Avtal garanterar Call of Duty på Playstation

Permalänk
Melding Plague

Avtal garanterar Call of Duty på Playstation

Microsoft och Sony är nu överens om att Call of Duty ska förbli på både Xbox och Playstation om Activision Blizzard-affären går igenom.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade vart trevligt om de kunde enas om diverse titlar men framförallt om crossplay mellan konsoler.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Call of Duty är redan dött. 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Hade vart trevligt om de kunde enas om diverse titlar men framförallt om crossplay mellan konsoler.

Det finns ju redan i WZ 1 och 2 mig veterligen. Hade hellre sluppit matchas med konsolspelare på PC dock, skrikande tonåringar och en i överlag sämre spelupplevelse är vad jag upplevt med crossplay.

Skrivet av KortIek:

Call of Duty är redan dött. 🤷‍♂️

Hade varit riktigt underhållande om så blir fallet och nästa titel totalfloppar medan Sony och MS tjatat sig blåa om det.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KortIek:

Call of Duty är redan dött. 🤷‍♂️

Kanske för dig men inte för andra

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det finns ju redan i WZ 1 och 2 mig veterligen. Hade hellre sluppit matchas med konsolspelare på PC dock, skrikande tonåringar och en i överlag sämre spelupplevelse är vad jag upplevt med crossplay.

Har inte spelat, men kan man inte stänga av Crossplay alltså?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Såsom Last of Us finns på alla plattformar? Eller att de inte krävde exklusivitet för Final Fantasy VII när det begav sig?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Så kommer Sony springandes till Msft nu när ftc inte längre kan hjälpa de. Hade varit bättre att köra ett utbyte med gow och spiderman till xbox och forza till ps5, bättre för alla kunder.

Permalänk
Medlem

Lär bara gälla en kort tid för ett par spelsläpp. Sen blir det exklusivt.
Microsoft har gjort så förr när dem "lovat" att släppa spel till konkurrerande konsoler. Har bara varit tidsbegränsade löften.

Permalänk
Medlem

Och en vecka efter att köpet går igenom går activision ut med att dom lägger ner call of duty serien för evigt! Skapar en ny studio och sedan en helt ny ip vid nan duty of war som kommer vara helt xbox exklusivt!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Och en vecka efter att köpet går igenom går activision ut med att dom lägger ner call of duty serien för evigt! Skapar en ny studio och sedan en helt ny ip vid nan duty of war som kommer vara helt xbox exklusivt!

Så mycket job lägger dom inte, call of boty, nästan allt marknadsmaterial funkar och potentiell nya målgrupper. Folk som gillar bottar, båtar och andra saker

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

De kan ju göra som Sony gör mot PC spelarna, släpp det 3-5 år efter Xbox releasen....

Men men, när det gäller PS5 spelen så är jag glad att en del ens kommer till PC nu.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett nytt avtal nu jämfört med när CMA/FTC försökte blockera..

”Microsoft’s original deal offer to Sony in January 2022 included keeping “all existing Activision console titles on Sony, including future versions in the Call of Duty franchise or any other current Activision franchise on Sony through December 31st, 2027.” The deal terms have clearly changed since that opening offer, with an extension to 10 years that’s limited to just Call of Duty.”

Permalänk
Sötast

Åhhh !!!

AVTAL!

Varje gamers våta dröm!!!

Varför ens spela när vi kan titta på megaföretag som skriver sjukt coola papper på att man lovar ditten och datten!

Permalänk
Medlem

Inte oväntat. Nu kan Microsoft sälja färre konsoler med förlust och lägga över den förlusten på Sonys konsolförsäljning och fortsätta sälja spelet och tjäna pengarna. Win-Win Microsoft.
Dessutom skulle spelet bli mindre värt om användarbasen minskar så markant.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Kanske för dig men inte för andra

Mig med 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Kanske för dig men inte för andra

Det är dött.

Var även dom som tappat en väldigt stor del av spelare på väldigt kort tid under senaste MW2. Jag är en av dom som köpt men tappat lika snabbt intresset efter jag klarat storyn och spelat kanske 20h som max MP. Att behöva se kaninöron och rosa skins eller laserskott är inte min grej längre och aldrig varit. Pure Call Of duty när det precis släppt är som allra bäst, sen blir det bara sämre o sämre med dessa äckliga fula dumma skins för 10 åringar. Spelet har tappat sin mening helt o hållet pga girighet från företaget.

Bring Back Call of duty II och den gaming mentaliteten.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av KortIek:

Call of Duty är redan dött. 🤷‍♂️

Call of Duty är inte dött.

För mig personligen är det dött dock.
Har spelat typ alla men gav upp efter cold war och tycker många där i mellan var riktigt dåliga.
Mina favoriter Call of Duty 4 & Modern Warfare 2 2009

Hoppas verkligen XDefiant blir så bra som många cod spelare tycker som också håller med att dom senaste cod spelen gått åt helt fel håll!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Kan inte Starfield komma till ps5 också... aja annars får man lira det på pc.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det finns ju redan i WZ 1 och 2 mig veterligen. Hade hellre sluppit matchas med konsolspelare på PC dock, skrikande tonåringar och en i överlag sämre spelupplevelse är vad jag upplevt med crossplay.

Mellan konsoler.

Sen tycker jag att rena handkontrollspel så som fightingspel, bilspel, plattformsspel med mera lika gärna kan ha crossplay - gör ingen skillnad alls. Skrikande tonåringar kan man mute:a - i varje fall på konsol.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Undrar hur länge egentligen undrar man? Lär vara generation ut för ps5 iaf..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

CoD på konsol? Nej tack

Om det inte är detta såklart:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Undrar hur länge egentligen undrar man? Lär vara generation ut för ps5 iaf..

10år som avtalet gäller och får inte avbrytas när det skrivits på.

Permalänk
Medlem

Avtal kan brytas. T.ex. valde Twitter att inte betala sin hyra enligt avtal vilket tydligen är relativt vanligt bland företag.

Vem garanterar att avtalet genomföljs? Vad är påföljderna om någon part bryter mot avtalet? Vem driver igenom (eng. enforce) avtalet? Kommer Microsoft att betala någon säkerhetsdeposition och i så fall till vem?

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Har inte spelat, men kan man inte stänga av Crossplay alltså?

Inte på PC, bara på konsol.

Permalänk
Medlem

Det blir alltså: "Plikten kallnar".

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Har inte spelat, men kan man inte stänga av Crossplay alltså?

Nu är det mer än ett år sedan jag aktivt spelade Warzone men vill minnas att man praktiskt taget var tvungen att lämna det på, även om det på PC ska finnas en setting för det, för att kunna hitta matcher snabbt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Såsom Last of Us finns på alla plattformar?

Ja för Last of Us släpptes ju under många till xbox och andra plattformar då IP:t ägdes och utvecklades av en tredjeparts producent. Det minns vi ju alla.

Märkligt att folk inte begriper att det inte är ens i närheten samma sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Verkar vara ett nytt avtal nu jämfört med när CMA/FTC försökte blockera..

”Microsoft’s original deal offer to Sony in January 2022 included keeping “all existing Activision console titles on Sony, including future versions in the Call of Duty franchise or any other current Activision franchise on Sony through December 31st, 2027.” The deal terms have clearly changed since that opening offer, with an extension to 10 years that’s limited to just Call of Duty.”

Nya avtalet är nog bättre för Sony, för vilka riktigt stora nya titlar kommer från ABK innan 2028 från existerande IP'n?
Diablo 5 lär vara 10 år bort, WoW är inte aktuellt på konsol, Tony Hawk lär inte se någon uppföljare, OverWatch 2 nyligen släppt, Crash sålde dåligt nu senast, osv...
Att få garanterad tillgång till CoD 6 år till är förmodligen värt mer för Sony än alla andra ABK-titlar tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja för Last of Us släpptes ju under många till xbox och andra plattformar då IP:t ägdes och utvecklades av en tredjeparts producent. Det minns vi ju alla.

Märkligt att folk inte begriper att det inte är ens i närheten samma sak...

Varför skulle det vara skillnad på när Sony köper en utvecklare och släpper exclusives genom den, än om MS skulle göra det?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P