Netflix höjer priserna – Sverige slipper undan

Permalänk
Melding Plague

Netflix höjer priserna – Sverige slipper undan

Netflix redovisar sina resultat för tredje kvartalet och meddelar samtidigt prishöjningar i vissa länder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ärligt så tror jag att all världens samhälle skulle må jätte bra av att klippa bort Hollywood från Median ett litet tag.

Bara skräp från USA numera.. och varit det dem senaste 6-10 åren.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av SvenskEnkrona:

Ärligt så tror jag att all världens samhälle skulle må jätte bra av att klippa bort Hollywood från Median ett litet tag.

Har du ens sett I think you should leave på Netflix? Bara den serien kompenserar ju för allt skräp som släppts någonsin!

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på dagens Hollywood-filmer och de från 2013-2017? Det kan väl knappast skett en så drastisk förändring att allt idag är skräp.
Var väl samma typ av filmer som kom då, exempelvis mycket baserat på DC/Marvel.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Inte helt oväntat. Netflix har varit för billiga från första början och det har varit allmänt vedertaget under många år nu. Priserna kommer behöva öka än mer för att det skall vara hållbart.

Permalänk
Medlem

Får in 8 miljoner användare, höjer priserna. Ny definition av ordet girighet...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Sade precis upp mitt NF (179:-) då de började tjata om hushåll. Jag använde NF extremt lite så jag har låtit syrran med familj köra det, men eftersom det inte går utan gnök får det bli bye bye.

Permalänk

Skulle inte ens lägga en 50 lapp på netflix. Finns väldigt få bra filmer/serier som man inte redan sett.

Permalänk
Medlem

Jag sa upp mitt Netflix i våras som jag haft konstant sedan 2014.

Jag kommer typ bara starta igång det någon månad och intensiv titta om det är något jag vill se och sen säga upp det igen.

Jag har börjat återgå till att se på mina gamla DVD och Blu Ray filmer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Köper bara netflix när serien kommer ut jag vill se
Nu väntar jag på squid game 2

Permalänk
Medlem

Lite oroväckande ändå...

Har Sverige börjat bli betraktat som fattigmans-land likt Öststaterna? Vår svaga Krona är verkligen illavarslande...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeziel:

Sade precis upp mitt NF (179:-) då de började tjata om hushåll. Jag använde NF extremt lite så jag har låtit syrran med familj köra det, men eftersom det inte går utan gnök får det bli bye bye.

...NonlyFans?
Första gången jag sett någon skriva Netflix som NF

Härligt, för det kommer hjälpa. Det börjar kännas som den lokala industriresturangen - Man höjer priserna för folk börjar äta mer hemma, mindre kunder kommer dit vilket resulterar i fler prishöjningar för att kompensera de som slutar komma när man höjer priserna....

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Lite oroväckande ändå...

Har Sverige börjat bli betraktat som fattigmans-land likt Öststaterna? Vår svaga Krona är verkligen illavarslande...

Från 6,32 för drygt 10 år sedan till 10,93 idag, bara 73% upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Eller typ värt det halva mot vad den hade värt för 10 år sedan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Vad är skillnaden på dagens Hollywood-filmer och de från 2013-2017? Det kan väl knappast skett en så drastisk förändring att allt idag är skräp.

Saknar liksom.. själ, en vilja.. story.. allt idag känns så stelt inom denna kategori.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Tillbaka på ungefär samma nivåer som det var sommaren 2001.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Tillbaka på ungefär samma nivåer som det var sommaren 2001.

<Uppladdad bildlänk>

Det som skiljer 2001 från idag är att man då visste att det var en tillfällig dipp. Nu är det mer osäkert hur länge den svaga kronan kan vara? Kan det bli så att detta varar i åratal?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Tyckte Wednesday, Sandman och Stranger Things var riktigt bra, tex. Sen har Netflix massor av sydkoreanska/japanska serier och filmer som är väldigt bra.
Så helt värdelöst är det ju inte. Men det är lätt att peka på det dåliga och säga att allt är likadant.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Utan att ha någon statistik att presentera, men känns det ärligt talat inte lite som att det kommer färre och färre bra filmer och fler och fler "Filmtitel 54: Electric Boogaloo" för varje år som går?

Eller så är det bara den mängd filmer och serier som kommer nu som gör att allt känns som en enda röra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salmonboy:

Inte helt oväntat. Netflix har varit för billiga från första början och det har varit allmänt vedertaget under många år nu. Priserna kommer behöva öka än mer för att det skall vara hållbart.

Tycker inte dom är så billiga, kostar ju tre gånger mer än Disney , amazon eller Hbo Max.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Xverminator:

Jag sa upp mitt Netflix i våras som jag haft konstant sedan 2014.

Jag kommer typ bara starta igång det någon månad och intensiv titta om det är något jag vill se och sen säga upp det igen.

Jag har börjat återgå till att se på mina gamla DVD och Blu Ray filmer

Jag har också börjat överväga att köpa mina favoritserier i DVD-boxar igen. Jag tittar på en hel del äldre serier och dom kan helt plötsligt vara borta från tjänsten. Två av mina favoriter att ha på i bakgrunden är Psych och Castle och dom finns inte att streama i Sverige för tillfället.

Får man spara sina filmer och serier till datorn förresten eller räknas det som piratkopiering?
Jag har typ alla mina album på datorn som jag har gjort kopior på till bilen men det är väl privatkopiering som jag förstår det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag har också börjat överväga att köpa mina favoritserier i DVD-boxar igen. Jag tittar på en hel del äldre serier och dom kan helt plötsligt vara borta från tjänsten. Två av mina favoriter att ha på i bakgrunden är Psych och Castle och dom finns inte att streama i Sverige för tillfället.

Får man spara sina filmer och serier till datorn förresten eller räknas det som piratkopiering?
Jag har typ alla mina album på datorn som jag har gjort kopior på till bilen men det är väl privatkopiering som jag förstår det.

Castle (deckarförfattaren) såg jag på Disney + för några veckor sen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Efter att jag såg att jag numera betalar 229kr/månad för frugans Storytel, så känns alla andra streamingtjänster förhållandevis rimligt prissatta. Tragiskt nog.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Castle (deckarförfattaren) såg jag på Disney + för några veckor sen.

Gött. Då blir det kanske lite Castle i helgen Oftast när jag söker på TV-serier får jag upp att dom finns på någon streamingtjänst men när jag väl går in på länken finns den inte tillgänglig i Sverige.

Permalänk
Medlem

Delar fortfarande konto med mor på annan ort utan problem, kör bara standard abonnemanget 1080p för ingen av oss har 4k tv ändå, så rätt prisvärt för 2 användare.