Kan inte spela in samtal på android telefon?

Permalänk
Medlem

Kan inte spela in samtal på android telefon?

Hej,

Behöver spela in samtal men det verkar praktiskt taget omöjligt numera på en vanlig Android lur även med app från play store? Byråkrati delux?

Man kan såklart komma runt det genom att ha en annan telefon som spelar in ett samtal som körs på högtalare men det känns bakvänt när man har en "smartphone"?

Har jag missat något?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Behöver spela in samtal men det verkar praktiskt taget omöjligt numera på en vanlig Android lur även med app från play store? Byråkrati delux?

Man kan såklart komma runt det genom att ha en annan telefon som spelar in ett samtal som körs på högtalare men det känns bakvänt när man har en "smartphone"?

Har jag missat något?

Vissa telefontillverkare har de inbyggt, t.ex. Asus. Vad för telefon har du?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Behöver spela in samtal men det verkar praktiskt taget omöjligt numera på en vanlig Android lur även med app från play store? Byråkrati delux?

Man kan såklart komma runt det genom att ha en annan telefon som spelar in ett samtal som körs på högtalare men det känns bakvänt när man har en "smartphone"?

Har jag missat något?

Nej, verkar som du har koll på det.

Jättekonstigt att det är så med våran gällande lagstiftning tycker jag.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vad jag kan hitta så är det google som tagit bort det.
"The call recording apps ban on the Play Store is from May 11, 2022. Google has been against call recording apps and services because of privacy issues. Even now, Google claims that this was done while keeping privacy and security in mind"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vissa telefontillverkare har de inbyggt, t.ex. Asus. Vad för telefon har du?

Det är en relativt ny Samsung lur och enligt Samsungs website så den ha inbyggt stöd för att spela in samtal men inställningen finn inte med där den annars ska ligga.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Köp en Zenfone. De har samtalsinspelning som funkar. Jag skaffade en sån primärt för att få den funktionen. De är rätt ensamma om det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det är en relativt ny Samsung lur och enligt Samsungs website så den ha inbyggt stöd för att spela in samtal men inställningen finn inte med där den annars ska ligga.

Hittar den inte heller men om du går in Galaxy store så verkar det finnas call recorder appar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det är väl egentligen bara Google samt en del telefontillverkare som blockerar det helt. Jag har en OP9 Pro och löste det på följande sätt:
1. Ladda ner APK https://call-recorder-automatic.en.uptodown.com/android
2. Installera och ge nödvändiga behörigheter
3. Gå till App info och klicka på de 3 prickarna
4. Välj "Allow restricted settings"
5. Verifiera med lösenord att du vill tillåta ovan nämnda
6. Aktivera funktionen för att spela in samtal

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det är en relativt ny Samsung lur och enligt Samsungs website så den ha inbyggt stöd för att spela in samtal men inställningen finn inte med där den annars ska ligga.

Det är för att Samsung valt att inte ge möjligheten till det inom EU, då vissa länder kräver att man meddelar alla i samtalet att man spelar in, medans andra länder inte kräver det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Det är väl egentligen bara Google samt en del telefontillverkare som blockerar det helt. Jag har en OP9 Pro och löste det på följande sätt:
1. Ladda ner APK https://call-recorder-automatic.en.uptodown.com/android
2. Installera och ge nödvändiga behörigheter
3. Gå till App info och klicka på de 3 prickarna
4. Välj "Allow restricted settings"
5. Verifiera med lösenord att du vill tillåta ovan nämnda
6. Aktivera funktionen för att spela in samtal

Testade detta men det blev väldigt, väldigt dålig inspelning, det brusade och motpartens volym gick knappt att höra. Lät som något som var inspelat för 50 år sen. Förvånansvärt att det ska vara så svårt i en telefon för nära 10 000 kr även när man går utanför app storen.

Sådant här känns bara så dumt och bakvänt, så pass att det faktiskt kommer vara en prio funktion vid nästa byta av telefon även om jag sällan behöver det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det är ganska hopplöst med samtalsinspelning. Ofta får man använda någon tredjepartsapp med dålig kvalité som följd. Eller roota, men då får du andra problem med appar som inte gillar att du har en rootad telefon.

Det står aldrig någon information vid köp om telefonen kring samtalsinspelning överhuvud taget. Visst man kan Googla och hitta nåt forum någonstans där de diskuterat det.

