Rafflande slutspurt avgjorde Geeks CTF 2023

Permalänk
Melding Plague

Rafflande slutspurt avgjorde Geeks CTF 2023

Med bara 15 minuter kvar spurtade Pontus Norrström förbi konkurrenterna och vann IT-säkerhetstävlingen Geeks CTF 2023.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var en enorm skillnad i poäng inom top 10. Hur fungerade poängsystemet exakt?

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av pine-orange:

Det var en enorm skillnad i poäng inom top 10. Hur fungerade poängsystemet exakt?

Geeks CTF är Jeopardy-style, så det är en poängtavla där deltagarna väljer vilken utmaning de vill försöka ta. Poängen i finalen låg mellan 100 och 400 poäng inom ämnen som PWN, Network och crypto.

Vi började släppa hints en bit in i tävlingen och de "kostade" 10 poäng styck per utmaning.

Permalänk
Medlem

Kanske har missat det men finns utmaningarna publicerade någonstans nu när allt är avgjort? Stort grattis till vinnaren!

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av brize:

Kanske har missat det men finns utmaningarna publicerade någonstans nu när allt är avgjort? Stort grattis till vinnaren!

Tyvärr, de finns inte publicerade.

Permalänk
Medlem

Men vad trist, detta missade jag totalt Får vara med nästa gång. Grattis till vinnaren!

Permalänk
Medlem

Grattis till alla deltagare, vinnare eller inte! Respekt för relevant kunskap 😃

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Jag tyckte mig se ett bekant ansikte bland bilderna, fick det bekräftat när jag såg scoreboarden - C'mon Klefz!
Tyvärr lite sent av mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis till vinnaren. Tycker att detta lät som en riktigt skoj tävling, dock över min förmåga.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Spännande tävling! Jag hade gärna velat läsa mer om vilka olika utmaningar som fanns, hoppas på uppföljning. Grattis till vinnaren!