Ny chassidesign tar Alienware ner på jorden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tror att han redan gjort det?

Nja, det var R15 - som iof har samma stomme som R16. Linus har dock recenserat R16

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag tror detta byte från de mer extrema designerna på chassin för Alienware bär en stor risk för att dra ner deras försäljning.

Ett chassi som ser klart mer normalt ut tar bort image:n Alienware alltid haft, vad som signalerat att deras datorer är mer spännande jämfört vanliga datorer, ja för de så kallade P12:orna, på grund av den marknad Alienware troligtvis haft. Denna analys utifrån min helt oinsatta idé om hur deras kundgrupp egentligen ser ut. Med ett vanligt relativt diskret och konventionellt 4x1x3-format är det liksom inget som skiljer Alienware från något annat på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag vet att man säger så idag, därav mitt historisk perspektiv uttryckets ursprung.

Men va faan?? Jag som trodde att ditt inlägg handlade om vad förkortningen åsyftar idag, och att du fint försökte påpeka att min användning av förkortningen är utdaterad. Jag behöver uppenbarligen dricka mer kaffe

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Allt från Dell verkar kokt i bajs så skulle inte röra något från Alienware med en två meter lång käpp.

Allt är inte kokt bajs enligt mig. Dell XPS är faktiskt väldigt bra datorer, både laptop och desktop. Sen är jag väldigt förtjust i min Dell 27" S2721DGFA från Inet. Men smaken är som baken. Sen ja är det skillnad mellan Dell o Alienware.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightVsDawn:

Med tanken på hur hårt Dell har kört det märke i botten (efter uppköpet) så kan det nu allt bara bli bättre.

Jaa tyvärr har det ju blivit så. Minns Alienware innan uppköpet. Då drömde man om dem och nu skulle man inte ta i dem med tång. Sjukt hur man kan köra ett märke så i botten när de kumde varit succe genom att bara fortsätta bygga exotiska gaming PCs med bästa komponenterna. Vad beror detta på? Dells aktie blir väl knappast starkare av att köra deras egna märke i botten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Jaa tyvärr har det ju blivit så. Minns Alienware innan uppköpet. Då drömde man om dem och nu skulle man inte ta i dem med tång. Sjukt hur man kan köra ett märke så i botten när de kumde varit succe genom att bara fortsätta bygga exotiska gaming PCs med bästa komponenterna. Vad beror detta på? Dells aktie blir väl knappast starkare av att köra deras egna märke i botten?

Upper management utan visioner som enbart är ute efter att bocka av på produktsortiment listan utan att riktigt förstår sig på marknadssegmentet?

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Allt från Dell verkar kokt i bajs så skulle inte röra något från Alienware med en två meter lång käpp.

Har en Dell-skärm sedan ett tag tillbaka, som fungerar mycket bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Allt från Dell verkar kokt i bajs så skulle inte röra något från Alienware med en två meter lång käpp.

Har du använt en Dell XPS?

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem

Alienware en gång i tiden dyra drömdatorer som folk gick och suktade efter nu trist dussindator till överpris. Synd att Dell dragit ned Alienware till absolut botten och detta kan vara dödsstöten för märket på desktop. En annan som gjort samma resa är ju Acer med deras Predator serie som var Alienwares huvudkonkurrent inom detta segment. Även deras datorer har blivit mindre och mindre extrema för varje generation och dagens varianter ser mer ut som hemmabyggen. Deras toppmodell är ju i alla fall lite mer speciell än Alienware, coola fläktar:

https://www.acer.com/se-sv/predator/desktops-and-all-in-ones/...

Så inte fullt lika illa men ändå...

Jag minns nostalgiskt dessa som jag drömde om för 20 år sedan...

Jag diggar den designen än idag!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Joakim Ågren:

Alienware en gång i tiden dyra drömdatorer som folk gick och suktade efter nu trist dussindator till överpris. Synd att Dell dragit ned Alienware till absolut botten och detta kan vara dödsstöten för märket på desktop. En annan som gjort samma resa är ju Acer med deras Predator serie som var Alienwares huvudkonkurrent inom detta segment. Även deras datorer har blivit mindre och mindre extrema för varje generation och dagens varianter ser mer ut som hemmabyggen. Deras toppmodell är ju i alla fall lite mer speciell än Alienware, coola fläktar:

https://www.acer.com/se-sv/predator/desktops-and-all-in-ones/...

Så inte fullt lika illa men ändå...

Jag minns nostalgiskt dessa som jag drömde om för 20 år sedan...

https://m.media-amazon.com/images/I/41RPrMAqZpL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
https://i.pinimg.com/originals/9b/31/9b/9b319b172cde01c8f554c571fd0b1981.jpg

Jag diggar den designen än idag!

Gamla Predator var verkligen riktigt läckra. Rörliga delar borde ju verkligen komma tillbaka! Sjukt otympligt, men väldigt coolt!