Youtube Premium blir dyrare – USA först

Permalänk
Medlem

Det är illa nog att man spenderar sin tid på youtube kan jag tycka. Det har kostat mig flera år av mitt liv vid det här laget redan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Företag nu för tiden har så spännande sätt att tjäna pengar. Vem kunde tro att bästa sättet att tjäna pengar på en tjänst som är för dyr är att höja priset? adblock är gratis och lagligt. Så varför ska man betala?

För att ha reklamfritt på 10 Enheter och hålla det i gång varje gång dom lyckas blocka innan det uppdateras igen är ej värt det dvs med adblock etc.
Familje abb 6 pers är auto win

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit tidigare, jag hade gärna betalat för mig men jag kan inte göra det utan att röja och koppla personlig information om mig till det innehåll jag tittar på. Jag kan heller inte betala för mig och titta i den YouTube spelare jag vill, det vill säga NewPipe på Android.

Så det får tyvärr vara, så skickar jag en slant till favoritkanalerna direkt istället.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

YouTube är den tjänst vi använder mest här hemma så eventuell prishöjning känns OK. Netflix däremot, fick nedgradera till HD när 4K började kosta hutlösa summor.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av LittleBobbyTables:

Jag kör familjekonto och det blir reklamfritt för barnen under 13 också (fritt val om man vill använda vanliga YT eller YT kids, båda går att ställa in med åldersgrupp också).

Barnen här har ”riktiga” Google konton med rätt ålder inställt, och då tillåter dom inte (går inte ens aktivera) under 12. Tror inte ens de har tillgång till youtube då utan youtube kids (vilken 12-åring som nu skulle vilja använda det).

Citat:

Enjoy a YouTube Premium membership for the whole family
Family
• Monthly
• SEK 179.00/month
• Add up to 5 family members (ages 13+) in your household.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det är illa nog att man spenderar sin tid på youtube kan jag tycka. Det har kostat mig flera år av mitt liv vid det här laget redan.

Äh, kunskap är makt, eller tittar du bara på typ K-pop?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ozzed:

Visst finns det en målgrupp. Men det är att leka med elden att dra åt tumskruvarna när det finns gratis lagliga alternativ. De personer som tycker det är värt att betala borde man inte straffa om man vill att fler ska göra det menar jag.

Jag måste erkänna att jag inte helt hänger med i din argumentation. Du inledde med att beskriva YouTube Premium som "en tjänst som är för dyr", som om det är ett allmänt känt faktum att den är det. Så redan premissen där har jag en fråga om: Vad menar du när du säger att YouTube Premium är "för dyr"? Vad betyder det predikatet för dig?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Att bli premium medlem var det bästa jag gjort, eftersom youtube är den tjänst jag brukar absolut mest.
Tog en gratismånad och när den gick ut förstod ja hur sjukt mycket reklam jag tvingats utstå i alla år, avskyr reklam tyvärr!
Men allt har sitt pris, typ som dagens bredbandsabonnemang har blivit sjukt dyrt att ingen pratar om det ?=/

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 32" Alienware QD-OLED AW3225QF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

Oavsett vad man tittar på är det lätt att spendera mer tid än man tänkte. Man söker på en sak men det kan sluta med att man sitter och kollar på massa annat därutöver. Har inte dessa problem i NewPipe dock. Stängt av många flöden så jag kan fokusera på det jag skulle. Sen tycker jag att det är svårare att hitta saker idag mot förr (intressant content). Tycker mycket som man får se är rent skit (click bait, överhypade människor). Trendande videor verkar numera till stor del består av korta klipp och återigen skit, dramakanaler och andra fjantigheter. Aldrig varit så uttråkad av YouTube tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Att bli premium medlem var det bästa jag gjort, eftersom youtube är den tjänst jag brukar absolut mest.
Tog en gratismånad och när den gick ut förstod ja hur sjukt mycket reklam jag tvingats utstå i alla år, avskyr reklam tyvärr!
Men allt har sitt pris, typ som dagens bredbandsabonnemang har blivit sjukt dyrt att ingen pratar om det ?=/

Håller med. Jag köpte premium när det kom, och sen blev det bara så när jag upptäckte förmånen med att det funkar överallt inkl. smart-tv's (har två, en i sängen och en i vardagsrummet som nu agerar som monitor) och på mobilen.

Kommer ihåg alla som tutade åt mig "varför använder du inte bara adblocker"? Jag sade inget.
När jag tänker på att 90 procent av allt mitt Tv-tittande bara är Youtube, så är Youtube premium prenumerationen det sista som åker.

Permalänk
Medlem

YouTube Premium är riktigt najs. Man kan via YouTube Music även spela upp alla videos från YouTube med bara ljudet, så om någon har gjort någon remix man gillar så går den att spela upp.

Permalänk
Medlem

dydare??? Jag betalar redan skit mycket för premium......... Premium är det bästa som YT kommit med, men börjar bli tveksam om det ska bli dyrare än vad det redan är.. 119kr tror jag för mig.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Som jag skrivit tidigare, jag hade gärna betalat för mig men jag kan inte göra det utan att röja och koppla personlig information om mig till det innehåll jag tittar på. Jag kan heller inte betala för mig och titta i den YouTube spelare jag vill, det vill säga NewPipe på Android.

Så det får tyvärr vara, så skickar jag en slant till favoritkanalerna direkt istället.

Stödjer NewPipe flikar?
Ser inte varför man skulle använda detta över webbläsaren. Saknas någon funktion på webbsidan?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk

alltså 70 spänn för att slippa reklam i månaden när bl.a har det igång för att ha något att sova till(finns många bra 1 timme + grejer)

sure hade kunnat få det billigare men jag tycker faktiskt det är värt det

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Stödjer NewPipe flikar?
Ser inte varför man skulle använda detta över webbläsaren. Saknas någon funktion på webbsidan?

