Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Alltså jag orkar inte. Den nya kabeln fungerar inte heller. Fortfarande exakt samma problem. Nu kan det inte vara kablarna som är problemet. Det måste väl alltså vara TV:n eftersom det inte funkade med ett Series S heller?

Det känns verkligen inte som att det är kablarna som är problemet. Ring Samsung så får dom skicka ut en tekniker som byter One Connect-boxen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Donnerstal:

Alltså jag orkar inte. Den nya kabeln fungerar inte heller. Fortfarande exakt samma problem. Nu kan det inte vara kablarna som är problemet. Det måste väl alltså vara TV:n eftersom det inte funkade med ett Series S heller?

Ah, surt, surt. Och jag förmodar att du kopplade AOC-kabeln i rätt riktning? Jag har svurit ett par gånger där innan det blev inpräntat.

Permalänk
Viking
Skrivet av Laxpudding:

Ah, surt, surt. Och jag förmodar att du kopplade AOC-kabeln i rätt riktning? Jag har svurit ett par gånger där innan det blev inpräntat.

Japp, annars funkar det väl inte alls?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 6x Lian Li UNI Fan | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Donnerstal:

Japp, annars funkar det väl inte alls?

Omvandling till optisk i source-änden och tillbaka till elektrisk i sink-änden är ju riktad. Så nada funktion om det är felvänt.

Får testa vid tillfälle om EDID, HPD och +5V kommer fram på felvänd AOC-kabel eftersom de går på egna pinnar och måste finnas där för HDMI:s grundläggande initiala funktion.

Men för trådens grundfråga: jag har inga mer förslag annat än att testa med att rycka kabeln eller starta om dator och TV. Ganska många gånger med flera olika TV det misslyckats på första försöket eller hamnar i limbo med bara random färgbrus. Så fungerar det på andra eller tredje försöket och slutar bråka.

Permalänk
Medlem

Slänger in en chansning som löste mitt problem med svartskärm på TCL C735.
Fick sänka bandbredden från 48 till 40 för att få 4k/120 att fungera.
Gå in på min profil så ska du hitta tråden jag la upp för en månad sedan.

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Bazoon:

Slänger in en chansning som löste mitt problem med svartskärm på TCL C735.
Fick sänka bandbredden från 48 till 40 för att få 4k/120 att fungera.
Gå in på min profil så ska du hitta tråden jag la upp för en månad sedan.

Du menar detta inlägg där @hulkenstrong använder CRU för att låsa Nvidia-kortets HDMI på att enbart köra 40 Gbps?

Helt klart värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Du menar detta inlägg där @hulkenstrong använder CRU för att låsa Nvidia-kortets HDMI på att enbart köra 40 Gbps?

Helt klart värt att testa.

Jag har fått för mig att CRU och DSC inte gillar varandra och att CRU i praktiken blir read only med DSC, rätt? Iaf verkar det vara många inkl mig själv som försökt använda CRU ihop med nyare Samsung TVs utan någon större framgång. Nu är väl rubriken på denna tråd och OP inte helt i samklang dock, och för de som inte kör Samsung kan det väl vara ett bra tips.