X kan bli helt prenumerationsbaserat

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzerain:

Najs, då kan äntligen Mastodon ta över helt.

Inte en chans. Alldeles för ogenomträngligt med den idiotiska decentraliseringsidén. Tanken var säkert god, men det leder bara till problem för ovana användare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Bra. Sociala medier förstörde internet. Bort med dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

"Ingen" stämmer ju inte, men de flesta betalar inte.

Ok, nån idiot finns det som betalat för den där blå kråkan, men de är så få att det är i praktiken noll.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Do it! Hoppas det händer, så att folk flyttar till en annan tjänst. Twitter blir ju bara sämre för varje vecka som går.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Någon som använder twitter?

Eller spyr ni bara galla och hatar?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Jag förstår inte hur du kan uttala dig när du inte har någon som helst koll. Du svamlar ju bara saker du tror?

Av alla intäkter på reklam kopplat till spridningen av dina inlägg (om du betalar sub för twitter) betalas 97% av pengarna direkt till dig som kreatör.

Sen om du inte vill koppla ditt bankkonto är det upp till dig. Men sluta svamla med massa nonsens. Fortsätt med Dagens industri och aftonbladet.

Här är allt jag kan lägga in i min profil. Inget om bank. Möjligen dyker det upp nåt om man betalar för den blå kråkan, men så korkad är jag inte att jag gör det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ok, nån idiot finns det som betalat för den där blå kråkan, men de är så få att det är i praktiken noll.

Ja, det verkar ju inte gå så bra med de prenumeranter som redan varit:
https://mashable.com/article/half-of-twitter-blue-earliest-su...

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som använder twitter?

Var annars ska jag hitta danka memes? xd

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzerain:

Var annars ska jag hitta danka memes? xd

4chan finns fortfarande.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som använder twitter?

Använder det rätt så mycket, det var mitt primära sätt att visa "my weeb drawing". Allt som Elon gjort med twitter har varit extremt destruktivt emot denna nichen av content creators, han fullkomligen hatar weeb artists.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som använder twitter?

Eller spyr ni bara galla och hatar?

Jag "använder" twitter. Eller rättare sagt jag "använde" twitter.

Jag brukade (ändå rätt så ofta) klicka på någon tweet länkad från någon artikel, läsa kommenterar, ibland titta på något flöde.

Men stolpskottet har ju blockerat en hel del av det, så jag använder det egentligen inte längre. Och sanningen är att jag saknar det inte, hoppas dock man börjar länka till tex mastodon istället.

Jag tycker det är lysande hur han gör sitt bästa att driva det hela käpprätt åt helvete, så jag applåderar att han nu skall göra det helt prenumerationsbaserat.

Permalänk
Medlem

Twitter kommer inte dö ut. De som fortfarande använder Twitter kommer fortsätta även om de måste betala. De är för djupt nere i träsket för att kunna ta sig lös.

Jag tror många underskattar vilket beroende sociala medier har skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Jag "använder" twitter. Eller rättare sagt jag "använde" twitter.

Jag brukade (ändå rätt så ofta) klicka på någon tweet länkad från någon artikel, läsa kommenterar, ibland titta på något flöde.

Men stolpskottet har ju blockerat en hel del av det, så jag använder det egentligen inte längre. Och sanningen är att jag saknar det inte, hoppas dock man börjar länka till tex mastodon istället.

Jag tycker det är lysande hur han gör sitt bästa att driva det hela käpprätt åt helvete, så jag applåderar att han nu skall göra det helt prenumerationsbaserat.

Har samma upplevelse, brukade använda Twitter en del, men alla användningsområden som var relevanta för mig har antingen helt stängts ned eller blivit drygare att ha att göra med, så har i praktiken slutat även om kontot existerar fortfarande. (Dödsstöten blev när även Tweetdeck togs bort)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som använder twitter?

Ja, men allt mindre.

Det är många intressanta skribenter, bloggare och andra som jag följt i många år och det är på twitter dom mest varit aktiva efter att bloggandet dog ut. Vill fortsätta följa dom och andra bekanta.

Men allt eftersom fler och fler flyttar till mastodon eller bluesky så minskar anledningarna att vara kvar på twitter även för mig.

Jag har aldrig deltagit i eller följt vad som händer på twitter överlag, trendande topics eller så. Utan som i dom flesta andra sociala medier handlar det om att följa specifika personer.

Skrivet av Smurfn:

Twitter kommer inte dö ut. De som fortfarande använder Twitter kommer fortsätta även om de måste betala. De är för djupt nere i träsket för att kunna ta sig lös.

Jag tror många underskattar vilket beroende sociala medier har skapat.

Jag tror du har rätt dålig koll på twitters användarbas, dom som kommer stanna kvar är Musk-fans och det kommer bli ungefär lika relevant som truth social.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Förstår inte varför man använder Twitter/X överhuvudtaget. Verkar vara typ internets sämsta och mest toxic forum.

Nejdå, där tar aftonbladet den titeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Twitter kommer inte dö ut. De som fortfarande använder Twitter kommer fortsätta även om de måste betala. De är för djupt nere i träsket för att kunna ta sig lös.

Jag tror många underskattar vilket beroende sociala medier har skapat.

Jag kan garantera dig att jag kommer sluta använda Twitter om jag måste betala för det. Samma gäller Facebook.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av cyklonen:

Men i dag är det ingen som betalar för den.

Jodå, det är mängder av spamkonton, bottar och troll som betalar. De har antagligen blivit Twitter:s största inkomst nu.

Att Musk vill bli av med bottar och troll är med största sannolikhet inte sant.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jodå, det är mängder av spamkonton, bottar och troll som betalar. De har antagligen blivit Twitter:s största inkomst nu.

Att Musk vill bli av med bottar och troll är med största sannolikhet inte sant.

De där $8 per månad man betalar för att få en blå bockmarkering tjänar man snabbt in på att bara lura en person.

Permalänk
Medlem

Musk är verkligen döden själv för allt han rör. Jag hoppas verkligen att Threads kommer till Sverige snart.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inte en chans. Alldeles för ogenomträngligt med den idiotiska decentraliseringsidén. Tanken var säkert god, men det leder bara till problem för ovana användare.

Låt mig drömma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Musk är verkligen döden själv för allt han rör. Jag hoppas verkligen att Threads kommer till Sverige snart.

Förmodligen den mest dystopiska text jag kommer läsa idag. Vill vi verkligen att Zucken ska få ännu mer inflytande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Musk är verkligen döden själv för allt han rör. Jag hoppas verkligen att Threads kommer till Sverige snart.

Om de öppnar för användning i webbläsare, ja. Aldrig att jag skulle använda nåt som måste köras i app på mobil enhet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av filbunke:

De där $8 per månad man betalar för att få en blå bockmarkering tjänar man snabbt in på att bara lura en person.

Precis. Ändringen av verified-konton är antingen helt otroligt korkad (vilket inte är så troligt, trots allt), eller helt enkelt ett svepskäl för att kunna tjäna pengar på bottarna och trollen istället för att motarbeta dem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

X marks the spot for the grave

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Justerar foliehatten så den är heltäckande

Känns som allt han gjort sedan övertagandet är att försöka döda sajten eller i alla fall ändra den så pass mycket att bara likasinnade finns kvar.

Twitter har ju alltid varit en sophög men det har ju varit allas sophög. Nu drar ju alla som inte gillar vad som händer med sajten. Så det har ju gått från en stor, gratis plattform där otroligt många samlades och bråkade till en mer stängd plattform.

Ligger ju lite i linje med Musks vurmande för Putin och hur han lagt sig i och begränsat Starlink för Ukraina.

du har nog tyvärr helt rätt. Detta verkar ske inför det kommande valet.

Man köper den största plattformen för politisk diskution och sedan sänker man den. Skapar lokala echochambers för likasinnade istället för öppen och "fri" (modererad) konversation.

Vem står han o hänger med här?
https://imgur.com/gallery/MlJmoV8

Har du mer folie?

Visa signatur

om 3 år är jag 2 år äldre .. kunskap slår pennan på skaftet där bladet från svärdet har smygrökt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inte en chans. Alldeles för ogenomträngligt med den idiotiska decentraliseringsidén. Tanken var säkert god, men det leder bara till problem för ovana användare.

Högre bar of entry är inte alltid dåligt.

Högre bar of entry= mindre antal personer utan någon som helst koll på ämnet som kommer med dynga.

Så man kan faktiskt ha mer nytta av att läsa om saker på tex klassiska forum än mer öppna social media plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Högre bar of entry är inte alltid dåligt.

Högre bar of entry= mindre antal personer utan någon som helst koll på ämnet som kommer med dynga.

Så man kan faktiskt ha mer nytta av att läsa om saker på tex klassiska forum än mer öppna social media plattformar.

Klassisk elitism alltså. Nåt av det vidrigaste jag vet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som använder twitter?

Eller spyr ni bara galla och hatar?

Tog bort det direkt när nyheten kom ut att muskrat skulle köpa det.

Använde det redan innan bara för att följa ett antal tecknare och diverse utvecklare och jag kan ta del av information om dom på andra sätt.

Så valet mellan att stanna på en plattform som snart skulle bli en leksak åt en person som älskar alt-right, eller att sluta använda tjänsten var enkelt.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen Elon, men tänker nog inte betala per månad för ett konto.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Klassisk elitism alltså. Nåt av det vidrigaste jag vet.

tar hellre och diskuterar vaccin med forskare och läkare än med idioter som tror att 5g signaler kan sprida virus så där har du helt rätt.

Sen får du tycka vad du vill om mitt val.