Bonus kortet Refunder - Bra eller lurendrejeri?

Permalänk
Avstängd

Bonus kortet Refunder - Bra eller lurendrejeri?

Hej kolla in Refunder och dom verkar ha bra företag, kolla t.ex kategorin elektronik och där fanns bland annat Elgiganten med 4% cashback.
Samt Mresell med 2,5% med mera.
Kanske inte är så dumt om man kombinerar prisjakt och jämför med cashback om det finns en möjlighet till jämförelse.

Jag trodde efter sett TV-reklamen att det var lurendrejeri och endast ett fåtal dyra butiker som behövde flera kunder.
Men så verkar det inte vara, utan det verkar vara blandat.

Är det någon som provat?
https://www.refunder.se/

MVH

Permalänk

Varken bra eller lurendrejeri. Ett perfekt sätt att köpa om man också vill ha mailen full med spam efter varje inköp.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Nitro (i5-12450H,RTX 4060, 16Gb DDR5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Varken bra eller lurendrejeri. Ett perfekt sätt att köpa om man också vill ha mailen full med spam efter varje inköp.

Går ju att blocka iofs
@TS det ger lite pengar tillbaka vid inköp. Mitt fall har jag cashback för ca 2k, finns vissa cashback deals för el, abonnemang etc som är rätt så najs

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av pompado:

Hej kolla in Refunder och dom verkar ha bra företag, kolla t.ex kategorin elektronik och där fanns bland annat Elgiganten med 4% cashback.
Samt Mresell med 2,5% med mera.
Kanske inte är så dumt om man kombinerar prisjakt och jämför med cashback om det finns en möjlighet till jämförelse.

Jag trodde efter sett TV-reklamen att det var lurendrejeri och endast ett fåtal dyra butiker som behövde flera kunder.
Men så verkar det inte vara, utan det verkar vara blandat.

Är det någon som provat?
https://www.refunder.se/

MVH

Jag har använt det flitigt under året vid större inköp. Elgiganten ger 4% genom att man köper presentkort hos Zupergift via Refunders sida. Man löser sen in det hos Zupergift där man kan köpa presentkort hos olika företag (Netonnet, Amazon, Elgiganten tex). Har man kortet Refunderpay får man dessutom 2% extra om man betalar presentkorten med det.

Det är lite meck när man måste köpa ett gäng presentkort och lösa in vid större inköp. Men efter att ha köpt skärm, GPU samt nytt högtalarsystem till TV:N och lite annat smått o gott har jag för närvarande 1200 cashback att lösa in samt 2000 på väg in. Så om man kan stå ut med att lägga lite tid så är det värt det tycker jag. Massa spam fås ej, visst refunder skickar om kampanjer och sånt men det går stänga av sådana utskick. Refunderpay-kortet kostar att ha, men gratis första året.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Avstängd

Tack, ska testa Refunder.

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishchef_90:

Går ju att blocka iofs
@TS det ger lite pengar tillbaka vid inköp. Mitt fall har jag cashback för ca 2k, finns vissa cashback deals för el, abonnemang etc som är rätt så najs

Skrivet av benonikenobi:

Jag har använt det flitigt under året vid större inköp. Elgiganten ger 4% genom att man köper presentkort hos Zupergift via Refunders sida. Man löser sen in det hos Zupergift där man kan köpa presentkort hos olika företag (Netonnet, Amazon, Elgiganten tex). Har man kortet Refunderpay får man dessutom 2% extra om man betalar presentkorten med det.

Det är lite meck när man måste köpa ett gäng presentkort och lösa in vid större inköp. Men efter att ha köpt skärm, GPU samt nytt högtalarsystem till TV:N och lite annat smått o gott har jag för närvarande 1200 cashback att lösa in samt 2000 på väg in. Så om man kan stå ut med att lägga lite tid så är det värt det tycker jag. Massa spam fås ej, visst refunder skickar om kampanjer och sånt men det går stänga av sådana utskick. Refunderpay-kortet kostar att ha, men gratis första året.

Hej hur använder man flera Zupergift samtidigt, det går väl bara slå in en kod åt gången vid köp.
Eller kan man slå in flera Zupergift koder samtidigt vid köp online.

MVH

Permalänk
Skrivet av pompado:

Hej hur använder man flera Zupergift samtidigt, det går väl bara slå in en kod åt gången vid köp.
Eller kan man slå in flera Zupergift koder samtidigt vid köp online.

MVH

Man får slutföra ett köp i taget. Köper du ett presentkort till supergott på 5000kr vis Refunder tex så löser man in det till 5*1000 till amazon. Sen gör man om proceduren om man behöver ha fler presentkort

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Avstängd

Går ju att blocka iofs

Skrivet av benonikenobi:

Hej, provar ställa frågan här.
Om jag köper Zupergift för 3000 kr med 160 kr Cash-back om jag minns rätt.
Så är det cirka 24/25 måltider för 120/135 och en på köpet med Cash-bak oavsett vart man äter/fikar

Tänker på mig själv och dottern med lite lyx i vardagen.

Två frågor

1) Kan man använda samma Zupergift kod flera gånger under flera små köp om man köpt med ett större belopp tills den totala summan tar slut

2) Om ja på första frågan, så om det finns 60 kr kvar på Zupergift och köpet kostar 120 så betalar man resterande med bank-kort eller kan man endast handla återstående beloppet på Zupergift

Tack på förhand
Om det inte finns någon som vet skriver jag till Zupergift

Mvh

Permalänk
Skrivet av pompado:

Så är det cirka 24/25 måltider för 120/135 och en på köpet med Cash-bak oavsett vart man äter/fikar

Två frågor

1) Kan man använda samma Zupergift kod flera gånger under flera små köp om man köpt med ett större belopp tills den totala summan tar slut

2) Om ja på första frågan, så om det finns 60 kr kvar på Zupergift och köpet kostar 120 så betalar man resterande med bank-kort eller kan man endast handla återstående beloppet på Zupergift

Tack på förhand

Mvh

Vågar inte svara på det. När jag köpt presentkort på Zupergift har jag alltid löst in hela beloppet påsett och samma ställe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Två frågor

Tack på förhand

Mvh

Jag har enbart köpt beloppet jag använt men skulle gissa dem skickar en ny kod varje gång. Men kan inte lova något

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benonikenobi:

Vågar inte svara på det. När jag köpt presentkort på Zupergift har jag alltid löst in hela beloppet påsett och samma ställe.

Jag har enbart köpt beloppet jag använt men skulle gissa dem skickar en ny kod varje gång. Men kan inte lova något

Tack, skriver till Zupergift och Refunder och ställer frågan, återkommer med vad dom svara.
Annars får man köpa flera små belopp, typ 50 kr, blir ju samma sak.

Nu vill jag även passa på att nämna, för mig själv, kanske äter ute två gånger per månad.
Så ett kort med 2000 eller 3000 kr ska räcka under en längre tid.
Tänker ett köp gratis är bättre än inget köp gratis.

MVH

Permalänk
Avstängd

Går ju att blocka iofs

Skrivet av benonikenobi:

Hej, fick snabbt svar och det går använda ett Zupergift vid flera tillfällen (så länge giltighetstiden gäller).
Från deras sida: https://zupergift.com/se/faq

Jag citerar:
Kan jag använda min Zupergift vid flera olika tillfällen?
Ja, du kan använda din Zupergift vid flera olika tillfällen om a) giltlighetstiden inte gått ut b) det finns kvar pengar på presentkortet.

Toppen Nu är det billigare att äta ute eller åtminstone en måltid gratis per år om man äter ute två gånger per månad.
Grovt räknat eller för göra det enkelt 40 spänn per 1000 lapp (en gratis kaffe).

MVH

Permalänk

Refunder är bra.
Om du ska ha kreditkortet behöver du nog vara större konsument för att det ska löna sig men ett vanligt konto är gratis och kan ge bra cashback.

Ett tips är att kolla i appen efter bra deals som inte promotas ibland. Nytt telefonabonnemang eller provperioder på prenumerationer kan vara riktigt bra, fick en gång typ 100 kr cashback för att testa en tidning några veckor för kanske 29 kr. Vips så hade jag 71 kr plus utan större ansträngning.