Läskunnighetsdagen idag, vad unnar ni er för läsk?

Permalänk
Medlem

Monster White när jag vill lajva 30 year old boomer annars vaniljcola.

Permalänk
Medlem

Vodka Cola här. Cola är ju läsk?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Loka Crush med kidsen på lördagskväll är min melodi, skulle tro att det inte räknas in som läsk. Mer klassisk läsk har jag inte druckit på 15 år då jag märkte hur jag fick ett rejält sockerbehov illa kvickt. Därefter var det ganska lätt att bara skippa all (alltså även annan sötad) den sliskiga drickan.

Loka Crush här med, känns som ett bra mellanting mellan vatten och läsk om man vill lyxa till det. Inte riktigt lika sliskigt som regelrätt läsk.

Permalänk
Medlem

Brukar dricka vanlig Coca-Cola Zero när jag dricker läsk, men idag unnade jag mig att smaka på Coca-Cola Rosalia och Coca-Cola Y3000 till middagen. Eller unnade och unnade, det var snarare ett straff. Ni vet hur man lär ungar att säga "Jag tycker inte om maten/drycken" istället för "Maten/drycken är äcklig!? Dessa var faktiskt äckliga...

Fick bli en Bonaqua Citron/Lime med Hendrick's gin och lite Tonic Syrup från Swedish Tonic för att skölja bort smaken av Coca-Colas fiasko.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Tonic med gin.. tonic är ju rätt så söt, borde gå som läsk.

Permalänk
Medlem

Coca Cola Vanilj Zero

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

3.5:a bärs blandat med samma brand från Systemet fast 6.8-10.8%.
Två burkar, ett glas.

Blanda och njut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Tvärtom så är det det mest undersökta sötningsmedlet där man hittat minst. Både EFSA och WHO har gjort meta-analyser på området.

Media är dock duktiga på att skriva ihop delar och missa helheten för att förvirra de som saknar grundläggande koll 🤷

Just nu är det mest bubbelvatten men i form av läsk åker det ner Pepsi Max och Cola zero 🙌

Framförallt tror jag det handlar om att det ligger latent anti-sötningsmedel i folket som media gärna sätter igång. Genererar mer nyheter. Ser man till vad som är mest onyttigt, socker vs sötningsmedel spelar de inte i samma liga t.o.m. inte ens i samma sport. Socker är bara sämre på alla sätt och vis.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Även Pepsi innehåller sötningsmedel...

Korrekt! Dock i mindre mängd så det inte påverkar smaken. Är det 50/50 numera i Pepsi?

Permalänk
Medlem

Jag dricker sällan läsk men skulle ibland vilja dricka ett glas vanlig sockrig Pepsi. Det är alltså kört.
Enda light-läsken jag gillat var Pepsi Max Ginger som hade stevia som sötningsmedel. Den slutade man förstås med.

Permalänk
Medlem

Dricker inte läsk så fick bli kolsyrat kranvatten. 🤩 Äter hellre kalorier än dricker dem.

Permalänk
Medlem

Blir nog att läsa några trådar på swec, kanske nån artikel på feber och njuta av en läskande grogg i soffan dagen till ära

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Pepsi Max med bortskakad kolsyra, får det bli Nästefter krig, fattigdom, och naturkatastrofer. Kan kolsyra vara det värsta som drabbat mänskligheten! Tur att den går att skaka bort, till skillnad från ovanstående.

Permalänk
Hedersmedlem

Unnar mig fungerande artärer istället, det finns inget friskt med att hälla i sig så enorma mängder socker som de tryckt in i en burk läsk.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Min favoritläsk är Apotekarnes sockerfria Must.

ApotekArne, han kan blanda sockervatten han, även utan socker..

Permalänk

Två redbulls blir det varje helg, oftast Watermelon eller Juneberry

Permalänk
Medlem

Pepsi Max

Skrivet av Emma242:

Pepsi Max, intravenöst.

This is the way.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sanpellegrino tonica.

Permalänk
Avstängd

Avslagen Coca Cola, mums.

Permalänk
Medlem

Sockerfritt såklart, de vanliga är ju bara plack på burk. En Pepsi Max sen.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

för oss med dysläski blir det ingen läsk

Permalänk
Medlem

Jag provade fanta hallon för första gången, den var god men alldeles för söt.

Skrivet av BrutalSwede:

Freeway Cola från Lidl

Blä, den är ju som spillolja, den fastnar ju överallt. Spottar brunt i 3 dagar efteråt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Päppsi Macks.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Musikälskare

Kör bara vatten

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Pepsi Max alla dagar i veckan! Cola Zero smakar ingenting!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ingen läsk idag, men blir Trocadero (med socker såklart) när jag får välja själv. När det bara är något kallt och sockrigt så är det coca-cola som gäller numera men har haft en fas av en av varje Pepsi-Fanta-Zingo-7up-Sprite. Kommer säkert köra ett varv till. Krav på sötningsmedelsfritt, smakar bara bittert och tomt.

Räknas Radler som läsk? 🤔

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

DR Pepper. Livets dryck.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem

Mitt läskunnande är på topp. Jag unnade mig en Fanta Exotic innan idag. Inte ofta jag dricker läsk med socker.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ingen läsk idag, men blir Trocadero (med socker såklart) när jag får välja själv. När det bara är något kallt och sockrigt så är det coca-cola som gäller numera men har haft en fas av en av varje Pepsi-Fanta-Zingo-7up-Sprite. Kommer säkert köra ett varv till. Krav på sötningsmedelsfritt, smakar bara bittert och tomt.

Räknas Radler som läsk? 🤔

Det tycker jag nog! Även belgisk ölcola, typ Mazout

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO