Följ Amazon Prime Day på SweClockers – tusentals erbjudanden i 48h

Permalänk
Medlem

Gratis prime aktiverat samt avslutat prenumeration. Alltid lika roligt att försöka avsluta prime utan att googla hur man gör.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Skrivet av Kladdpapper:

Gratis prime aktiverat samt avslutat prenumeration. Alltid lika roligt att försöka avsluta prime utan att googla hur man gör.

Den delen kan man väl inte klaga för mycket på, det är ju väldigt enkelt och tydligt att avsluta sitt Prime medlemskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hade önskat att de släppt sina Fire Tablets här i Svedala, sjukt mycket för pengarna och Samsung samt Apple behöver konkurrens.

Absolut medhåll. De har ju ofta typ 50% rabatt på dem i Tyskland så jag köpte en till minsta barnet för ett par år sedan, körde Fire Toolbox från XDA för att fixa till den lite, och den har hållit fantastiskt bra. Inget fartmonster, men kostar ju under tusingen på rea inklusive frakt via mailboxde etc så ändå helt värt.
Nyare versioner sägs inte vara lika lätta att lägga in Google Play etc på, kan ju vara värt att kolla för den som vill köpa.

Kronkursen är väl inte den starkaste nu, bättre när jag köpte, men den här https://www.amazon.de/-/en/fire-hd-8-kids-pro/dp/B09BG63ZML nedsatt från €160 till €80 är ju rätt ok, och de har bra priser på 10" och 11" plattor nu också.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

8-10 TB att shucka pls!
1500 kr låter perfekt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Pirum:

Absolut medhåll. De har ju ofta typ 50% rabatt på dem i Tyskland så jag köpte en till minsta barnet för ett par år sedan, körde Fire Toolbox från XDA för att fixa till den lite, och den har hållit fantastiskt bra. Inget fartmonster, men kostar ju under tusingen på rea inklusive frakt via mailboxde etc så ändå helt värt.
Nyare versioner sägs inte vara lika lätta att lägga in Google Play etc på, kan ju vara värt att kolla för den som vill köpa.

Kronkursen är väl inte den starkaste nu, bättre när jag köpte, men den här https://www.amazon.de/-/en/fire-hd-8-kids-pro/dp/B09BG63ZML nedsatt från €160 till €80 är ju rätt ok, och de har bra priser på 10" och 11" plattor nu också.

Är intresserad av Amazon Fire Max 11 (2023) till mig själv och en till far.
Han sitter på en trött gammal Galaxy TAB från typ 2019 eller så just nu..

Dock så verkar den inte finnas på DE.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hade önskat att de släppt sina Fire Tablets här i Svedala, sjukt mycket för pengarna och Samsung samt Apple behöver konkurrens.

Skrivet av Pirum:

Absolut medhåll. De har ju ofta typ 50% rabatt på dem i Tyskland så jag köpte en till minsta barnet för ett par år sedan, körde Fire Toolbox från XDA för att fixa till den lite, och den har hållit fantastiskt bra. Inget fartmonster, men kostar ju under tusingen på rea inklusive frakt via mailboxde etc så ändå helt värt.
Nyare versioner sägs inte vara lika lätta att lägga in Google Play etc på, kan ju vara värt att kolla för den som vill köpa.

Kronkursen är väl inte den starkaste nu, bättre när jag köpte, men den här https://www.amazon.de/-/en/fire-hd-8-kids-pro/dp/B09BG63ZML nedsatt från €160 till €80 är ju rätt ok, och de har bra priser på 10" och 11" plattor nu också.

Är det känt varför de inte släppts här? Gissar jag vilt så är det pga avsaknad av språkstöd eller något sådant.

Insett nu på semestern att jag smått saknar en tablett för lättare surf och liknande. Min gamla Lenovo TAB2 från 2015 är inte längre användbar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Är det känt varför de inte släppts här? Gissar jag vilt så är det pga avsaknad av språkstöd eller något sådant.

Insett nu på semestern att jag smått saknar en tablett för lättare surf och liknande. Min gamla Lenovo TAB2 från 2015 är inte längre användbar.

De är väl delvis reklamfinansierade, de går att köpa utan reklam för ett lite högre pris men de "sockrar" erbjudandet med att man får "gratis" Amazon Kids+ (och det finns väl inte på svenska) i ett år (och det fortsätter om man glömmer säga upp), man är låst till Amazons app-store som väl inte heller är fokuserad på Sverige, etc.

Minstingen har med sig sin Kids tablet på båten under några veckor. Vi föräldrar snor den på kvällen när vi ska se Star Trek eller liknande. Den tar ju micro-SD-kort så plats för film & serier finns det även i ytterskärgårdens dåliga nätverkstäckning.
Vi har glömt den utomhus i regn, fick vatten innanför skärmen som jag kunde få bort genom att låta det rinna ut genom nåt hörn eller nåt, den har ramlat i marken hur många gånger som helst, etc, funkar klockrent. Inte snabbast i stan, men räcker gott för dotterns behov. Netflix och Viaplay funkar, kommer dock inte ihåg om jag behövde side-loada dem eller om de gick via Google Play.

Skrivet av THB:

Är intresserad av Amazon Fire Max 11 (2023) till mig själv och en till far.
Han sitter på en trött gammal Galaxy TAB från typ 2019 eller så just nu..

Dock så verkar den inte finnas på DE.

Det är inte https://www.amazon.de/dp/B0B2SBZVVD du tänker på? Finns i ett par olika varianter, med eller utan reklam. Jag tror egentligen att de billigare Fire-plattorna är mer prisvärda än de större och dyrare, möjligen undantaget 7" som verkar lite klen, men allt beror såklart på vilka behov man har.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Det är inte https://www.amazon.de/dp/B0B2SBZVVD du tänker på? Finns i ett par olika varianter, med eller utan reklam. Jag tror egentligen att de billigare Fire-plattorna är mer prisvärda än de större och dyrare, möjligen undantaget 7" som verkar lite klen, men allt beror såklart på vilka behov man har.

Den finns ju men tror han menar att det inte går att beställa till Sverige.

"This product only ships to Germany, Liechtenstein, Luxembourg, Austria or Switzerland."

Permalänk
Medlem

Nej man får använda en mailforwarder för echo/fire-produkter från tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Vet att Sweclockers älskar o hata på Amazon men ärligt förvånad hur mycket jag köpt därifrån.

Allt från utvecklingsböcker till leksaker till barnen, teknikprylar. De är oftast billigast och det går fort att få sakerna.

Förstår inte vad man pratar om att sidan är hemsk, ja den kanske inte är den mest estetiska men den är fan bäst på merförsäljning och hitta liknande saker du är intresserad utav.

Tror nog största problemet är att sök funktionen är fundamentalt trasig, man söker efter en stekpanna och produkt nummer 7 är en sko.... Typ.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/Sony-PlayStation%C2%AE5-Konsol-Ragnar%C...

Billigast någonsin för PS5 tror jag.. Några hundralappar billigare än förra veckan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på Amazons priser. Köpte för nån vecka sedan en 20000mAh (påstås det) Powerbank för 190kr (svart), de i annan färg kostade ca dubbelt så mycket. Nu kostar den svarta plötsligt 697kr. ( https://www.amazon.se/dp/B0857CRHX6 ) Normalpris torde vara nånstans mellan 350-400 baserat på Amazon.de etc. Vrider de upp icke-prime-day-priser lite extra nu för att få Prime Day att se bättre ut?

Det dyker upp sådana rejäla prissänkningar då och då på Amazon. Ofta mycket mer än "Prime Day" etc. Men man får väl ha tur för att snubla över dem.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Förstår mig inte på Amazons priser. Köpte för nån vecka sedan en 20000mAh (påstås det) Powerbank för 190kr (svart), de i annan färg kostade ca dubbelt så mycket. Nu kostar den svarta plötsligt 697kr. ( https://www.amazon.se/dp/B0857CRHX6 ) Normalpris torde vara nånstans mellan 350-400 baserat på Amazon.de etc. Vrider de upp icke-prime-day-priser lite extra nu för att få Prime Day att se bättre ut?

Det dyker upp sådana rejäla prissänkningar då och då på Amazon. Ofta mycket mer än "Prime Day" etc. Men man får väl ha tur för att snubla över dem.

Köpte själv en rejäl powerbank för någon månad sedan på Amazon för 1099:- och nu under Prime Day så kostar den 1299:-....

Permalänk
Medlem

Top deals visar 256GB SanDisk SD-kort för 120kr men den dealen finns inte för mig iaf, kostar 270kr.

Permalänk
Medlem

Jisses vilket haveri till rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jisses vilket haveri till rea.

Första gången du besöker amazon?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Har någon hittat grafikkort på rean?

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Första gången du besöker amazon?

Haha, nej Men man blir lika "chockad" varje år av hur dåligt det är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

https://www.amazon.se/Sony-PlayStation%C2%AE5-Konsol-Ragnar%C...

Billigast någonsin för PS5 tror jag.. Några hundralappar billigare än förra veckan.

Förmodligen det enda "kapet" om man nu inte äger en PS5, allt annat är skräp och högre än konkurrerande butiker (bara att titta på prisjakt och jämföra)

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Min skapare vad svårt det är att navigera på sidan. Hur gör man för att söka på ett ord – men bara bland prime-erbjudandena? Om det nu går.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Min skapare vad svårt det är att navigera på sidan. Hur gör man för att söka på ett ord – men bara bland prime-erbjudandena? Om det nu går.

Sök ett ord sen välj "Prime Day-erbjudanden" till vänster

Permalänk
Medlem

Det var ju inga erbjudanden att hurra över direkt.

Yes Platinum maskindiskmedel, 2.18kr/ tablett.
Ordinarie pris på Willys brukar ligga på 2.10kr / tablett och ca 1.55kr / tablett när Willys har sina egna kampanjer.

Logitech komponenter, några få ynka procent rabatt på produkter som sällan har kampanjpris, och de produkter som faktiskt har över 10% rabatt just nu är sådana produkter som oftast går hitta billigare via prisjakt / pricerunner.

Permalänk
Medlem

Är den anker 737 värd 1299?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Är den anker 737 värd 1299?

Jag har en och den är riktigt grym!

Dock garanterar Anker bara 300 cyklar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jisses vilket haveri till rea.

Fast så har det väl mer eller mindre sett ut i alla butiker sedan minst 5 år tillbaka. Finns inga butiker som har breda reor på riktigt numera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jag sällar mig till skaran som tänker en "Amazon rea" lite som att gå in på Lidl för att handla. Man vet inte riktigt vad dom har till salu, men det brukar alltid finnas något vettigt till bra pris bland allt skräp. Blev ett par Birkenstock-tofflor för 540kr och en iPad Pro 11" (M1) med 5G, kunde lika gärna blivit en batteridriven handöverfräs om dom reat ut en sådan av rätt märke.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Jag har en och den är riktigt grym!

Dock garanterar Anker bara 300 cyklar.

Tack, blev en sån iaf

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Imponerande 5% rabatt på blandat skräp? Ja, deras annonskampanj lurade dit mig iaf så nåt rätt gjorde de

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3