Roborock s7 maxv moppning

Permalänk

Roborock s7 maxv moppning

Hej, eftersom det inte går att få tag på Roborock golvrengöringsmedel någonstans så undrar jag om man kan använda något annat i vattentanken? mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielengman:

Hej, eftersom det inte går att få tag på Roborock golvrengöringsmedel någonstans så undrar jag om man kan använda något annat i vattentanken? mvh

vi kör grön/gul såpa i alla våra robotar, utan att det varit ett problem, (även vår s7 plus)
däremot bör du inte överdriva mängden du lägger i så du inte får beläggning på "spridarna"
på s7 plus kör vi vanligen ett par droppar i vattentanken. medans på ecovac omi som har vattentank i stationen kör vi en kapsyl,
på dreamboat l10 återfyller vi den automatiska doseringen med gul såpa och det har fungerat kanon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

vi kör grön/gul såpa i alla våra robotar, utan att det varit ett problem, (även vår s7 plus)
däremot bör du inte överdriva mängden du lägger i så du inte får beläggning på "spridarna"
på s7 plus kör vi vanligen ett par droppar i vattentanken. medans på ecovac omi som har vattentank i stationen kör vi en kapsyl,
på dreamboat l10 återfyller vi den automatiska doseringen med gul såpa och det har fungerat kanon

Låter som du har de tre bästa, vilken är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Låter som du har de tre bästa, vilken är bäst?

korta svaret
för hus/lägenhet med trösklar och mattor = dream L10s ultra (x10 kommer dock när som)
den är också klart den som är bäst på att undvika saker, och låter minst.
för stora tomma utrymmen typ träningslokaler, dojos osv då är ecovacs x1 omni klart bäst då den klarar att se mycket lägre.
nackdelen med x1 är att den inte kan lyfta mopparna som L10s kan göra.

långa svaret.

jämför jag s7plus är den som en högljudd bråkstake, den gör rent men är det något i vägen kör den på ändå samt är mopp delen mycket dålig jämfört med dom andra två. jämför man dock s7plus med tex s5 är den dock jätte bra.

talar vi om att köra fast hör det till ovanligheterna att s7plus inte fastnar, (den älskar sladdar och papper)
medans L10 fastnat 1/20 gånger och då på saker som sytråd (som går till en rulle) eller en svart snodd på ett svart golv.

talar vi rengöring oavsett hinder och mattor är ecovacs nog den som är bäst, x1 gör det väldigt rent och missar aldrig något.
som exempel när jag körde tester med kattmat (överdrivana mängder) då kunde tex L10 missa 1 bit (1 pass/körning) det har inte ecovacs gjort, den tycks se om det slänger i väg något och kör där extra. något som kan vara bra att veta, L10s missade inte dessa större saker när man körde på låg effekt, det var vid hög effekt den kastade iväg saker.
dvs l10s tycks inte känna av hur smutsigt det är utan kör sin bana, vill man vara helt säker på att det ska vara 100% rent då får man nog köra flera omgångar för det utrymmet, tex kör vi alltid x2 på kök och hall då är det alltid rent.

talar vi hår är L10 kung, på dom andra dammsugarna fastnar långt hår mitt på rullen, på s7plus skär det till och med sönder rullen,
på L10 fastnar det inte på rullen utan på sidorna om det fastnar något, nu talar jag om 20-40cm hår.
L10s är lätt att rengöra då man drar sidorna på borsten rakt ut, på s7plus kan man tvista för att ta loss sidorna.

Största nackdelen med L10s är om man har för vana att flytta stora saker, då kan den köra vilse tills den lärt sig utrymmet.
tex testade vi att flytta runt stora väskor och köks möbler, både nära ,mellan och långt bort från stationen, då hände det att den inte hittade dockan på första försöket. det slutade dock vara ett problem efter den kört utrymmet 5-6gånger. Detta bör dock inte vara ett problem för dom flesta utan mer en sak jag ville testa bara för saken skull.

andra nackdelar med L10s ultra, reservdelar dvs borstar och moppar är dyrare i inköp än till dom andra, å andra sidan har dessa mycket längre drifttid än vad dom andra har.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag väcker tråden istället för att skapa en ny.
Mor har ju köpt en S7, ej nån max eller ultra etc.
Min snabba fråga är, ska moppdelen vara på hela tiden även när man bara dammsuger?
Gissar på att mor inte kommer använda just den delen så mycket. Nu råkade den funktionen bara finns så att...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag väcker tråden istället för att skapa en ny.
Mor har ju köpt en S7, ej nån max eller ultra etc.
Min snabba fråga är, ska moppdelen vara på hela tiden även när man bara dammsuger?
Gissar på att mor inte kommer använda just den delen så mycket. Nu råkade den funktionen bara finns så att...

