Peladn Rx 5700xt gettomoddat. Radeon RX vega 64 Med vattenblock.

Permalänk

Peladn Rx 5700xt gettomoddat. Radeon RX vega 64 Med vattenblock.

Säljer 2 grafikkort.

Ett Rx 5700xt från aliexpress. Peladn rx 5700xt 8gb.
Funkar, blir varmt därav har jag tagit bort org kylare (kastat) och kört med dubbla 120mm fläktar istället.
3d mark gpu score 83xx med 95 som max temp efter 2 runs.
Använt detta ett tag men enbart kört cs och forza utan problem.

Radeon Rx vega 64 8GB med ett EKWB vattenblock.
Funkar perfekt, svalt!
Loopat 3dmark stresstest minst 100 loops och inte gått över 65 grader.
7500 gpu score. Jämlikt med Gtx 1080.
Bild på 3d score kommer laddas upp.
Org kylare finns ej.

Bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr Vega 64 + f
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Jag har dragit på två stycken 80mm Noctua-fläktar samt lagt på flytande metall på ett sånt 5700XT, då har jag landat på en stabil nivå på runt 95C men där kortet fortsätter att boosta ordentligt och oavbrutet drar 180W. Utan flytande metall så fick jag förvisso kortet att bli stabilt runt 95-100C men jag stötte på problem med att kortet klockade ner sig marginellt och framförallt drog mindre ström, typ mellan 160-175W. Min erfarenhet av de här korten är dock att man annars kommer ganska långt med att sänka streömbudgeten en aning

Vad gäller det där Vega64 så fick jag personligen aldrig någon ordning på det, vet inte om det bara var jag eller om Grandahl has worked his magic. Men vore kul att veta hur det löste sig i så fall efter mina debakel med kortet:

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag har dragit på två stycken 80mm Noctua-fläktar samt lagt på flytande metall på ett sånt 5700XT, då har jag landat på en stabil nivå på runt 95C men där kortet fortsätter att boosta ordentligt och oavbrutet drar 180W. Utan flytande metall så fick jag förvisso kortet att bli stabilt runt 95-100C men jag stötte på problem med att kortet klockade ner sig marginellt och framförallt drog mindre ström, typ mellan 160-175W. Min erfarenhet av de här korten är dock att man annars kommer ganska långt med att sänka streömbudgeten en aning

Vad gäller det där Vega64 så fick jag personligen aldrig någon ordning på det, vet inte om det bara var jag eller om Grandahl has worked his magic. Men vore kul att veta hur det löste sig i så fall efter mina debakel med kortet:

https://www.youtube.com/watch?v=fySSIkHa0nA&t

Stoppade in kortet i min setup och flashade om det till rekommenderat bios, installerade Amd Adrenalin sen har den bara tuggat och visat sitt riktiga jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grandahl98:

Stoppade in kortet i min setup och flashade om det till rekommenderat bios, installerade Amd Adrenalin sen har den bara tuggat och visat sitt riktiga jag

Haha fan vad nice! Jag misstänkte att ett annat bios skulle kunna göra susen men det spelade fan ingen roll hur många gånger jag installerade om AMDVBFlash för att flasha bios det bara vägrade att starta. Skönt att förbanelsen lyfte så fort den lämnade mig iaf!

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk

400kr + frakt Vega 64

Permalänk
Medlem

400:- + upphämtning för 5700xt

Permalänk
Medlem

500kr + upphämtning för 5700xt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr ökar till +f
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr 500kr och hämtar
Permalänk
Nytt bud: 600 kr 5700 xt + frakt
Permalänk
Skrivet av TrAZZeL:

500 kr ökar till +f

Skrivet av Sebbensamuel:

600 kr 5700 xt + frakt

Bud noterade, låter det gå till kvällen/morgondagen

Permalänk

600kr Vega 64 +frakt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 700 kr 700kr och hämtar
Permalänk
Nytt bud: 750 kr rx5700, hämtar
Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk

Låter det gå till 22 ikväll. Kontaktar vinnande bud och drar med mig korten till jobb imorgon och skickar det ifall frakt önskas.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 800 kr 800kr, RX5700 hämtar.
Permalänk
Medlem

Vann jag budgivningen?

Permalänk
Skrivet av Heracles:

Vann jag budgivningen?

Du är välkommen 😊
Skickar adress i pm