Bitter. Min förra Huawei gick det utmärkt med, till det kom nån Androidversion som saboterade har jag för mig. Min nuvarande Pixel 7 Pro går det givetvis inget vidare på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Hittar den inte heller men om du går in Galaxy store så verkar det finnas call recorder appar

Testade installera IntCall ACR och Automatic Call Recorder från Galaxy store vilket fick fint. Automatic Call Recorder hade samma problem som med den som BIRDIE13 länkade till, d.v.s extremt dålig ljudkvalité. IntCall ACR hade något bättre men har man inte volymen på MAX så hör man inte motparten. Båda apparna har en hel del statiskt ljud.

Begränsningen ser ut att vara djupt rotad i telefonen och man misstänker att för att få ut ljudet så krånglar man antagligen en hel del vilket tyvärr inte når hela vägen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Testade detta men det blev väldigt, väldigt dålig inspelning, det brusade och motpartens volym gick knappt att höra. Lät som något som var inspelat för 50 år sen. Förvånansvärt att det ska vara så svårt i en telefon för nära 10 000 kr även när man går utanför app storen.

Sådant här känns bara så dumt och bakvänt, så pass att det faktiskt kommer vara en prio funktion vid nästa byta av telefon även om jag sällan behöver det.

Startade du inspelningen manuellt eller lät du appen sköta det? Mina samtal blir brusiga när jag manuellt startar en inspelning. I övrigt har det fungerat felfritt

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Hej, det har funkat sedan länge med den vanliga Samsung S2x med appen som kallas Cube Recorder. Man måste mecka en del i menysystemet och ge rättigheter men det funkar till slut (dock inte med hörlurar senast jag provade). Men för ett vanligt samtal utan hörlurar blir det en inspelning. Jag kan visa det om någon verkligen vill få igång det. Men jag funderar på att köpa en Asus Zenfone trots allt. Jag tycker att Apple, Google, Microsoft, Facebook, HP, Samsung, Atlassian och många fler är praktiskt taget terrorister för att deras produkter orsakar så mycket extrema skador och plågsam förvirring och lidande.

Permalänk
Medlem

Som sagts ovan så är samtalsinspelning borttaget från samsunglurar i många regioner, däribland EU.
Jag gick runt det problemet genom att koda om telefonen (S10+) så den tror att den befinner sig i indien, och direkt efter så fanns funktionen i telefonen. Det är alltså inte frågan om att byta firmware, utan den kodas bara om till en indisk regionskod. Jag märker i övrigt ingen som helst skillnad på den.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

"Byråkrati delux?"

Vad har byråkrati med saken att göra? Vet du ens vad ordet betyder?

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lars0n:

Hej, det har funkat sedan länge med den vanliga Samsung S2x med appen som kallas Cube Recorder. Man måste mecka en del i menysystemet och ge rättigheter men det funkar till slut (dock inte med hörlurar senast jag provade). Men för ett vanligt samtal utan hörlurar blir det en inspelning. Jag kan visa det om någon verkligen vill få igång det. Men jag funderar på att köpa en Asus Zenfone trots allt. Jag tycker att Apple, Google, Microsoft, Facebook, HP, Samsung, Atlassian och många fler är praktiskt taget terrorister för att deras produkter orsakar så mycket extrema skador och plågsam förvirring och lidande.

Jag vill minnas att jag använde Cube Recorder under Android 11, men att det i och med Android 12 slutade att fungera. Har därefter kört med någon sedan länge köpt ACR som spelar in mitt tal hjälpligt, och motparten uselt, men bättre än inget. Vet åtminstone vad jag själv sagt, och i vilket samtal. Men du har alltså Cube fungerande ok i dagsläget?

Hörlurar är f.ö ett extra steg, ska man ändå använda sådant finns det bluetooth-lurar som spelar in samtal som sedan kan föras över till telefonen. Men blir väl inte lika smidigt då att veta vem man har ringt till och när, etc.

Är starkt lockad att försöka ändra CSC till något indiskt eller liknande, men funderar lite på vad man samtidigt förlorar.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

"Byråkrati delux?"

Vad har byråkrati med saken att göra? Vet du ens vad ordet betyder?

Varför inte citera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Jag vill minnas att jag använde Cube Recorder under Android 11, men att det i och med Android 12 slutade att fungera. Har därefter kört med någon sedan länge köpt ACR som spelar in mitt tal hjälpligt, och motparten uselt, men bättre än inget. Vet åtminstone vad jag själv sagt, och i vilket samtal. Men du har alltså Cube fungerande ok i dagsläget?

