Apple Music + Sonos = Ett musikaliskt lidande?
Testar Apple Music istället för Spotify efter deras senaste prishöjning (men det som egentligen är mitt problem med Spotify är hur de marknadsför och trycker in podcasts i appen samt slänger pengar på exklusiva avtal, något jag inte är det minsta intresserad av då jag har andra tjänster för podcasts.), men har fruktansvärt svårt att acceptera hur uruselt det är i kombination med Sonos.
Är det bara jag eller är det så här illa för alla?
- Man kan inte se "top tracks" på en artist som man kan i appen på iOS eller med tex Spotify, vilket gör det hopplöst svårt att lyssna på någon ny artist.
- Albumen är inte sorterade i kronologisk ordning vilket även där gör det hopplöst svårt att hitta och få ett bra flöde
- Söker man på en artist och sen väljer fliken Songs så säger den ibland att den inte hittar något, ibland hittar den men tömmer listan om man scrollar lite
- Att starta en ny låt är betydligt slöare än för Spotify och ibland hackar det till i låtarna
Övrigt jag stör mig på:
- Ingen integration till Amazon Echo
- För Google Home så väljer den på tok för ofta live-versioner av låtar
- Hackig och slö upplevelse för Airplay till Chromecast via AirCast
- Hacking och slö upplevelse för Airplay till Sonos (de som inte har direktstöd) via AirSonos
- Man kan inte ha "party mode", där barnen kan ansluta till samma session i bilen och styra musiken tillsammans. (Kan iof ses som något positivt)
- Genererade och föreslagna listor är inte lika bra och dynamiska som i Spotify, men kan beror på att jag inte kört det så mycket hittils med.