Blockerar reklam och sponsorer, fungerar i bakgrunden, kommer ihåg position på en video utan konto, kan följa kanaler utan konto lokalt, kan ha spellistor lokalt utan konto, kan ladda ned videor och sparas för uppspelning offline... Inga flikar, men jag har noll behov av sådana på en telefon.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vad ger Youtube Premium förutom reklamfritt som brave ändå fixar?

Permalänk
Medlem

Betalar idag 250 sek per år för NextDNS service och får full kontroll på reklam och annat som kan beröra familjen.
Jag tror mycket handlar om okunskap faktiskt. Det finns så många helt lagliga sätt att blockera reklam och spårning men folk engagerar sig helt enkelt inte för att sätta sig in i problematiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobiasStockholm:

Hoppas verkligen att du inte använder samma Google konto som du använder till något annat viktigt. Tråkigt om Google spärrar hela kontot isf.

Varför skulle Google göra det?

Visa signatur

Ny här

Permalänk

Bra val! Att inte höja upp till smärtgränsen vore irrationellt, och hoppas ad-block blockeringen fungerar fullt ut. Först då kommer konsumenter fråga sig vad tjänsten är värd

Permalänk

Då ger jag heller pengar direkt till nån content-creator istället. Kommer aldrig någonsin få dåligt samvete att adblocka eller runda företag som Google eller Facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag har förvärvat mig kunskapen att förvärva sig kunskap som fått mig att inse att vi är utan makt... Ungefär. XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

tur att man bara betalar 15kr i månaden då.
<Uppladdad bildlänk>

Lycka till att behålla det där. När ditt kort går ut är du basicly körd. Indien har blockat alla nya kort som inte är utfärdade i indien så jag kunde inte lägga till nytt kort oavsett VPN eller inte. Argentina har också infört något liknande ganska nyligen. Många som fått problem därifrån också. Enda rimliga kvar är Turkiet.
Jag orkade inte med och körde på svenskt family för mig o sambon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Youtube är kul, men inte så kul.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Lycka till att behålla det där. När ditt kort går ut är du basicly körd. Indien har blockat alla nya kort som inte är utfärdade i indien så jag kunde inte lägga till nytt kort oavsett VPN eller inte. Argentina har också infört något liknande ganska nyligen. Många som fått problem därifrån också. Enda rimliga kvar är Turkiet.
Jag orkade inte med och körde på svenskt family för mig o sambon.

mitt kort jag la till för ett litet tag sedan går 2028 så de lugnt.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Barnen här har ”riktiga” Google konton med rätt ålder inställt, och då tillåter dom inte (går inte ens aktivera) under 12. Tror inte ens de har tillgång till youtube då utan youtube kids (vilken 12-åring som nu skulle vilja använda det).

Skumt, alla mina barn har också personliga googlekonton (skapade och kontrollerade via Family Link, medlemmar i familjegruppen). Det fungerar utmärkt för mig att ge dom annonsfri tillgång till Youtube/Youtube Kids trots korrekt angiven låg ålder.

Under "Föräldrainställningar" > "Youtube Innehållsinställningar" kan jag välja mellan:
Kids <4
Kids 5-8
Kids 9-12
YT "Utforska" (~9+)
YT "Utforska mer" (~13+)
YT "Nästan hela Youtube"

Permalänk
Skrivet av Meowi:

Varför skulle Google göra det?

https://www.androidauthority.com/google-account-banned-105464...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Fan, då måste jag skita längre på jobbet för att ha råd mdd höjningen..

Permalänk
Medlem

Har tagit plats sidan om barnen ett par gånger när de är på youtube(vilket är dagligen), kan bara konstatera att det är en helt annan generation. Mycket överdramatiserade reaction videos och influencers som på ett eller annat korkat vis sticker ut. Har svårt att se att barnen lär sig något annat än möjligen att man kan livnära sig på att producera helt brainless grejer. Sen behöver man såklart inte lära sig något alltid, ibland ska det bara vara nöje men har svårt att förstå nöjet i att titta på någon annan som tittar på något eller för den delen någon som sitter och smaskar i sig godis med micken i munnen.

De gånger vi blockat youtube\telefonen av olika anledningar så har de ju faktiskt gjort något vettigt istället och ibland tillochmed något socialt.

Själv använder jag youtube till huvudsakligen reviews på olika prylar men det är ofta inte åsikterna som spelar roll utan snarare för att få en känsla för produkterna. Det är tydligt att många reviewers är köpta och därmed vinklar sitt material hårt.

Produktionsvärdet är generellt lågt jämfört med vad man streamar genom andra kanaler men visst finns det en och annan dokumentär som dock inte helt sällan kommer från "TV".

Men så tillhör jag en lite äldre generation.

Självklart betalar vi inte för Youtube och skulle det bli krav på det så hopper vi. För de pengarna får vi högre produktions värde på annat håll.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

YouTube har extremt mycket bra innehåll (och förstås även en helt sanslös mängd satans smörja, men det är ju enkelt att bara låta bli att titta på skiten, det är väldigt sällan jag får någon skräprekommendation sedan många år tillbaka), så jag kommer självklart att fortsätta betala då det är den streamingtjänst jag brukar överlägset mest - för allt mellan himmel och jord förutom serier och filmer.

Den som påstår att det bara finns skit på YouTube har uppriktigt sagt ingen aning vad den pratar om. Ignorera ytan, det behöver inte dykas djupt för att börja hitta bra innehåll.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Det trista är att man ändå inte slipper reklamen eftersom fler och fler lägger in reklam i filmerna/inslagen.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller