Helgsnack: Vad gjorde du under semestern?

Permalänk
Hedersmedlem

Så lite som möjligt. Sparat en del, så lyckades få 8v semester fördelat över 10v.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Padlat mycket kajak och solbadat med fantastiska vänner.
Haft härliga grillkvällar då man tar de piano och snackar massa skit.
Övernattat vid havet med portabel hammok. Lagat mycket hemmagjort pizza. Bälgat i sig mänger med onyttig energidricka.
Slutat feströka och börjat snusa tobakfritt. Upptäckt hur desperat man blir när det tar slut.
Sörjt en barndomsvän som hastigt gick bort.
Lagat en läcka i källaren.
Redigerat film.
Tittat på mängder av anime som man missat.
Solat och badat lite till.

Det hände en del saker under semestern trots allt.

Permalänk

En massa grillande. Ca två gång i veckan när vädret tillåt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

Byggt en stor jäkla kattgård med tak på våran altan. Katterna älskar den!

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Målade huset (kring taket, riskerade livet lol).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Vad är det för stress med att åka utomlands? Att bara packa en väska och ta det lugnt på ett ställe eller flera under ett par veckor är ju riktig semester. Det du besikriver är ju sånt man kan göra vilken dag eller helg som helst

Alla är olika, smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

Inget alls. Har inte haft semester än. Är en av de människor som tar sin semester på vintern istället och lämnar detta land för skönare temperaturer.

Permalänk
Medlem

Några svängar med båten(liten båt), fiske, grilla, öl, sova.
Den ena dagen som medgav fiske utomskärs resulterade i en knaggrocka, mera coolt än jätterolig fisk, som att dra en lagårdsdörr genom vattnet(70x50cm)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Inget alls. Har inte haft semester än. Är en av de människor som tar sin semester på vintern istället och lämnar detta land för skönare temperaturer.

Samma här. Tog en vecka dock. Blev några dagar i Amsterdam, trevlig stad.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Börjar min semester på måndag….
Då mina barn är nu vuxna, är det bättre att låta de med skolbarn få semester under skollovet.
Synd att vissa saker redan börjar att stänga/begränsa öppettiderna

Permalänk
Medlem

Åkte till American Car Show Norrtälje och Uppsala.

Skulle åka ut och fiska men båtmotorn gick inte igång så jag fick laga den istället.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Lite väl kritiskt att säga att sommarn och semestern är över redan vid halva Augusti lmao! Höst kommer sen i Oktober! Augusti är fort en sommarmånad och även första/andra veckan i Sep brukar vara varma.

Haft 2 veckor semester nu och har 2 kvar. 4 Aug - 4 Sep typ.

Började stort med Big Slap nere i Malmö 4-5 Aug som va helt sinnes! Asfett och kul! Sov i bilen 2 nätter i Malmö ute vid Turning Torso. Sedan fortsatte jag med turista Skåne på vägen hem med Trelleborg, Smygehuk, Ystad och Ales Stenar. Sov vid en husbilsuppställning i Ystad. Alla småställen fram tills Simrishamn och Kivik, upp mot Eko Fjälkinge sen Kristianstad, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar. Blev en rätt snabb hemfärd mot slutet pga all blåst och regn. Men funderar på att åka tebaka mot Simrishamn ngndag här igen med bättre väder och vandra runt lite vid nationalparken Stenshuvud.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Byggt altan med allt vad det innebär och det har varit gött som fan, det är avkoppling för min del. Väldigt skönt att slippa sitta vid en dator.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Två veckor i västra Kanada med familjen, roadtrip i Rocky Mountains. Höjdpunkterna var definitivt Jasper, Banff och Lake Louise. Sistnämnda (bilden) kan jag knappt förstå att jag ens varit där när jag ser mina egna foton därifrån, overkligt vackert och maffigt.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Byggt Walk-in-closet till dottern, Västervik, Vadstena, Söderköping, flera olika båtturer, stockholm, vänner, chill, Diablo 4 allt som allt ganska lungt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

Två veckor i västra Kanada med familjen, roadtrip i Rocky Mountains. Höjdpunkterna var definitivt Jasper, Banff och Lake Louise. Sistnämnda (bilden) kan jag knappt förstå att jag ens varit där när jag ser mina egna foton därifrån, overkligt vackert och maffigt.

<Uppladdad bildlänk>

Vackert! ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Bilat, Skåne - Abisko och Narvik, det var långt

Det var något av det sjukaste jag hört! Själv bor jag i Skåne och bilat ner till södra Europa... är rätt säker på du bilade längre än mig!

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Gotland, Kolmården, Furuvik, Parken Zoo, Småland, Burnout: Paradise, köpt iPad, solcell till Husvagnen, skaffat och lagat lådcykel, 3-4 andra cyklar lagade, …

Och fortfarande mer än två veckor kvar av nio

Nya bebisar är bra grejer!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Bla så snickrade jag ihop en lite prototyp av tilltänkta surroundhögtalare till hemmabion. PHL X30-4590 med BMS-4544

Sjukt nöjd med responsen! (Mätning gjord utan dsp)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hjälpte kompis flytta och besökte Tunisien.. några dagar här (havet är nära med)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Gibbar såklart och renoverar kåken (har fortfarande semester, 6 veckor)

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Sötast

Var i grekland en vecka och rent impulsivt körde jag tvärs över ett berg med en fiat hyrbil. Asfalten tog slut och det var grusväg mer eller mindre lämpad för moped eller jeep om man var modig.

Stackars fiat hahaha, fan i mig det dummaste jag gjort i mitt liv och nog det absolut bästa.

Permalänk
Medlem

Vandrade i fjällen och seglade. Trots ca 5 veckor mer eller mindre utomhus hela tiden behövde jag inte slita på solkrämen direkt. Rätt skönt på sätt och vis, att inte försmäkta i värme.

I fjället var det lite intressant att vara 100% utan mobiltäckning (eller wifi) i flera dagar, för att sedan på en topp på ca 1500m höjd få täckning varpå telefonen, svältfödd på datatrafik, börjar synka varenda app jag har, TROTS att jag avmarkerat "sync" i notifieringsfältet just för att undvika detta. Jag inser att alla appar inte bryr sig om det, men större appar som facebook, yahoo, etc, började synka till den grad att batteriet gick från ca 15% till 5% (så jag inte kunde se skärmen i solljuset) och sedan stänga av telefonen. Batteriet var inte dåligt, men mobilen hade efter flera dagars usel täckning (0 alltså) börjat uppskatta laddningen hos batteriet helt fel. Jag kunde typ se hur den räknade ner från 15% till 14, 13, 10, 8, 7, 6, 5 etc, inom någon minut.
(Jag hade ju kunnat stänga av datatrafik, men ville ha det på för att kunna kolla en räkning)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

Det var något av det sjukaste jag hört! Själv bor jag i Skåne och bilat ner till södra Europa... är rätt säker på du bilade längre än mig!

480 mil på 13 dagar

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blev iväglurad på svensexa i 2 dagar. Resten av tiden spenderades med min familj. Sen var sommarens semestervecka över.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Väntade på bättre väder i fem veckor. Sedan började jag jobba igen. Helt ärligt min sämsta sommarledighet någonsin, sjukt besviken. Hade köpt nya fiskegrejer, kanot, tält, campinghammock, spritkök och en massa mer, men fick knappt testa dem.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jobbade...semester är för veklingar

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

påbörjade ett nytt jobb efter en utbildning.

Så jobbar nu med det jag är intresserad av och får ta min semester nästa år istället.

Ska gå till tandläkaren nu för min lön och värt endel jämfört när man studerar och man har mindre pengar.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Kollade på regnet och drack öl. Sämsta sommaren någonsin faktiskt. Var en vecka nere hos syrran i Stockholm men det regnade där också. På 4 veckors semester tror jag att jag fick kanske 5 dagar utan regn Riktigt trist då jag föredrar att vara utomhus under semestern.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Är en av de människor som tar sin semester på vintern istället och lämnar detta land för skönare temperaturer.

Finns ju inget som säger man inte kan resa både sommar och vinter om man har 5 semesterveckor (minst) på 1 år.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m