Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iliyena:

Inflikar mina upplevelser med PostSnor också då

Komiken/moment 22 är väl i att man behöver legitimation för att hämta ut sin redan godkända legitimation?
Men ta med en vuxen med godkänd legitimation som kan intyga att du är du så skall det ju gå bra, eller har detta ändrats? :S

BankID är inte perfekt i PostNords sätt att göra saker... Finns paket där sambon fått valet att legitimera med BankID men jag ändå behöver HENNES ID-kort för att kunna hämta ut det. DET är enligt mig bugg jag upplyst dem om de 3 ggr det hänt. Känns så värt att köra 2 mil för att hämta ut ett paket som de sagt att man kan legitimera med BankID för att sedan inte kunna detta...

Sen en kommentar till utdelning var tredje dag; De tar väl redan 3 dagar? Inlämning, en dag transport, en utkörning.
Tar även en dag extra när man står vid vägen och det inte får rum i lådan, de försöker nästan aldrig göra som de ska att dela ut/kontakta mottagaren, de bara bränner förbi...

De har en hemsida via appen för utdelningsdatum på postnummer, VARFÖR finns det fortfarande ingen notisinställning i appen för att få veta att de bör ha delat ut något möjligen...

Har även ett importpaket som kom till tull i november, fick brev utskrivet i november i mellandagarna om att det skulle skickas tillbaka i början av december om jag inte hanterar tull-grejen. Tack vare att de är så slöa så fanns ju paketet kvar och kom veckan efter jag betalat. Men ligger som hanteras i Tullen när man söker på paketet fortfarande... xD

Mest av intresse här, För att BankID skall fungera så måste det ha matchas i den information som kommer från avsändaren. Dvs Postnord behöver få in antingen SMS eller E-post av avändaren och detta måste även vara länkat till ett konto i appen. Det kan vara därför det känns som att det inte funkar 100%? Däremot om hon har fått valet och legistimerat sig så får hon en annan kod i form av en QR-kod än de fyra sista siffrorna som man annars anger. Denna borde fungera klockrent om hon tar en prinscreen och och skickar till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jag stötte på ett jävla problem när jag skulle hämta ut ett körkort åt min morsa igår (fredag 11/2)...

Hon tappade bort sin plånbok och därmed sitt körkort. Hon hade ingen annan id-handling än BankID.

Enligt Postnord kan man hämta ut med BankID och deras app. Så jag gick till ombudet med hennes mobil och de knappade in fraktnumret i hennes app. Och voila...... det gick inte för det dök inte upp någon knapp som det brukar göra för att identifiera sig.

Jahopp.... då var det bara att sitta förtielva år i telefonkö hos Postnord för att komma fram och förklara sitt problem. Och så visade sig att hon inte visste och lära höra med kollegor...... tjugotolv år senare så får man svaret att man måste ringa Transportstyrelsen så att man kan ansöka om ändring av mottagaradress.... För man kan inte identifiera sig med BankID när det gäller brev (eller rekommenderade brev) utan endast paket. Vilket är jävligt konstigt 2023.

Alltså kötiden på Transportstyrelsen.... är som att ringa CSN innan skolstart... trettiolva år senare kom man fram till en sur jävla kärring som till en början lät lite oförstående efter man dragit hela jävla historien igen. Och det slutade med att de kommer skicka ut en blankett för "ändring av mottagare" så min far kan hämta ut hennes körkort.

Problemet är att brevet skickas tillbaka 22/2. Och jag är rädd för att det hinner ske och det är ett cluster-fk bound to happen.

Skickade ett meddelande till Postnord på Twitter att de borde tillåta BankID för rekommenderade brev......... men det är väl som att skrika i öknen...

Man kan logga in på Skatteverket och ändra sitt namn och all info....... men att hämta ut ett brev 2023 är nästan omöjligt....

EDIT:

Det kanske inte är tokigt att ha pass i reserv utifall man blir rånad på plånboken.

EDIT 2:

Suck.... @PostNord på Twitter är fake..... ska vara @PostNordSverige

Skrivet av lasseedsvik:

Är inte BankID en form av legitimering menar du?

Det menar ingen, den är inte anpassad för fysisk verifikation och därför inte tillåten vid rek.

Precis, det är bara att skaffa nationellt id-kort eller pass och be Transportstyrelsen skicka ut körkortet på nytt. Det är inte tillåtet att använda ombud/fullmakt för att hämta rek om Transportstyrelsen varit smarta nog att välja personlig utlämning. Deras kundservice famlar där, det går inte att ändra ombud eller förlänga liggtiden p.g.a. (Transportstyrelsens) säkerhetsskäl, men så blir det när man frågar fel part.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Mest av intresse här, För att BankID skall fungera så måste det ha matchas i den information som kommer från avsändaren. Dvs Postnord behöver få in antingen SMS eller E-post av avändaren och detta måste även vara länkat till ett konto i appen. Det kan vara därför det känns som att det inte funkar 100%? Däremot om hon har fått valet och legistimerat sig så får hon en annan kod i form av en QR-kod än de fyra sista siffrorna som man annars anger. Denna borde fungera klockrent om hon tar en prinscreen och och skickar till dig.

1. Jag lägger till paketet i min app från försändelse-ID eller QR hon skickar.
2. Det står att hon kan identifiera sig i hennes, hon identifierar sig med BankID.
3. Jag får det okejat i min app (inga nya QR fören hon vill låsa det igen)
4. De vill ha hennes och mitt ID fysiskt åndå...
5. Fail PostNord.

Jag tror det gäller paket med nån form värdeförsäkring typ... Problemet är att BankID föreslås och fungerar i steg 2-3, om det tas bort så är allt ok, men det är inte mitt problem att lösa vilka paket som har ett ytterligare skydd i form av godkända legitimationer för bud. De får helt enkelt negativ feedback med all information & 1 av 5 eller 1 av 10 stjärnor så länge de inte löser ett problem som kostar mig tid och pengar flera gånger.

Att det hänt mig som 99% av tiden har sambons ID-kort i plånboken är dock något som gör att det borde finnas ett mörkertal.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Kan man lämna portkod till Postnord utan att göra det krävs att man är hemma? Väntar på ett paket där både jag och avsändaren är OK med att Postnord kan lämna det utanför dörren. Är dock tveksam till om Postnords paketkille har vår portkod då de brukar hävda att de inte har det utan bara brevbäraren.
Men enligt Postnords sms ska jag kunna ge dem den via deras app eller sida. Men så fort jag försöker ändras leveransen från "contactless" till "attended". Så, om jag inte vill att de lägger paketet utanför på trottoaren behöver jag ändå vara tillgänglig för att ta emot paketet. Vad är då poängen med att ge dem portkoden?

Permalänk
Medlem

UPS Express blir till Postnord hemleverans?

Väntar på ett paket från staterna som skickats med UPS, vilket då brukar innebära hemleverans om man inte har ett konto och väljer att få paketet levererat till ett utlämningsställe istället. Varan var förtullad och momsklar vid köpet, så ingen extra kostnad behövde betalas. Varan låg stilla hos tullverket några dagar i väntan på sortering efter bild på paketet visats och jag godkänt dom till ansvariga för tull, sen efter 3 dagar så började det röra på sig och plötsligt så var det i min hemort Örebro.
Tänkte sweet, då landar det hos ett ombud under dagen och jag kan hämta ut det. Right? Nope.
Så här ser dom 3 senaste uppdateringarna ut:

⚠️ ÖrebroIgår 15:37 SE Det gick inte att leverera. Mottagaren kommer att få ett meddelande om var försändelsen kan hämtas.
✉️ ÖrebroIgår 10:13 SE Försändelsen har lastats.
🛑 17 apr. 15:43 SE Försändelsen tullbehandlas

Har köpt varor från utlandet förut som skickats med UPS, men då när det landat här så har postnord alltid skickat det till ett ombud. Så förstör inte riktigt varför detta hanterades som en hemleverans...
Paketet är märkt med Servicetyp Express vilket jag antar kommer från tillverkaren/säljaren. Är det vad som gjorde att dom försökte leverera det till dörren istället för ett ombud?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Väntar på ett paket från staterna som skickats med UPS, vilket då brukar innebära hemleverans om man inte har ett konto och väljer att få paketet levererat till ett utlämningsställe istället. Varan var förtullad och momsklar vid köpet, så ingen extra kostnad behövde betalas. Varan låg stilla hos tullverket några dagar i väntan på sortering efter bild på paketet visats och jag godkänt dom till ansvariga för tull, sen efter 3 dagar så började det röra på sig och plötsligt så var det i min hemort Örebro.
Tänkte sweet, då landar det hos ett ombud under dagen och jag kan hämta ut det. Right? Nope.
Så här ser dom 3 senaste uppdateringarna ut:

⚠️ ÖrebroIgår 15:37 SE Det gick inte att leverera. Mottagaren kommer att få ett meddelande om var försändelsen kan hämtas.
✉️ ÖrebroIgår 10:13 SE Försändelsen har lastats.
🛑 17 apr. 15:43 SE Försändelsen tullbehandlas

Har köpt varor från utlandet förut som skickats med UPS, men då när det landat här så har postnord alltid skickat det till ett ombud. Så förstör inte riktigt varför detta hanterades som en hemleverans...
Paketet är märkt med Servicetyp Express vilket jag antar kommer från tillverkaren/säljaren. Är det vad som gjorde att dom försökte leverera det till dörren istället för ett ombud?

Troligtvis. Dock är jag mer förvånad över att PostNord tagit över försändelsen. När jag fått paket med UPS har det alltid gått med UPS hela vägen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Troligtvis. Dock är jag mer förvånad över att PostNord tagit över försändelsen. När jag fått paket med UPS har det alltid gått med UPS hela vägen.

Ja det var det jag räknade med. Men aja, inte hela världen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

SharkGaming klarade inte PostNCAP...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Att det inte klickade direkt för mig när han skrev detta..

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Skyller på Sharkgaming också, dom säger själva att man inte ska skicka datorer i bara kartongen. Dom tycker själva att man ska skicka på pall.

Permalänk
Medlem

Måste dela med mig av en så oerhörd Postnord-cirkus att jag bara kan garva åt den

Förra fredagen beställde jag lite grejor från Ikea. Leveransen skulle ske under morgonen förra måndagen. På måndagseftermiddagen får jag meddelande att leveransen är försenad, utan vidare förklaring, och att jag kommer meddelas när jag kan välja ny leveranstid. Ser att paketet ligger på den lokala distributionscentralen i Veddesta, 20 min körning bort. Undrar om alla deras budchaffisar tagit juggesemester på en gång eller nåt, och funderar sedan inte mer på det.

På onsdagen får jag ett meddelande om att jag kan komma och hämta paketet jag beställt hemleverans på i Veddesta. Hade varken tid eller lust med det, i och med att jag skulle upp i svinottan på torsdagen för att dra till Åre och avsluta säsongen.

Till nedanstående hör att det då var rätt oklart hur det skulle se ut nuvarande vecka, hur jag skulle vara hemma och så.

Ringde Postnord, trasslade mig igenom deras ofantligt dryga talsvar, satt i telefonkö närmare en timme, och fick sedan snacka med en handläggare. Frågade om det gick att ordna leverans på onsdagskvällen. Det gick inte. Förklarade läget att jag inte vet hur det ser ut denna vecka, men att vi kan chansa på tisdag morgon - måndag var ju valborg och röd dag - om det går att boka om leveransen för händelsen att de misslyckas att leverera igen. Hon trodde det skulle gå. Trodde.

Frågade om hon kunde lägga till liggetid ifall att, men det gick inte, det bestämde tydligen den som skickat paketet om. Självklart kan Postnord ordna precis hur mycket liggetid som helst, frågan är snarast huruvida de vill eller inte. Orkade dock inte jiddra, var ganska uppgiven vid det laget. I retrospekt kom jag att tänka på att man kunde bett henne routa paketet via deras avdelning för tullklarering eller nåt, så hade man väl fått minst 4-5 veckor liggetid oavsett om man ville eller ej... Tisdag 08:30 - 13:30 spikades hursomhelst.

Så, snabbspolning tills idag, tisdag. Klockan blev 08:30, tickade på, och passerade 13:30. Leverans uteblev, otippat va? Hade inte tid att sitta i telefonkö igen, så testade att gå in via trackern och boka 08:30-13:30 imorgon onsdag istället.

För en liten stund sen fick jag ett mail, där det berättades att de kommer leverera 19:30 - 21:00 ikväll, trots att den leveranstiden aldrig varit bokad?!

Väntar med spänning på att få se om paketet faktiskt kommer ikväll. Det är dock sekundärt. Mycket viktigare är att jag får veta vad Postnords logistiker röker, och var tusan de får tag i det? Plundrar de paket från Afghanistan eller nåt? Det måste hursomhelst vara oerhört bra skit, vill också ha!

Edit: Paketet kom, nästan helt, på icke bokad leveranstid

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Stockholm syd distributionsterminal borde läggas ner.
PostNord funkar förvånansvärt bra för mig. Jag beställer aldrig saker som ska tullas dock, utan ser till att det i så fall skickas DDP.
Men två fall nu senaste året har inrikes paket blivit kraftigt försenade och legat på en terminal i flera dagar. I båda fallen är det Stockholm Syd. Man börjar ju undra lite vad detta beror på? 🧐

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Hoppas det går bra att fråga här istället för att skapa en ny tråd.
Men hur gör man för att identifiera sig med bankid för hemleverans ifrån postnord?

Beställde ett datorchassi och står '' BankID eller Foto-ID krävs: Bud visar bådas ID, eller så legitimerar du dig med BankID för att ta emot paketet utan ID ''.
Och så har jag alternativ till att uppdatera leverans till en annan dag eller till ombud.

Men jag fattar inte hur jag ska göra för att identifiera med bankid?
Skickar de länk så att man kan göra det när chauffören åker ut eller ( inte förrens på Onsdag, Måndag idag )?
Har för tillfället inget foto-id men kan med bankid men hittar inte vart jag ska göra det?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kolsx2:

Hoppas det går bra att fråga här istället för att skapa en ny tråd.
Men hur gör man för att identifiera sig med bankid för hemleverans ifrån postnord?

Beställde ett datorchassi och står '' BankID eller Foto-ID krävs: Bud visar bådas ID, eller så legitimerar du dig med BankID för att ta emot paketet utan ID ''.
Och så har jag alternativ till att uppdatera leverans till en annan dag eller till ombud.

Men jag fattar inte hur jag ska göra för att identifiera med bankid?
Skickar de länk så att man kan göra det när chauffören åker ut eller ( inte förrens på Onsdag, Måndag idag )?
Har för tillfället inget foto-id men kan med bankid men hittar inte vart jag ska göra det?

Du gör det via Postnordappen så du måste ha den och ha registrerat dig i den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsx2:

Hoppas det går bra att fråga här istället för att skapa en ny tråd.
Men hur gör man för att identifiera sig med bankid för hemleverans ifrån postnord?

Beställde ett datorchassi och står '' BankID eller Foto-ID krävs: Bud visar bådas ID, eller så legitimerar du dig med BankID för att ta emot paketet utan ID ''.
Och så har jag alternativ till att uppdatera leverans till en annan dag eller till ombud.

Men jag fattar inte hur jag ska göra för att identifiera med bankid?
Skickar de länk så att man kan göra det när chauffören åker ut eller ( inte förrens på Onsdag, Måndag idag )?
Har för tillfället inget foto-id men kan med bankid men hittar inte vart jag ska göra det?

Har aldrig kunnat legitimera mig med BankID om det är hemleverans. Man kan välja leverans utan kvittens eller personlig leverans så man får skriva på. Jag har då inte fått visa Leg när Postnord har varit och lämnat personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du gör det via Postnordappen så du måste ha den och ha registrerat dig i den.

Japp, har mobilappen och står att jag ska kunna göra det.
Men har inte fått någon digital avi som jag kan identifiera mig på?

Skrivet av Bazisten:

Har aldrig kunnat legitimera mig med BankID om det är hemleverans. Man kan välja leverans utan kvittens eller personlig leverans så man får skriva på. Jag har då inte fått visa Leg när Postnord har varit och lämnat personligen.

Det är ju skumt isåfall om de skriver att man kan xD, ganska tradigt ifall de kommer hit och man bara '' nope, inget foto-id och ingen bankid länk ''.
Det jag tänkte är att de kanske skickar det när chauffören kör ut på sin runda kanske?
Men om man inte kan så borde de ju inte skriva att man kan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kolsx2:

Japp, har mobilappen och står att jag ska kunna göra det.
Men har inte fått någon digital avi som jag kan identifiera mig på?

Har du fått nån digital info med paketidentitet från avsändaren så du kan lägga in paketet själv ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsx2:

Hoppas det går bra att fråga här istället för att skapa en ny tråd.
Men hur gör man för att identifiera sig med bankid för hemleverans ifrån postnord?

Beställde ett datorchassi och står '' BankID eller Foto-ID krävs: Bud visar bådas ID, eller så legitimerar du dig med BankID för att ta emot paketet utan ID ''.
Och så har jag alternativ till att uppdatera leverans till en annan dag eller till ombud.

Men jag fattar inte hur jag ska göra för att identifiera med bankid?
Skickar de länk så att man kan göra det när chauffören åker ut eller ( inte förrens på Onsdag, Måndag idag )?
Har för tillfället inget foto-id men kan med bankid men hittar inte vart jag ska göra det?

Många svar på den här.

Men, det är ytterst ovanligt att du ska behöva legitimera dig vid hemleveranser. Det görs oftast bara för alkohol eller extremt värdefulla varor. Texten du skriver låter mer som ett MyPack Collect som hämtas hos ombud, är du säker på att du ska få en hemleverans?

Vad gäller att kunna använda BankID i appen så måste du ha registrerat telefonnummer eller epost i appen i förväg och postnord måste matcha med den data som avsändaren skickar in. Förutsattt av avsändaren gör det alls. Det går alltså inte om man lägger till den manuellt i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsx2:

Hoppas det går bra att fråga här istället för att skapa en ny tråd.
Men hur gör man för att identifiera sig med bankid för hemleverans ifrån postnord?

Beställde ett datorchassi och står '' BankID eller Foto-ID krävs: Bud visar bådas ID, eller så legitimerar du dig med BankID för att ta emot paketet utan ID ''.
Och så har jag alternativ till att uppdatera leverans till en annan dag eller till ombud.

Men jag fattar inte hur jag ska göra för att identifiera med bankid?
Skickar de länk så att man kan göra det när chauffören åker ut eller ( inte förrens på Onsdag, Måndag idag )?
Har för tillfället inget foto-id men kan med bankid men hittar inte vart jag ska göra det?

Via postnordappen för antingen iOS eller Android 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Många svar på den här.

Men, det är ytterst ovanligt att du ska behöva legitimera dig vid hemleveranser. Det görs oftast bara för alkohol eller extremt värdefulla varor. Texten du skriver låter mer som ett MyPack Collect som hämtas hos ombud, är du säker på att du ska få en hemleverans?

Vad gäller att kunna använda BankID i appen så måste du ha registrerat telefonnummer eller epost i appen i förväg och postnord måste matcha med den data som avsändaren skickar in. Förutsattt av avsändaren gör det alls. Det går alltså inte om man lägger till den manuellt i efterhand.

Japp, det lades till automatiskt också samma nummer och mail etc.
Beställde ifrån Inet på Postnord hemleverans.

Beställde det i helgen så fick inte upp det på mobilen förrens idag och står att de ska komma på Onsdag ( har fortf möjlighet att göra Leveransval ).
Har aldrig beställt på hemleverans så vet inte hur det fungerar riktigt och när man bör få avi:n så att man kan identifiera med bankid.

Under '' Tjänst '' så står det '' PostNord MyPack Home ''.

Och under där '' Tilläggstjänster: FlexChange, Legitimationskontroll, Leveransavisering, Utlämningsavisering ''.

Står också att den som tar emot måste visa giltig legitimation *eller* '' så legitimerar du dig med BankID för att ta emot paketet utan ID ''.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Stockholm syd distributionsterminal borde läggas ner.
PostNord funkar förvånansvärt bra för mig. Jag beställer aldrig saker som ska tullas dock, utan ser till att det i så fall skickas DDP.
Men två fall nu senaste året har inrikes paket blivit kraftigt försenade och legat på en terminal i flera dagar. I båda fallen är det Stockholm Syd. Man börjar ju undra lite vad detta beror på? 🧐

Ytterligare ett paket låg försenat på Stockholm Syd. Nu verkar det som 2 paket har kommit bort och PostNord bett mig reklamera. Kanske bara ett sammanträffande men känns ju rätt olustigt att två paket försvinner på samma terminal (även om det är en stor terminal).

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

buu Postnord buu

Paketet var 1h bort igår kväll och skulle kommit fram imorse. Skickas istället till gbg (2h bort) av outgrundlig anledning och leveranstiden utökas ett dygn. Tycks alltid hända med prio-brev(?)

Gränstlöst värdelöst

Permalänk
Medlem

Jobbigt att deras app behövs för att öppna en paketbox, det är smidigare hos de andra paketboxföretagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jobbigt att deras app behövs för att öppna en paketbox, det är smidigare hos de andra paketboxföretagen.

Det är dock en sak mindre som kan gå sönder och saboteras. Skåpen står ju i det öppna, till skillnad från instabox mfl.

men postnord vill väl inte betala butiker för att få ha skåpen. Tyckte det var smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Det är dock en sak mindre som kan gå sönder och saboteras. Skåpen står ju i det öppna, till skillnad från instabox mfl.

men postnord vill väl inte betala butiker för att få ha skåpen. Tyckte det var smidigt.

Pekskärmen menar du? Jo det är sant.

Det visade sig dock att det krävs ett konto för att öppna paketboxen. Det räcker inte med mobilt bankid. Personen som kom på det borde genast bli av med jobbet... Paketnummer + identifiering, det är inte så svårt Postnord.

Smidigt beskriver tyvärr inte min upplevelse

Permalänk
Medlem

Postnord har skitit fullständigt i att leverera paket hem till mig under lång tid nu. Får aldrig något svar varför. Till och med småsaker som går ner i postfacket "kan inte levereras" och hamnar till slut hos ett ombud.

Det är tamigfan ren katastrof.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Postnord har skitit fullständigt i att leverera paket hem till mig under lång tid nu. Får aldrig något svar varför. Till och med småsaker som går ner i postfacket "kan inte levereras" och hamnar till slut hos ett ombud.

Det är tamigfan ren katastrof.

Du verkar åtminstone få dina paket
När PostNord misslyckades med att leverera ett paket och sedan skickade tillbaks det till avsändaren i ett annat land fick jag förklarat för mig av en PostNord-snubbe på telefon att man mer ska se det som goodwill om de lyckas leverera paketen öht...

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Det är dock en sak mindre som kan gå sönder och saboteras. Skåpen står ju i det öppna, till skillnad från instabox mfl.

men postnord vill väl inte betala butiker för att få ha skåpen. Tyckte det var smidigt.

Jag vet inte. Fått två notiser på sistone att det inte gått att leverera till skåpen. Fick ett sms om att se skulle skicka det direkt till ett ombud, för att paketet inte skall bli liggandes. Det var två dagar sedan, haha. Trodde faktiskt att skåpleveranserna skulle vara smidigare och problemfria. Det är ett minimalt paket också. Ouch.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Får sälla mig till skaran som haft problem med postnords paketboxar..

Väntade på receptbelagd medicin som skulle komma till en av postnords paketboxar. Plingade till i appen och jag gav mig iväg, låste upp skåpet bara för att se att det var tomt.

Jäklig skönt att apoteket det var beställt från var så smidiga att snabbt skickade ut ett nytt paket. Men vad tusan håller postnord på med egentligen? Polisanmälan gjord på begäran från apoteket och allt har nog fångats på övervakningskameran precis ovanför postboxen ifall postgubben kände sig klåfingrig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Börjar ledsna rätt hårt på Postnords alternativ: "Lämna utanför dörr".... som KANSKE fungerar 3/10 gånger, i normala fall körs mindre paket istället direkt till utlämningsställen. Ja, jag skriver endast för att jag nyss blev irriterad som fan då jag skulle fått ett paket idag... men lo and behold... "kunde inte levereras"... utan att ens ha försökt... utan kördes direkt till utlämningsställe.

Så där gick de planerna för helgen åt h**vete...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal