ledig mitt i veckan.
Skål kamrater 🍻

<Uppladdad bildlänk>

AKiA brygghus vet vad dom gör.

Den är riktigt fin.

Permalänk
Medlem

I väntan på att Benify tv-n QN95B ska dyka upp på Måndag. Får man värma upp sig med ett glas rött under tiden.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Rose från Argentina

Permalänk
Medlem

Gin & Tonic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Gin & Tonic

+1 GT väder idag!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

+1 GT väder idag!
<Uppladdad bildlänk>

Skål

Permalänk
Medlem

En GT här med😁

Permalänk
Medlem

Favorit i repris 🥂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Gin & Tonic

<Uppladdad bildlänk>

Tanqueray är rätt vettig... Fast vill man bli helt på lyset kan man köra Beefeater. Märks inte hur mycket man häller i. Inte en metod jag förespråkar per se, men mer en erfarenhet när jag hällt i mer groggliknande kreationer och bara smakat tills det har varit "lagom".

Hmm. vet att jag smakade någon fransk gin som jag tyckte var riktigt intressant, men som inte fanns på Apoteket Röda Näsan. Frågan är vad sjutton den hette...

Svar på trådfrågan: Guigal Côtes du Rhône Blanc

Är nog den här, fast 2021: https://www.systembolaget.se/produkt/vin/cotes-du-rhone-71947...

Permalänk
Medlem

Ok jag har ju även cotswolds och plymouth gin som är väldigt goda. Dom finns bara i beställningsortimentet

Permalänk
Medlem

Tiroliro rose från portugal

Permalänk
Medlem

Galgbacken IPA

Den där va fan inte bra, blaskig och smaklös.
Nu har jag druckit den två gånger, första och sista.

Permalänk
Medlem

Nä, då var till och med en Briska 4,5 godare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Galgbacken IPA

Den där va fan inte bra, blaskig och smaklös.
Nu har jag druckit den två gånger, första och sista.

<Uppladdad bildlänk>

Jaså tycker den är helt okej med tanke på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Jaså tycker den är helt okej med tanke på priset.

Oavsett pris så får den mig osökt att tänka på Monty Python. Det måste vara Galgbacken de pratar om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Oavsett pris så får den mig osökt att tänka på Monty Python. Det måste vara Galgbacken de pratar om

https://youtu.be/R8aPABF7nW4

Haha okej.
Va ett tag sedan jag drack den kanske minns fel, får köpa mig en flaska igen:D

Permalänk

Jag dricker knappt alkohol över huvud taget längre. Men när jag dricker så dricker jag i mycket små mängder.
Och det jag drack senast var Minttu Black för kanske 1,5 år sedan.
Små flaskor starksprit är typ det enda som håller och inte har direkt något utgångsdatum.
Jag behöver tänka på min lever med då jag har en kronisk inflammatorisk sjukdom som sitter i gallvägarna.
Dom som har haft gallstensanfall vet hur fruktansvärt ont det kan göra. Och dessa smärtor har jag varje dag. Och sen påverkar alkoholen mina smärtstillande med. Men jag kan dricka små mängder. Men inte varje dag, Varje vecka eller varje månad.
Jag kan faktiskt tänka mig att vara utan alkohol helt faktiskt.
Som utbildad kock och undersköterska så har jag sett baksidorna med alkohol. Så man är helt klart mycket väl medveten vad för inverkan kan ha på många människor.
Dock så försöker jag att få tag på dom Amerikanska Coca-Cola, Fanta och 7-UP Cherry. Dom gillar jag väldigt mycket och njuter hellre av en sådan än alkohol och sprit.
Favoriterna är Coca-Cola cherry, Fanta Cherry och Fanta Pineapple (Dom Amerikanska). Den Svenska Coca-Cola Cherry är inte lika god tycker jag.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Hedersmedlem

Drack en tokbra stout i lördags.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

En Bock från tillfällighyllan, betydligt trevligare än gårdagens piss.

Permalänk
Medlem

Balkonghäng med rose och GT till fågelkvitter

Permalänk
Medlem

Skruvat ihop datorn så man kan starta och prova ivrig som man är, dock hittade jag inte hållarna till cpu fläktar så ett buntband får duga så länge .

Nu tar jag en härlig klassiker "Starköl" och ska installera lite inför tester.

Ha det fint gott folk 🍺🙂

Cpu 5800x3d
Mobo Asus ROG Strix B550-E gaming
Minne 2x16GB 3600MHz
Gpu Sapphire nitro+ 7900xtx
PSU Asus ROG Thor 850P
Ljudkort Sound Blaster AE-9
+Diverse lagring

Permalänk
Hedersmedlem

I lördags höll Omnipollos Hatt låda, det var 8års-jubileum. Lugnt och skönt i början. Bra bärz på fat och flaska.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

En bocköl från tillfällighyllan, bra beska och riktigt god. Den blir det fler av.

Permalänk
Medlem

I väntan på att grillen blir varm. Snöan är en ö söder om Umeå utanför Hörnefors. Westerbottens bryggeri har en kul serie olika öl namngivna efter lokal anknytning. Denna var god (och dyr).

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

GT 🥂

Permalänk

Oops I did it again...... God dammit...

Jag måste fan ha timer påslaget när jag kyler öl i frysen

Skål....... när nu det blir idag eller imorgon