Hörlurar är f.ö ett extra steg, ska man ändå använda sådant finns det bluetooth-lurar som spelar in samtal som sedan kan föras över till telefonen. Men blir väl inte lika smidigt då att veta vem man har ringt till och när, etc.

Är starkt lockad att försöka ändra CSC till något indiskt eller liknande, men funderar lite på vad man samtidigt förlorar.

TL;DR följ länken https://cubeacr.app/helper.html

Jag har beställt en Asus Zenfone 10 nyligen för att jag är less och lack på hela skiten att en enkel funktion avsiktligt saboteras bara för att det är fel på individerna som bestämmer på vissa företag. Kommer aldrig frivilligt att köpa något igen från Apple, Google, Microsoft, HP, Facebook eller Atlassian (Atlassian är sjukast. Läs lite om vad deras kunder skriver om ni har tid.)

Den jag använder med S22 heter "Cube ACR". https://cubeacr.app/ Om jag minns rätt så behövde jag ladda ner den från deras webbplats istället för playstore m.fl. indikationer på dålig IT-säkerhet. Men den funkar om man ställer in det när det kommer en ny version av Android. Då måste man ge nya rättigheter till Cube ACR. Jag behövde skriva till deras kundtjänst och få svar att man måste ge rättigheter, sen verifiera att det funkar (genom att ringa någon tråkig automat t.ex. 1177) och om det inte funkar så ändra inne i själva Cube Recorder vilken inspelningsteknik som används.

Jag fick det att funka genom att skriva och klaga ungefär (från länken "kontakta utvecklaren") då svarade de från Cube ACR hur man skulle göra. Jag har inte ens betalat utan använder gratisversionen. Det som är irriterande är att behöva ge för mycket rättigheter till en app och att hörlurar inte har funkat. Men för att spela in ett planerat samtal så funkar det.

Jag kan visa mina inställningar och eventuellt spela in en demo men jag tror det enklaste för någon annan är att göra som jag: Skriv till Cube ACR att det inte funkar, så svarar de hur man ska göra. Det är faktiskt sjukt svårt att förstå deras instruktioner. jag behövde ställa in allting igen senast förra veckan då det kom någon ny uppdatering som drar tillbaka rättigheter för appar. Ska kolla nu igen att det faktiskt funkar så att jag inte ljuger just nu. Men jag kan ju visa hur det har funkat för mig med S21 och S22 senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Varför inte citera?

Man kanske inte har citaträtt eller vet inte säkert om har citaträtt, om man faktiskt är noga med rättigheter. https://sv.wikipedia.org/wiki/Citatr%C3%A4tt Sen att kritisera en person för okunskap eller automatiskt "Det har iiiiingenting med byråkrati att göra" är väl ganska trångsynt. Hur vet du vad som har med vad att göra och vad är det för uttryck egentligen. Donald Trump brukar låta så "Det där har ingenting med XYZ att göra".

Permalänk
Medlem

Har också en Samsung mobil och jag använder mig utav cube ACR som funkar bra. Problemet är väl som andra har redan skrivit att den är rätt jobbig att sätta upp och att man måste ge den massa rättigheter till telefonen, men när det kommer till inspelningar så gör den sitt jobb riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lars0n:

Man kanske inte har citaträtt eller vet inte säkert om har citaträtt, om man faktiskt är noga med rättigheter. https://sv.wikipedia.org/wiki/Citatr%C3%A4tt Sen att kritisera en person för okunskap eller automatiskt "Det har iiiiingenting med byråkrati att göra" är väl ganska trångsynt. Hur vet du vad som har med vad att göra och vad är det för uttryck egentligen. Donald Trump brukar låta så "Det där har ingenting med XYZ att göra".

Vad svamlar du om? Eller du citerade fel?
Jag svarade (citerade) @drefk2000 om varför han inte citerade personen som skrev om "Byråkrati delux".

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

"Byråkrati delux?"

Vad har byråkrati med saken att göra? Vet du ens vad ordet betyder?

Vilken grej att hänga upp sig på. Självklart syftar jag inte till det faktiskt ordet. Såhär säger Chat GPT om "Beryåkrati deluxe :

är en fras som ofta används för att beskriva situationer där det finns onödigt komplicerade, överdrivna eller byråkratiska processer. Det används ofta ironiskt eller humoristiskt för att betona hur krångligt eller ineffektivt något är.

I detta exempel används frasen för att uttrycka frustration över komplexiteten och svårigheten att spela in samtal på en Android-telefon, vilket kan ses som en kommentar till de regler och begränsningar som är involverade. Detta kan anses vara en lämplig användning av uttrycket, eftersom det pekar på en upplevd onödig komplexitet eller byråkrati i processen att spela in samtal, även om det kanske inte direkt involverar traditionell byråkrati i form av offentlig administration.

Så ja, det är en rimlig användning av uttrycket i detta sammanhang, särskilt om det är menat att vara lite överdrivet eller humoristiskt.

Det är fritt att tycka vad man vill men just detta har ingen betydelse för trådämnet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vad svamlar du om? Eller du citerade fel?
Jag svarade (citerade) @drefk2000 om varför han inte citerade personen som skrev om "Byråkrati delux".

Du borde skriva om ämnet istället (inspelning av samtal på android). Sluta angripa enskilda uttryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vilken grej att hänga upp sig på. Självklart syftar jag inte till det faktiskt ordet utan. Såhär säger Chat GPT om "Beryåkrati deluxe :

är en fras som ofta används för att beskriva situationer där det finns onödigt komplicerade, överdrivna eller byråkratiska processer. Det används ofta ironiskt eller humoristiskt för att betona hur krångligt eller ineffektivt något är.

I detta exempel används frasen för att uttrycka frustration över komplexiteten och svårigheten att spela in samtal på en Android-telefon, vilket kan ses som en kommentar till de regler och begränsningar som är involverade. Detta kan anses vara en lämplig användning av uttrycket, eftersom det pekar på en upplevd onödig komplexitet eller byråkrati i processen att spela in samtal, även om det kanske inte direkt involverar traditionell byråkrati i form av offentlig administration.

Så ja, det är en rimlig användning av uttrycket i detta sammanhang, särskilt om det är menat att vara lite överdrivet eller humoristiskt.

Det är fritt att tycka vad man vill men just detta har ingen betydelse för trådämnet.

Helt otroligt att det alltid är någon som saboterar och bara ifrågasätter utan att tillföra något och skitdåligt innehåll. jag skrev för att svara på ämnet och huvudsaken. då är det någon som skriver bara för att bråka. inte ens om ämnet utan personligen mot någon. varför ska man vara med när det är så sjukt dåligt innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av lars0n:

Du borde skriva om ämnet istället (inspelning av samtal på android). Sluta angripa enskilda uttryck.

Gå och lägg dig, eller tramsa på Flashback istället.

Permalänk
Medlem

Grabbar fäll ner lansarna. En del personer använder de uttryck som de anser beskriver deras situation bäst. Att något jag kan tycka är gröt 🥣 igt betyder ju inte per automatik att jag talar om gröt, dess massa eller dess grötighet... Ta det lugnt alla, snälla...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Jag kollade med två st inspelningsappar och det som Händer verkar vara att a) samtalet spelas in b) men ljudvågorna plockas bort av antingen telefon eller appen.

Tyvärr har jag inget app tips just nu.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp938:

Har också en Samsung mobil och jag använder mig utav cube ACR som funkar bra. Problemet är väl som andra har redan skrivit att den är rätt jobbig att sätta upp och att man måste ge den massa rättigheter till telefonen, men när det kommer till inspelningar så gör den sitt jobb riktigt bra.

Jag har satt upp Cube ACR nu, skulle vilja säga att den funkar bättre än den andra inspelaren (NLL ACR) jag använde, men inte alls lika bra som inspelning brukade fungera förut. Då fick man inspelat exakt som samtalet lät, numera tycks Cube ACR använda förstärkning på motparten vilket leder till sämre ljud (men ljud) samtidigt som man själv låter relativt lite. Dock borde det räcka till att veta vem som har sagt vad, vilket är oerhört mycket bättre än att bara ha ena sidan, eller ingen, inspelad. Kanske kan jag tweaka inställningarna, ska nog kolla mer på det framöver, det verkar som att ett par av er här i tråden fått det att funka rätt bra.

Inspelning generellt verkar fungera bättre med högtalartelefon på, men, det kan (eller vill) man ju inte alltid använda.

Men, ändå en känga främst till Google men även (i mitt fall) Samsung som helt omotiverat spärrar inspelning av samtal.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7