Är sidan "bruksanvisni.ng" säker?

Permalänk
Medlem

Är sidan "bruksanvisni.ng" säker?

Hittar bara en manual till en gammal maskin på "bruksanvisni.ng" och har skickat länken vidare till en bekant som erbjudit sig att titta igenom den. Av någon outgrundlig anledning skriver han tillbaks med "du får ladda ned den svenska delen och kopiera och skicka över den jag vill inte ha några oönskade verktyg / program med nedladdningen på köpet." och jag fattar ingenting.

Dels är den svenska delen en del av manualen så jag vet inte hur jag separerar den från det övriga och det går inte ens att ladda ner manualen från sidan (som jag ser det).

Edit:

Totalglömde länken. https://www.bruksanvisni.ng/meec-tools/721-107/bruksanvisning

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem

Såna sidor brukar vara fulla med DOWNLOAD HERE reklam som leder till något skräp. Man behöver lite web smarts för att veta vad som går att klicka på.

Kolla om du kan googla maskinens namn och filetype:pdf eller om det finns något på tillverkarens sida.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Inga problem. Länka sidan så löser vi det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Udda att din kompis säger så, PDF:erna visas ju direkt i webbläsaren, man behöver inte aktivt ladda ner nånting. De verkar liksom inte erbjuda nån nedladdning alls.

Permalänk
Medlem

Om du delar upp pdfen så har du ändå kvar en pdf, så det löser inte din kompis bekymmer

Skrivet av nu1mlock:

Bruksanvisni.ng

Permalänk
Medlem

En kvalificerad gissning är att nu1mlock menade en länk till den specfika manualen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Såna sidor brukar vara fulla med DOWNLOAD HERE reklam som leder till något skräp. Man behöver lite web smarts för att veta vad som går att klicka på.

Kolla om du kan googla maskinens namn och filetype:pdf eller om det finns något på tillverkarens sida.

Skrivet av nu1mlock:

Skrivet av dlq84:

Udda att din kompis säger så, PDF:erna visas ju direkt i webbläsaren, man behöver inte aktivt ladda ner nånting. De verkar liksom inte erbjuda nån nedladdning alls.

Skrivet av pine-orange:

Om du delar upp pdfen så har du ändå kvar en pdf, så det löser inte din kompis bekymmer

Bruksanvisni.ng

Skrivet av pre-dator:

En kvalificerad gissning är att nu1mlock menade en länk till den specfika manualen.

Slarvigt av mig. Totalglömde klistra in länken. Sorry! https://www.bruksanvisni.ng/meec-tools/721-107/bruksanvisning

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Den sidan hör väl till de mindre påfrestande varianterna men irriterande att inte kunna ladda ner hela manualen.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk