Inflikar mina upplevelser med PostSnor också då
Komiken/moment 22 är väl i att man behöver legitimation för att hämta ut sin redan godkända legitimation?
Men ta med en vuxen med godkänd legitimation som kan intyga att du är du så skall det ju gå bra, eller har detta ändrats? :S
BankID är inte perfekt i PostNords sätt att göra saker... Finns paket där sambon fått valet att legitimera med BankID men jag ändå behöver HENNES ID-kort för att kunna hämta ut det. DET är enligt mig bugg jag upplyst dem om de 3 ggr det hänt. Känns så värt att köra 2 mil för att hämta ut ett paket som de sagt att man kan legitimera med BankID för att sedan inte kunna detta...
Sen en kommentar till utdelning var tredje dag; De tar väl redan 3 dagar? Inlämning, en dag transport, en utkörning.
Tar även en dag extra när man står vid vägen och det inte får rum i lådan, de försöker nästan aldrig göra som de ska att dela ut/kontakta mottagaren, de bara bränner förbi...
De har en hemsida via appen för utdelningsdatum på postnummer, VARFÖR finns det fortfarande ingen notisinställning i appen för att få veta att de bör ha delat ut något möjligen...
Har även ett importpaket som kom till tull i november, fick brev utskrivet i november i mellandagarna om att det skulle skickas tillbaka i början av december om jag inte hanterar tull-grejen. Tack vare att de är så slöa så fanns ju paketet kvar och kom veckan efter jag betalat. Men ligger som hanteras i Tullen när man söker på paketet fortfarande... xD
Mest av intresse här, För att BankID skall fungera så måste det ha matchas i den information som kommer från avsändaren. Dvs Postnord behöver få in antingen SMS eller E-post av avändaren och detta måste även vara länkat till ett konto i appen. Det kan vara därför det känns som att det inte funkar 100%? Däremot om hon har fått valet och legistimerat sig så får hon en annan kod i form av en QR-kod än de fyra sista siffrorna som man annars anger. Denna borde fungera klockrent om hon tar en prinscreen och och skickar till dig.