Permalänk
Medlem

Dator för CS2

Hej! Är enbart ute efter en dator som klarar CS2 med bra FPS. Behöver inte vara på monsterinställningar heller. Vad tror ni om den här? Kan jag dra ner på något och ändå få en dator som klarar det jag är ute efter? Lägger ju helst inte mer än 8-10k men kan tänka mig runt 11k om det krävs.

https://www.inet.se/datorbygge/b1421172/dator-for-cs2

Edit: Kan tillägga att jag inte kommer spela annat i framtiden och inte heller kommer behöva uppgradera datorn förrän möjligen CS3 släpps (om jag ens fortfarande spelar då ).

Edit 2:Har också ett 9 år gammalt nätagg på 750w. Kanske lika gärna kan använda det? Isåfall får jag väl bygga ihop datorn själv, men det tror jag egentligen att jag skulle klara av.

Permalänk

Vilken upplösning ska du spela i? 1080, 1440 eller 4k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Tror CSGO spelarna föredrar 800x600, så fokus bör vara på CPU

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Bygg den själv och lägg pengarna på ett roligare chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

är det fortfarande 800x600 som gäller alltså? har varit ifrån CS-världen sedan 1.6, då var det ju den upplösningen som gällde också.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

är det fortfarande 800x600 som gäller alltså? har varit ifrån CS-världen sedan 1.6, då var det ju den upplösningen som gällde också.

Nej, det är det inte. Många kör väl typ 1280 × 960.

Permalänk
Medlem

Bra fråga.. har en Aoc 144 Hz skärm som var en av de första som kom, är inte hemma atm så vet inte exakt. Men troligtvis 1440 eller 1280. Brukar köra 4:3 stretched!

Skrivet av isbjoern:

Njaaa..

Skrivet av izzie:

Ja det är nog bättre:-) har ju lyckats förr och har kompisar som kan i värsta fall. Har du något förslag?

Skrivet av izzie:

Nej, det är det inte. Många kör väl typ 1280 × 960.

Ja precis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Vad tror du om det här chassit?
https://www.inet.se/produkt/6904645/corsair-4000d-airflow-sva...

Edit: får upp "Moderkortet har inte nog Type E USB-anslutningar för alla portarna på chassit" med det chassit, så då behöver jag väl välja ett annat moderkort också..

Permalänk
Skrivet av gQLLe:

Bra fråga.. har en Aoc 144 Hz skärm som var en av de första som kom, är inte hemma atm så vet inte exakt. Men troligtvis 1440 eller 1280. Brukar köra 4:3 stretched!
Njaaa..
Ja det är nog bättre:-) har ju lyckats förr och har kompisar som kan i värsta fall. Har du något förslag?
Ja precis!

Det är ganska stor prisskillnad mellan att köpa en dator för 144hz 1440 och 144hz 1080 så du bör bestämma dig för vilket du vill spela

Permalänk
Medlem

Det är ganska stor prisskillnad mellan att köpa en dator för 144hz 1440 och 144hz 1080 så du bör bestämma dig för vilket du vill spela

Okej, jag är inte superinsatt! Men låt oss säga att vad det än blir så är budgeten mer intressant. Vad kan jag få för 8-11k, en dator som klarar 1440 eller 1080?

Permalänk
Skrivet av gQLLe:

Okej, jag är inte superinsatt! Men låt oss säga att vad det än blir så är budgeten mer intressant. Vad kan jag få för 8-11k, en dator som klarar 1440 eller 1080?

Jag har inte full koll på cs2, du får kolla videos där man kör i olika upplösningar och kolla vilken hårdvara som behövs och vad den kostar.
Men min gissning är att för 144 fps stabilt i 1440p så kommer inte 11k räcka.