Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

säkert inte. vad ska de göra egentligen., går väl inte att vinna.

Det de kan göra är att tillåta dedikerade servrar igen så att seriösa mänskliga admins kan banna fuskare direkt från de servrarna åtminstone.

De automatiska systemen är ju sedan åratal bevisat otillräckliga liksom. Förstår inte hur länge de ska fortsätta att banka huvudet i den väggen, allt medan de förlorar spelare som tröttnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Det de kan göra är att tillåta dedikerade servrar igen så att seriösa mänskliga admins kan banna fuskare direkt från de servrarna åtminstone.

De automatiska systemen är ju sedan åratal bevisat otillräckliga liksom. Förstår inte hur länge de ska fortsätta att banka huvudet i den väggen, allt medan de förlorar spelare som tröttnat.

Det går att få väck idioterna. Bara och anmäla så åker dem i soptunnan. Får dessa mail titt som tätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

ja jo nu ska vi inte drömma bort oss.

Skrivet av IceKey:

Det går att få väck idioterna. Bara och anmäla så åker dem i soptunnan. Får dessa mail titt som tätt. <Uppladdad bildlänk>

hur gör man det då?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ja jo nu ska vi inte drömma bort oss.

hur gör man det då?

Report in game?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Report in game?

Har missat det helt.
Får kolla lite närmare sen

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

According to DICE Senior Producer (Ryan McArthur), #Battlefield2042 Season 6 is going to be one of those really interesting moments where people are going to go: "well, I didn't expect that, but that's really Battlefield."

DICE reflects on Battlefield 2042's long road to redemption

Permalänk
Medlem

Att få en raket i ansiktet och inte dö är verkligen en grej i detta skit spel.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Din avatar är verkligen perfekt för denna typ av inlägg.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Din avatar är verkligen perfekt för denna typ av inlägg.

fan vad drygt svar.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är typ 30% för mycket explosioner i spelet?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Hade velat ha ett enklare sätt att anmäla spelare. Hittills får jag förlita mig på att spelaren dyker upp i "recent players"?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Hade velat ha ett enklare sätt att anmäla spelare. Hittills får jag förlita mig på att spelaren dyker upp i "recent players"?

Du kan göra det in game... Scoreboard, klicka på spelarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jag har testat men det händer ingenting alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Fungerar inte att göra så på PC. Där måste man gå in på Squad and Players, för att sedan välja kolumnen för All Players och sedan trycka på personen i fråga. Det gäller dock att man vet vad personens nickname är, annars är det kört. Det är rangordnat efter alfabetisk ordning också på namnen, så att utgå ifrån en cheater som har 129-0 (och tro att den kommer längst upp) i stats går inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Fungerar inte att göra så på PC. Där måste man gå in på Squad and Players, för att sedan välja kolumnen för All Players och sedan trycka på personen i fråga. Det gäller dock att man vet vad personens nickname är, annars är det kört. Det är rangordnat efter alfabetisk ordning också på namnen, så att utgå ifrån en cheater som har 129-0 (och tro att den kommer längst upp) i stats går inte heller.

Det var före update 5.2 och squad updaten. Nu får man göra så som du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Det var före update 5.2 och squad updaten. Nu får man göra så som du skriver.

Okej. Hade varit mycket smidigare om man kunde göra så som du beskrev. Det kanske resulterar i att folk är mer benägna att skicka report då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Okej. Hade varit mycket smidigare om man kunde göra så som du beskrev. Det kanske resulterar i att folk är mer benägna att skicka report då kanske?

Absolut, nu är det lite meckingare att göra en report. Innan var det bara att välja scoreboard och spelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag har testat men det händer ingenting alls.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite trist att man inte kan köra Conquest (64) nu än via "Hourglass". Gillar inte alls den om jag ska var ärlig. Lite för mycket "rödaktig" grafik och på tok för långt att springa mellan objektiven. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tycker det är lite trist att man inte kan köra Conquest (64) nu än via "Hourglass". Gillar inte alls den om jag ska var ärlig. Lite för mycket "rödaktig" grafik och på tok för långt att springa mellan objektiven. Vad tycker ni?

Hatar att det inte finns 64p och 32p som ordinarie servrar!! Blir bara som ett stort rörigt team deathmatch med 128p!
Det och wingsuit och att det inte är vanliga klasser gör att man spyr på detta varje gång man ger det en chans för 100e gången nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jahaa så, jag trodde du menade "tabb" sen klicka på spelaren. Tack jag ska testa detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jahaa så, jag trodde du menade "tabb" sen klicka på spelaren. Tack jag ska testa detta

Bara och rapportera på så rötäggen försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hatar att det inte finns 64p och 32p som ordinarie servrar!! Blir bara som ett stort rörigt team deathmatch med 128p!
Det och wingsuit och att det inte är vanliga klasser gör att man spyr på detta varje gång man ger det en chans för 100e gången nu!

Håller med dig gällande antalet spelare i matcherna. 128 är sjukt rörigt och det blir inte lättare av att "hålla ihop" och köra när man är så många.

Däremot tycker jag det är lite roligt att klasserna faktiskt inte är "låsta" så som de var tidigare. Jag vill gärna kombinera Falck med min GOL Magnum från BF3 och tex köra Lis med min AEK-971. Men smaken är som baken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Håller med dig gällande antalet spelare i matcherna. 128 är sjukt rörigt och det blir inte lättare av att "hålla ihop" och köra när man är så många.

Däremot tycker jag det är lite roligt att klasserna faktiskt inte är "låsta" så som de var tidigare. Jag vill gärna kombinera Falck med min GOL Magnum från BF3 och tex köra Lis med min AEK-971. Men smaken är som baken!

Japp... smaken är som baken, och det är där EA kan köra upp sitt senaste BF!

hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Japp... smaken är som baken, och det är där EA kan köra upp sitt senaste BF!

hahaha

Haha, tro mig ibland känner jag samma känsla!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Det hände mig en rolig grej nyligen. Jag dödade en snubbe som hann skjuta en SPH i trappan så den ställde sig upp och jag kunden inte gå över den eller hoppa över så jag dog. Var lite kul , bara vafan är det som sitter fast i trappan

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som Metro, är det läckt bild eller?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det hände mig en rolig grej nyligen. Jag dödade en snubbe som hann skjuta en SPH i trappan så den ställde sig upp och jag kunden inte gå över den eller hoppa över så jag dog. Var lite kul , bara vafan är det som sitter fast i trappan

Haha, lät kul! Jag var med om att ett "lik" hängde och höll i sig i en sån där kasern/barrack. Det blev så att hela vårat lag stod och sköt samtidigt i typ 30 sekunder på personen som redan var död. Man bara: vafan, haha!

Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ser ut som Metro, är det läckt bild eller?

Metro är ju en av de absolut roligaste banorna som varit med i den här spelserien. Vad tycker ni förresten om Caspian Border? Tycker inte alls den känns som den "gamla".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Haha, lät kul! Jag var med om att ett "lik" hängde och höll i sig i en sån där kasern/barrack. Det blev så att hela vårat lag stod och sköt samtidigt i typ 30 sekunder på personen som redan var död. Man bara: vafan, haha!

Metro är ju en av de absolut roligaste banorna som varit med i den här spelserien. Vad tycker ni förresten om Caspian Border? Tycker inte alls den känns som den "gamla".

Det är bara 2 veckor kvar utav Säsong 5... vad händer sen?

Metro är en bana som MÅSTE komma som en remaster, för den hade fyllt servrarna direkt, precis som gamla BF3 som spelas fortfarande än idag.