Ny chassidesign tar Alienware ner på jorden

Permalänk
Melding Plague

Ny chassidesign tar Alienware ner på jorden

Efter att ha kört på rymdskeppsliknande chassin i flera år har Alienware med nya R16 valt en mer traditionell design.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se GN slita isär denna. Det ser ju ut som samma grundchassi som Alienware har använt de senaste 15 åren eller så, men med 20kg plast borttaget.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Såg riktigt fint ut, hoppas man kan köpa bara chassit

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Synd, jag gillade dessa.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Såg otroligt städat ut för att vara alienware 🤔

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

Linus gillade den iaf (men inte de medelmåttiga tillbehören).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Såg otroligt städat ut för att vara alienware 🤔

Tror dom var mer eller mindre tvingade att ta fram ett nytt chassi då deras gamla stomme som dom återanvänt i flera generationer med olika plastskal inte kan erbjuda tillräckligt med ventilation för dagens effekthungriga grafikkort samtidigt som de fått ta emot rätt mycket kritik för denna form av snålhet. Det blev rätt pinsamt på slutet med så mycket offentligt smisk för deras relativt dyra och samtidigt mediokra prestanda som en överhettad burk kan prestera. Återser att se om de lyckats...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Med tanken på hur hårt Dell har kört det märke i botten (efter uppköpet) så kan det nu allt bara bli bättre.

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tror dom var mer eller mindre tvingade att ta fram ett nytt chassi då deras gamla stomme som dom återanvänt i flera generationer med olika plastskal inte kan erbjuda tillräckligt med ventilation för dagens effekthungriga grafikkort samtidigt som de fått ta emot rätt mycket kritik för denna form av snålhet. Det blev rätt pinsamt på slutet med så mycket offentligt smisk för deras relativt dyra och samtidigt mediokra prestanda som en överhettad burk kan prestera. Återser att se om de lyckats...

Haha ja. Deras stomme och alla underligheter har ju granskats ganska friskt av Gamers Nexus bla.
Ja, sämre är väl svårt att tänka sig. Ska följas...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Minns när jag var ung och trånade efter denna. Det är bra att man växer upp.

Permalänk
Medlem

Ett steg åt rätt håll men fortfarande för många steg från verkligheten och konkurrensen.

Permalänk
Medlem

Obegripligt. Om målgruppen är P12 bör man väl fortsätta med en design som lockar den tänkta målgruppen, tänker jag. Men man kanske vill bredda sig. GN lär dock tugga och spotta ut då det ser ut att vara samma föråldrade grundstomme. Jag fattar att tooling är dyrt. Men har man lärt samma i 15 år är det fullt rimligt att anta att man fått igen investeringen. Dags att byta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på Steve's nästa titt på nya Alienware.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Allt från Dell verkar kokt i bajs så skulle inte röra något från Alienware med en två meter lång käpp.

Permalänk
Medlem

Ett företag som är så stort skulle kunna göra riktigt bra grejer om de verkligen ville men så länge det handlar om att spara på varenda cent för att öka pengarna till ägarna så lärde inte hända.

När deras kundservice inte ens vet vad dual Chanel är och varför man vill ha det så förstår man att de sparar på allt.

Jag skulle inte våga köpa från dem med allt man sett av datorer som Thermal throttlar och de säger att den fungerar helt enligt design.

Om den är bättre än den gamla är det väl alltid något.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att alla chassin ska se typ likadana ut nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det är gott om plats för grafikkort i R16 men också i R15, då jag är mer intresserad av den. Jag har en R11 och jag har verkligen fått leta efter små grafikkort till den.

Permalänk
Avstängd

Nej tack

Permalänk
Medlem

6% lägre temp? lol

Permalänk
Skrivet av DerpMcDerp:

Allt från Dell verkar kokt i bajs så skulle inte röra något från Alienware med en två meter lång käpp.

Allt utom deras skärmar, som är bäst. Deras widescreen oleds är bland det bästa som gjorts. Jag har en Ips widescreen, mycket nöjd.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Obegripligt. Om målgruppen är P12 bör man väl fortsätta med en design som lockar den tänkta målgruppen, tänker jag. Men man kanske vill bredda sig. GN lär dock tugga och spotta ut då det ser ut att vara samma föråldrade grundstomme. Jag fattar att tooling är dyrt. Men har man lärt samma i 15 år är det fullt rimligt att anta att man fått igen investeringen. Dags att byta.

Dagens P12or kanske föredrar detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt, nu kan de ju lika gärna bara köra med en dell-logga.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Obegripligt. Om målgruppen är P12 ...

Skrivet av Cenorida:

Dagens P12or kanske föredrar detta.

Lite trivia och kortfattat. Uttrycket P12 syftar på § 12 i lagen om vård av unga, och användes kortfattat för att beskriva problembarn/ungdomar som ibland hamnade på HVB-hem. Tyckte man någon uppträdde obstinat så kallade man dem för P12:or i allmänna ordalag.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Lite trivia och kortfattat. Uttrycket P12 syftar på § 12 i lagen om vård av unga, och användes kortfattat för att beskriva problembarn/ungdomar som ibland hamnade på HVB-hem. Tyckte man någon uppträdde obstinat så kallade man dem för P12:or i allmänna ordalag.

På internetforum så betyder P12 tolvårig pojke helt enkelt. Om det kommer från någonting så är det snarare från idrotten. Ett lag med tolvåringar brukar ofta kallas P12.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hugashaka:

Ska bli intressant att se GN slita isär denna. Det ser ju ut som samma grundchassi som Alienware har använt de senaste 15 åren eller så, men med 20kg plast borttaget.

Tror att han redan gjort det?

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Obegripligt. Om målgruppen är P12 bör man väl fortsätta med en design som lockar den tänkta målgruppen, tänker jag. Men man kanske vill bredda sig. GN lär dock tugga och spotta ut då det ser ut att vara samma föråldrade grundstomme. Jag fattar att tooling är dyrt. Men har man lärt samma i 15 år är det fullt rimligt att anta att man fått igen investeringen. Dags att byta.

P12… snart kommer genuspolisen… 😂

Många har gått över till födelseår. P12 -Född 2012.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Dagens P12or kanske föredrar detta.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Lite trivia och kortfattat. Uttrycket P12 syftar på § 12 i lagen om vård av unga, och användes kortfattat för att beskriva problembarn/ungdomar som ibland hamnade på HVB-hem. Tyckte man någon uppträdde obstinat så kallade man dem för P12:or i allmänna ordalag.

Skrivet av Knotvillage:

P12… snart kommer genuspolisen… 😂

Många har gått över till födelseår. P12 -Född 2012.

Se där. Man börjar väl bli gammal. Givetvis kan även tjejer eller icke-binära personer ha en fäbless för en viss typ av estetik. Jag syftade alltså på "Pojkar i tolvårsåldern", Som är den betydelsen av P12 jag kände till, men borde såklart använt ett könsneutralt uttryck.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Se där. Man börjar väl bli gammal. Givetvis kan även tjejer eller icke-binära personer ha en fäbless för en viss typ av estetik. Jag syftade alltså på "Pojkar i tolvårsåldern", Som är den betydelsen av P12 jag kände till, men borde såklart använt ett könsneutralt uttryck.

småglin kanske

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

På internetforum så betyder P12 tolvårig pojke helt enkelt. Om det kommer från någonting så är det snarare från idrotten. Ett lag med tolvåringar brukar ofta kallas P12.

Jag vet att man säger så idag, därav mitt historisk perspektiv uttryckets ursprung.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net