Krönika: Designfokuserade teknikprylar en spännande framtid

Permalänk
Medlem

Tror i o f s att det kommer ske en markant teknikutveckling de kommande åren. När CO2e-kostnad och energiförbrukning ska ner mot nära noll. Det blir en stor utmaning både för producenter, som måste ändra fokus från prestandautveckling till något helt annat. Men även oss konsumenter, som behöver gå bort från pris/prestanda-tänket som förföljt oss i många år, till pris/prestanda/hållbarhet.

Permalänk
Medlem

Apple är ju snyggast, enklast att använda och objektivt bäst. Till skillnad från många andra som försöker sig på att ha design i första rummet.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Tror i o f s att det kommer ske en markant teknikutveckling de kommande åren. När CO2e-kostnad och energiförbrukning ska ner mot nära noll. Det blir en stor utmaning både för producenter, som måste ändra fokus från prestandautveckling till något helt annat. Men även oss konsumenter, som behöver gå bort från pris/prestanda-tänket som förföljt oss i många år, till pris/prestanda/hållbarhet.

Jag vill gärna hålla med men är tveksam...

Om så varit fallet så hade FairPhone varit i var och varannans hand. Tyvärr fokuserar FairPhone för lite på prestanda för att vara ens användbar, då bristande prestanda var den enda dealbreakern för mig...

Skrivet av mibsweden:

Apple är ju snyggast (..enligt mig), enklast att använda (...för mig) och objektivt subjektivt bäst (...enligt mig) . Till skillnad från många andra som försöker sig på att ha design i första rummet.

Fixade ditt inlägg så det representerar verkligheten (inte bara din) något bättre.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Just designmässigt så är väl Nothing Phone 2 inget utstående alls. Ser lite ut som en iPhone fast med android under huven, inget negativt med det men inget att hylla heller. Tyvärr så var hårdvaran för klen för priset för att det för första gången skulle generera ett köp av en Android.

Jag påstår att användarvänligheten är en stor del av varför man väljer äpplet och man vet vad man får.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Så enkel sak att telefoner fanns i anodiserad aluminium, gav kvalitets känsla utan att vara lika ömtålig som glas.

Qi laddare är väl kanske en orsak varför fullbody aluminium föll bort, men tycker det borde vara möjligt att fixa den nackdelen..

Hade faktiskt valt en telefon med aluminium baksida istället och skippat Qi laddningen, tycker det känns bättre och är estetiskt mer tilltalande.
Har haft stöd för Qi sedan min Google Nexus 5 och har aldrig nyttjat det eller känt att jag behövt nyttja det.