Apple Music + Sonos = Ett musikaliskt lidande?

Permalänk
Medlem

Apple Music + Sonos = Ett musikaliskt lidande?

Testar Apple Music istället för Spotify efter deras senaste prishöjning (men det som egentligen är mitt problem med Spotify är hur de marknadsför och trycker in podcasts i appen samt slänger pengar på exklusiva avtal, något jag inte är det minsta intresserad av då jag har andra tjänster för podcasts.), men har fruktansvärt svårt att acceptera hur uruselt det är i kombination med Sonos.

Är det bara jag eller är det så här illa för alla?

- Man kan inte se "top tracks" på en artist som man kan i appen på iOS eller med tex Spotify, vilket gör det hopplöst svårt att lyssna på någon ny artist.
- Albumen är inte sorterade i kronologisk ordning vilket även där gör det hopplöst svårt att hitta och få ett bra flöde
- Söker man på en artist och sen väljer fliken Songs så säger den ibland att den inte hittar något, ibland hittar den men tömmer listan om man scrollar lite
- Att starta en ny låt är betydligt slöare än för Spotify och ibland hackar det till i låtarna

Övrigt jag stör mig på:

- Ingen integration till Amazon Echo
- För Google Home så väljer den på tok för ofta live-versioner av låtar
- Hackig och slö upplevelse för Airplay till Chromecast via AirCast
- Hacking och slö upplevelse för Airplay till Sonos (de som inte har direktstöd) via AirSonos
- Man kan inte ha "party mode", där barnen kan ansluta till samma session i bilen och styra musiken tillsammans. (Kan iof ses som något positivt)
- Genererade och föreslagna listor är inte lika bra och dynamiska som i Spotify, men kan beror på att jag inte kört det så mycket hittils med.

Permalänk

Tänkt prova Apple Music nästa gång man får gratismånader vid köp av Appleprodukt. Upplever att Spotify inte löser vissa problem av princip på Appleenheter men det får ett test visa. Men vi kör Airplay 2 i hela huset och då borde det bli bättre upplevelse totalt sett. Men tror inte att Apple Music är något för dig om du använder annat än native Airplay och Bluetooth genomgående.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Nej jag är väldigt teknik-otrogen tyvärr, både jag och barnen har iphones och vi har en ipad.
Men vi kör Google Nest Hubs och Amazon Echo enheter för det "smarta" hemmet, och Sonos (både gamla och nya generationen) för musik.

Apple Music är dock smidigt då vi får Apple Arcade och Apple TV+ nästan gratis.
Kostar totalt 249kr men jag betalar redan 39kr/mån för iCloud+ idag, och Spotify kostar 199kr. Så för 10kr får vi Arcade och ATV+.

Får se om man orkar stå ut eller hur man ska göra.