Vi har vår monterad konstant utan problem.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Vi har vår monterad konstant utan problem.

OK tack.
Btw, hur gör ni om ni är borta en längre tid. Säg en vecka?
Dom åker titt som tätt till sälen, och då blir den gamla (neato d6 May you BURN in hell THX) ståendes utan körning och krånglade när man kom hem.
Ska man dra ut sladden och stänga av den helt? Bara fått för mig efter det att det inte är bra att ha dessa typer av maskiner ståendes utan att användas? Men kan ha fel.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

OK tack.
Btw, hur gör ni om ni är borta en längre tid. Säg en vecka?
Dom åker titt som tätt roll sälen, och då blir den gamla (neato d6 May you BURN in hell THX) ståendes utan körning och krånglade när man kom hem.
Ska man dra ut sladden och stänga av den helt? Bara fått för mig efter det att det inte är bra att ha dessa typer av maskiner ståendes utan att användas? Men kan ha fel.

Vår L10 körs även när vi inte är hemma.vilket ger ca 4-5 körningar innan vattnet är slut i stationen.
Vår s7 plus kör vi nästan bara manuelt då den gillar att fastna i allt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Vår s7 plus kör vi nästan bara manuelt då den gillar att fastna i allt.

Va konstigt för min S7+ bara bara fastnat en gång på 177 timmar.
Sen tycker jag att moppfunktionen är helt ok på den.
Ser inga större missar på golvet efter moppning.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Vår L10 körs även när vi inte är hemma.vilket ger ca 4-5 körningar innan vattnet är slut i stationen.
Vår s7 plus kör vi nästan bara manuelt då den gillar att fastna i allt.

Ah ok. Men tänkte mer generellt om man är borta och vet att dom inte kommer använda den. Dom är inga som direkt kommer sätta igång den när dom ej är hemma, det kommer jag aldrig kunna lära ut.
Är det bästa då att dra ur strömmen helt och stänga av den?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ah ok. Men tänkte mer generellt om man är borta och vet att dom inte kommer använda den. Dom är inga som direkt kommer sätta igång den när dom ej är hemma, det kommer jag aldrig kunna lära ut.
Är det bästa då att dra ur strömmen helt och stänga av den?

ser mer en risk att batteriet djupurladdar om den ska stå utan laddare under lång tid.
finns för mig inga störe fördelar att stänga av dom, möjligen för att spara några kronor el per år eller om det ofta blir överslag tex åska. Personligen har vi alltid våra igång i laddare, dels för att kunna starta dom innan vi kommer hem men även för att mjukvara ska kunna uppdateras och slippa ha ett urladdat batteri när man kommer hem och vill använda den.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Va konstigt för min S7+ bara bara fastnat en gång på 177 timmar.
Sen tycker jag att moppfunktionen är helt ok på den.
Ser inga större missar på golvet efter moppning.

beror på vad man jämför med, jämför jag med vår s5 är det jättebra moppning, jämför jag med L10 suger den, vi får streck på golven var gång den kör, detta blir synligt efter 2-3 vändor på ett 30m2 golv dvs första vändorna är inget problem, problemet blir när duken inte ger tillräckligt med vatten på sidorna. vår fastnar i varje jäkla sladd som finns + älskar den toa papper. L10 fastnar väldigt sällan. Men jag tror mycket beror på att s7plus inte har kamera och inte är alls så försiktig som L10 är när det ligger saker på golven.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

beror på vad man jämför med, jämför jag med vår s5 är det jättebra moppning, jämför jag med L10 suger den, vi får streck på golven var gång den kör, detta blir synligt efter 2-3 vändor på ett 30m2 golv dvs första vändorna är inget problem, problemet blir när duken inte ger tillräckligt med vatten på sidorna. vår fastnar i varje jäkla sladd som finns + älskar den toa papper. L10 fastnar väldigt sällan. Men jag tror mycket beror på att s7plus inte har kamera och inte är alls så försiktig som L10 är när det ligger saker på golven.

Skillnaden kanske är att jag dränker moppen med vatten blandat med
rengöringsmedel innan den moppar golvet. Så hela moppen är ordentligt blöt
när den börjar moppa.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

ser mer en risk att batteriet djupurladdar om den ska stå utan laddare under lång tid.
finns fär mig inga stärre fördelar att stänga av dom, möjligen för att spara några kronor el per år eller om det ofta blir överslag tex åska. Personligen har vi alltid våra igång i laddare, dels för att kunna starta dom innan vi kommer hem men även för att mjukvara ska kunna uppdateras och slippa ha ett urladdat batteri när man kommer hem och vill använda den.

Tack.
Då får det bli den taktiken, förresten riktigt imponerad av maskinen efter en runda idag hos päronen. Stooooooor skillnad mot gamla neaton, skönt med en app och parkoppling som funkade out-of-the-box också.
Sugen på en egen nu 😋

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Skillnaden kanske är att jag dränker moppen med vatten blandat med
rengöringsmedel innan den moppar golvet. Så hela moppen är ordentligt blöt
när den börjar moppa.

Vi gör så med, då funkar det som sagt 2-3 vändor i sovrummet, sedan tar den bara i mitten där den släpper vatten. Men igen det beror på vad man jämför med, s5 var ännu värre där var det helt hopplöst till annat än torrtorkning. Jämför man med l10 som släpper närmast för mycket vatten börjar man störa sig på det och ser ränderna direkt. Ska vara tydlig med att vi störde oss inte så mycket innan vi skaffade l10 och fick något att jämföra med.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tack.
Då får det bli den taktiken, förresten riktigt imponerad av maskinen efter en runda idag hos päronen. Stooooooor skillnad mot gamla neaton, skönt med en app och parkoppling som funkade out-of-the-box också.
Sugen på en egen nu 😋

Det har hänt en hel del, ta en titt på dreambot L10 ultra eller nya X10 ultra, fördelen är att du får en tystare damsugare som inte fastnar och moppar väldigt mycket bättre. Man behöver inte heller manuelt lägga i såpa det sköter den själv med doserings kapsel som man fyller på med tex gulsåpa när den är tom.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Har en S7 MaxV Ultra och har hittills inte använt något rengöringsmedel. Tycker det verkar riskabelt och man vet inte förrän flera år senare om det har gjort någon skada. Enligt den officiella doseringen ska det också vara så utspätt att det knappast gör någon skillnad ändå, och tar man mer riskerar man som sagt skador på lång sikt.
Jag låter dockningsstationen rengöra moppen med enbart vatten och tycker det fungerar bra, även i våras när man drog in väldigt mycket smuts och lera. Tar loss och slänger moppen i tvättmaskinen ca. en gång i månaden.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det har hänt en hel del, ta en titt på dreambot L10 ultra eller nya X10 ultra, fördelen är att du får en tystare damsugare som inte fastnar och moppar väldigt mycket bättre. Man behöver inte heller manuelt lägga i såpa det sköter den själv med doserings kapsel som man fyller på med tex gulsåpa när den är tom.

Tyckte verkligen inte att S7 lät särskilt mycket, mer än när den ökade kraften på mattor märkte jag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Har en S7 MaxV Ultra och har hittills inte använt något rengöringsmedel. Tycker det verkar riskabelt och man vet inte förrän flera år senare om det har gjort någon skada. Enligt den officiella doseringen ska det också vara så utspätt att det knappast gör någon skillnad ändå, och tar man mer riskerar man som sagt skador på lång sikt.
Jag låter dockningsstationen rengöra moppen med enbart vatten och tycker det fungerar bra, även i våras när man drog in väldigt mycket smuts och lera. Tar loss och slänger moppen i tvättmaskinen ca. en gång i månaden.

Nej exakt, på mors S7 så stod det tydligt att endast vatten skulle användas. Bäst att följa råden tycker jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tyckte verkligen inte att S7 lät särskilt mycket, mer än när den ökade kraften på mattor märkte jag

Det beror på vad du jämför med, sedan är det ett problem med roborock att dom börjar låta mer och mer,
vi har haft 3st roborock nu, s5,t/s6,s7+ alla har samma beteende dvs efter någon/några månader av körning så börjar dom skramla som sjutton när dom kör tex över trösklar eller lister. dom är inte ensam om det, men tex l10 har hittills inte börjat med det beteendet, ecovacs s8 gjorde efter drygt ett år medans x1 fortfarande inte har börjat med det.
Att jag märker det så tydlig har nog mycket med att jag byter rätt ofta och då jämför mellan märken och modeller.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det beror på vad du jämför med, sedan är det ett problem med roborock att dom börjar låta mer och mer,
vi har haft 3st roborock nu, s5,t/s6,s7+ alla har samma beteende dvs efter någon/några månader av körning så börjar dom skramla som sjutton när dom kör tex över trösklar eller lister. dom är inte ensam om det, men tex l10 har hittills inte börjat med det beteendet, ecovacs s8 gjorde efter drygt ett år medans x1 fortfarande inte har börjat med det.
Att jag märker det så tydlig har nog mycket med att jag byter rätt ofta och då jämför mellan märken och modeller.

Får se och återkomma 🙂
Nöjd nu hur som.
Tack för din input 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det beror på vad du jämför med, sedan är det ett problem med roborock att dom börjar låta mer och mer,
vi har haft 3st roborock nu, s5,t/s6,s7+ alla har samma beteende dvs efter någon/några månader av körning så börjar dom skramla som sjutton när dom kör tex över trösklar eller lister. dom är inte ensam om det, men tex l10 har hittills inte börjat med det beteendet, ecovacs s8 gjorde efter drygt ett år medans x1 fortfarande inte har börjat med det.
Att jag märker det så tydlig har nog mycket med att jag byter rätt ofta och då jämför mellan märken och modeller.

Måste förresten fråga, kanske har tagits upp tidigare.
Men hur kommer det sig att du haft så många modeller...
Testpilot åt techsajter, eller vad? Tänker det måste ju kosta en del. Eller är det bara en hobby?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Måste förresten fråga, kanske har tagits upp tidigare.
Men hur kommer det sig att du haft så många modeller...
Testpilot åt techsajter, eller vad? Tänker det måste ju kosta en del. Eller är det bara en hobby?

Hobby får jag nog säga, När jag börjar med något nytt brukar jag snöa in på det rätt ordentligt.
sedan driver vi en karate klubb så vi har köpt 4st dit med.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Hobby får jag nog säga, När jag börjar med något nytt brukar jag snöa in på det rätt ordentligt.
sedan driver vi en karate klubb så vi har köpt 4st dit med.

Ok, det förklarar saken.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ytterligare en fråga.
Läser på reddit att dom nya roborock modellerna laddar sakta, riktigt sakta. Händer typ inget enligt appen första timmen eller nåt, sen uppdaterar den sig och man siffran blir högre.
Går det att stänga av rösten som säger charging mitt i laddningen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

I min S7 MaxV Ultra kör jag vanligt allrengöringsmedel, med lite antibakteriellt i.
Men undviker starkare kemikalier, borde inte vara något problem som så.
Tillverkarna vill alltid sälja sina egna dyra specialprodukter och kan ju bara garantera funktion med exakt vad de själva testat.

Sen skulle väl moppningen säkert kunna vara ännu bättre, men är rätt ok och lyfter ju moppen på mattor osv.

S7 MaxV hittar bättre än L10 Pro som vi har i fritidshuset, fastnar dessutom väldigt mycket mindre än min gamla Lenovo T1 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

I min S7 MaxV Ultra kör jag vanligt allrengöringsmedel, med lite antibakteriellt i.
Men undviker starkare kemikalier, borde inte vara något problem som så.
Tillverkarna vill alltid sälja sina egna dyra specialprodukter och kan ju bara garantera funktion med exakt vad de själva testat.

Sen skulle väl moppningen säkert kunna vara ännu bättre, men är rätt ok och lyfter ju moppen på mattor osv.

S7 MaxV hittar bättre än L10 Pro som vi har i fritidshuset, fastnar dessutom väldigt mycket mindre än min gamla Lenovo T1 Pro.

Gällande L10 pro, brukar ni flytta saker?
Vi körde tester med L10Ultra och flyta saker, då hade den problem att hitta laddare 4-5 gånger innan den lärde sig nya rutten. Då var det främst om man flytande saker närma damsugaren det blev problem. Tex att man stängde av den vanliga vägen med en kartong så den fick köra runt på andra sidan av bordet osv. Sedan har det inte varit ett problem för den när vi slutde flytta saker.
Jag håller med om att s7 hittar bättre när man flyttar saker, dock fastnar den i mycket och är inte så snäll vid lister och dörrar.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Tillverkarna vill alltid sälja sina egna dyra specialprodukter och kan ju bara garantera funktion med exakt vad de själva testat.

Fast Roborock rekommenderade väl att bara använda vatten fram till förra våren, när de till slut introducerade rengöringsmedel under sitt eget märke. Tror t.o.m. ett av säljargumenten var att inget medel behövs eftersom moppen vibrerar och därmed löser fläckar. Känns nästan som de snarare introducerade det efter påtryckningar, för att hindra folk från att hälla i egna häxblandningar vilket säkert skapade många returer och supportärenden för dem.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Fast Roborock rekommenderade väl att bara använda vatten fram till förra våren, när de till slut introducerade rengöringsmedel under sitt eget märke.

Det stämmer. Står i manualen till min S5 Max att inte använda något rengöringsmedel i vattentanken

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig