Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Inte exakt samma hårdvara eftersom du inte har spelet på inbyggda SSDn dock. Har hört att vissa har haft lite problem på m.2 disken så skulle nog försöka ha den på inbyggda. Men man kan ju tycka att det bör funka minst lika bra på din SSD med tanke på specsen...

Edit: Såg nu att du skrev att du inte haft problem så jag missförstod kanske Krångligt när de är massa olika användare som skriver här

Ja, precis det är väl typ det enda som kan skilja när det gäller själva hårdvaran.

Skrivet av kalaspuffarn:

Han jag citerade hade den dock installerad på PS5 hårddisk, samma som jag. Så verkar ännu mera konstigt.

Ja, det är väldigt konstigt att det är så olika. Och det är inte det första spelet som man hört om att vissa har problem med, medans andra inte har några problem.

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Ja, det är väldigt konstigt att det är så olika. Och det är inte det första spelet som man hört om att vissa har problem med, medans andra inte har några problem.

Mycket. Extrem otur helt enkelt, dåliga komponenter kanske.

Haft min ps5 i typ 2,5 år och aldrig haft problem. Har säkert inte heller spelar lika mycket som andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaspuffarn:

Mycket. Extrem otur helt enkelt, dåliga komponenter kanske.

Haft min ps5 i typ 2,5 år och aldrig haft problem. Har säkert inte heller spelar lika mycket som andra.

Har haft min sen ungefär en månad efter Europareleasen och har haft väldigt lite problem över lag. Har väl hänt att spel kraschar, men då har det varit ett känt och utbrett problem med just dom spelen. Jag spelar ganska mycket på min PS5:a.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns det inte på disk eller vad är det som händer? Hittade det inte på något av de vanliga ställena

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Finns det inte på disk eller vad är det som händer? Hittade det inte på något av de vanliga ställena

Nej, endast digitalt tyvärr. Och på PC är det bara Epic Game Store, vilket är lite tråkigt. Men jag kommer personligen att avvakta med spelet lite. Det är väldigt krävande på PC så jag vill gärna se vad olika tech reviews säger som har testat med liknande hårdvara som jag har. Och på PS5 så såg det ut att vara en hel del jitter i bilden, som får mig att tveka lite.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Libra-75:

Nej, endast digitalt tyvärr. Och på PC är det bara Epic Game Store, vilket är lite tråkigt. Men jag kommer personligen att avvakta med spelet lite. Det är väldigt krävande på PC så jag vill gärna se vad olika tech reviews säger som har testat med liknande hårdvara som jag har. Och på PS5 så såg det ut att vara en hel del jitter i bilden, som får mig att tveka lite.

Lite kluven till köp nu imorron även jag. Blir PC för min del men hade föredragit Steam. Okej pris på EGS och jag älskar originalet samt spinoffen så blir att spela vid något tillfälle. Mitt största bekymmer just nu är pga sjukdom så har jag fått svårare att spela, speciellt med mus, men spelet kommer ha stöd för DualSense även på PC så kan vara ett alternativ första rundan för min del.

Otroligt härligt att vi tillslut fick en uppföljare och att den släpps imorgon. Och då har det funnits minst en tidigare skrotad 2a också. Hoppas ni som är igång redan dag ett får ett riktigt härligt spel att sätta tänderna i, oavsett plattform. Och första spelet samt spinoff är fortfarande riktigt fina med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Lite kluven till köp nu imorron även jag. Blir PC för min del men hade föredragit Steam. Okej pris på EGS och jag älskar originalet samt spinoffen så blir att spela vid något tillfälle. Mitt största bekymmer just nu är pga sjukdom så har jag fått svårare att spela, speciellt med mus, men spelet kommer ha stöd för DualSense även på PC så kan vara ett alternativ första rundan för min del.

Otroligt härligt att vi tillslut fick en uppföljare och att den släpps imorgon. Och då har det funnits minst en tidigare skrotad 2a också. Hoppas ni som är igång redan dag ett får ett riktigt härligt spel att sätta tänderna i, oavsett plattform. Och första spelet samt spinoff är fortfarande riktigt fina med.

Ja, jag spelade faktiskt första spelet för första gången för bara några månader sen och jag gillade det. Control var riktigt bra också (bättre än första Alan Wake enligt mitt tycke). Ser fram emot att få spela Alan Wake 2 vid nåt tillfälle, men det ser inte ut som att jag kommer att få en optimal upplevelse varken på PS5 eller PC just nu. Jag har ett betydligt klenare grafikkort, ett 6800XT, än dig (om det är 4090 som är i signaturen som gäller). Vill helst kunna spela spelet i 1440p och få ut minst 60fps, enligt en ny video från Daniel Owen så ser det ut som att det kanske går med medium inställningar och uppskalning med FSR. Kommer definitivt att köra med handkontroll oavsett vilken plattform det blir, tycker den här typen av spel gör sig bättre med handkontroll.

Ja, det ska bli intressant att läsa om vad folk tycker om spelet och hur bra/dåligt det funkar på PC.

Permalänk
Medlem

Intressant om spelmotorn och PS5 vs PC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Måste säga att det är tacksamt att Sony påminner om att de tänker dra pengar för förnying av PSN+ en månad innan. Trodde jag redan inaktiverat förnying då jag inte tänkt fortsätta men likväl så tänkte de göra ett försök. Frågan är om de aktiverat detta själva eller inte, brukar alltid inaktivera automatisk förnying på sånt här. Men hellre ett mail nu än att det plötsligt dragits 760kr iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Funderar allvarligt på att köpa bättre batterier till DualSense-kontrollerna. Känns som att man får ladda hela tiden numera. Vad tror ni om dessa? 249:- för 2600mAh. 66% mer än originalet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Funderar allvarligt på att köpa bättre batterier till DualSense-kontrollerna.

Kan ju vara värt att testa, men hade nog hellre köpt en extra kontroll på BF för 500kr så kan den ligga på laddning under tiden.

Permalänk
Medlem

Aldrig upplevt ett bekymmer på batteritiden faktiskt så hade nog gjort som föregående o satsat på en extra kontroll. Har två här o jag o grabben spelar ändå en del ihop.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Mono:

Funderar allvarligt på att köpa bättre batterier till DualSense-kontrollerna. Känns som att man får ladda hela tiden numera. Vad tror ni om dessa? 249:- för 2600mAh. 66% mer än originalet.

https://m.media-amazon.com/images/I/61KMuWrWU+L._SL1500_.jpg

Skrivet av Bozzeta:

Kan ju vara värt att testa, men hade nog hellre köpt en extra kontroll på BF för 500kr så kan den ligga på laddning under tiden.

Tror nog lite mer på Bozzetas lösning med. Två (eller fler) kontroller då de trots allt säljs billigt(billigare) ibland och sen en lämplig lösning att docka kontrollen för laddning istället.

Kanske bara jag men är inte något jättefan av litiumjon-batterier då jag upplever de lite osäkra. Nu kanske PS5-kontrollen iofs kommer med sådanna batterier från början, slår det mig nu, men i detta fallet hade jag hellre kört en extra kontroller eller smidig snabbladdning av befintlig istället för att köra icke-officiella litiumjonbatterier. Men det är jag med iofs.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Safety

Visa signatur

Never fade away...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Skrivet av anders190:

Tror nog lite mer på Bozzetas lösning med. Två (eller fler) kontroller då de trots allt säljs billigt(billigare) ibland och sen en lämplig lösning att docka kontrollen för laddning istället.

Kanske bara jag men är inte något jättefan av litiumjon-batterier då jag upplever de lite osäkra. Nu kanske PS5-kontrollen iofs kommer med sådanna batterier från början, slår det mig nu, men i detta fallet hade jag hellre kört en extra kontroller eller smidig snabbladdning av befintlig istället för att köra icke-officiella litiumjonbatterier. Men det är jag med iofs.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Safety

Jag har två svarta och två vita redan. Vill inte ha hela hemmet fullt med handkontroller.
Det jag skulle vilja slippa är att hela tiden behöva byta handkontroll. Originalbatteriet är också litiumjon ändå.
Hm, ska fundera lite på det här.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jag har två svarta och två vita redan. Vill inte ha hela hemmet fullt med handkontroller.
Det jag skulle vilja slippa är att hela tiden behöva byta handkontroll. Originalbatteriet är också litiumjon ändå.
Hm, ska fundera lite på det här.

Ja, jämfört med Xbox-kontrollerna med AA-batterier så är batteritiden helt värdelös på PS5.

Men om man ändå ska lägga pengar på att ”uppgradera” kontrollen så vore kanske ett litet anpassat batteripack som fästs på baksidan vid behov bättre?

Då har du både den inbyggda kapaciteten plus batteripacket som du förhoppningsvis inte behöver hela tiden.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, jämfört med Xbox-kontrollerna med AA-batterier så är batteritiden helt värdelös på PS5.

Men om man ändå ska lägga pengar på att ”uppgradera” kontrollen så vore kanske ett litet anpassat batteripack som fästs på baksidan vid behov bättre?

Då har du både den inbyggda kapaciteten plus batteripacket som du förhoppningsvis inte behöver hela tiden.

Jo jag kikade på den lösningen också men undrar om inte kontrollen blir ganska klumpig/tung då.
Det blir inte direkt estetiskt tilltalande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 7 får en stor (och gratis) uppdatering, Spec II:
Nytt läge för fyra spelare med delad skärm

En ny bana (Lake Louise Snow)

7 nya bilar:
Dodge Charger R/T 426 Hemi '68
Dodge Challenger SRT Demon '18
Lexus LFA '10
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II '91
NISMO 400R '95
Porsche 911 GT3 RS (992) '22
Tesla Model 3 Performance '23

Quick Race med SOPHY AI

50 nya utmaningar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2023/11/01/playstation-plus-mont...

Permalänk
Medlem

Inte särskilt imponerande månad imo med tanke på prishöjningen med.. Verkar som Mafia II kör 30 fps på PS5 dessutom. De andra två kanske jag testar men de brukar reas ut för typ 100 spänn styck så får så om de är något att ha.

Permalänk
Medlem

Fick för mig att vi redan hade Mafia-spelen. Var tydligen bara första och tredje.
Rätt sval månad för mig.

Visa signatur

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Mono:

Gran Turismo 7 får en stor (och gratis) uppdatering, Spec II:
Nytt läge för fyra spelare med delad skärm

En ny bana (Lake Louise Snow)

7 nya bilar:
Dodge Charger R/T 426 Hemi '68
Dodge Challenger SRT Demon '18
Lexus LFA '10
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II '91
NISMO 400R '95
Porsche 911 GT3 RS (992) '22
Tesla Model 3 Performance '23

Quick Race med SOPHY AI

50 nya utmaningar

https://www.youtube.com/watch?v=zKs2JK6iNJg&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=DcRH6VEIK_I

https://www.gran-turismo.com/images/c/i12lXOMRJu9Re.jpg
https://www.gran-turismo.com/images/c/i1Wj34K7e8YO6.jpg

Intressant att en Tesla är med, senast det hänt, vad jag vet iallafall, måste ha varit typ Forza Horizon 3 alternativt Forza Motorsport 7. Normalt brukar Teslas bilar finnas i spel.

Tror jag har spelet men har aldrig stoppat i skivan och installerat. Blir nog att försöka göra det framöver för Teslan men framförallt Porschen.

Visa signatur

Never fade away...

Permalänk
Medlem

Äntligen! Fått tag på svart skal till PS5:an via Tradera. Något som varit galet svårt att hitta.
Personligen kan jag tycka att det borde varit den färgen från början och om man vill ha den vit så kunde man köpa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha! Precis tvärt om för mig. Glad att den är vit och de som vill ha svart får lösa det efteråt.
Visar att smaken är som…

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Intressant att en Tesla är med, senast det hänt, vad jag vet iallafall, måste ha varit typ Forza Horizon 3 alternativt Forza Motorsport 7. Normalt brukar Teslas bilar finnas i spel.

Tror jag har spelet men har aldrig stoppat i skivan och installerat. Blir nog att försöka göra det framöver för Teslan men framförallt Porschen.

Model S har väl funnits sedan release och även funnits tillgänglig i föregångaren GT Sport?

Det finns även en eldriven Porsche Taycan i GT7 om det är eldriften som lockar. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Haha! Precis tvärt om för mig. Glad att den är vit och de som vill ha svart får lösa det efteråt.
Visar att smaken är som…

En vit PS5 är inte ful alltså men den matchar inte all annan hemelektronik jag har i tv-bänken.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mono:

Äntligen! Fått tag på svart skal till PS5:an via Tradera. Något som varit galet svårt att hitta.
Personligen kan jag tycka att det borde varit den färgen från början och om man vill ha den vit så kunde man köpa det.

<Uppladdad bildlänk>

Grattis! Känns som just dom svarta verkar vara slutproducerade. Stått i kö fruktansvärt länge hos Webbis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Inte särskilt imponerande månad imo med tanke på prishöjningen med.. Verkar som Mafia II kör 30 fps på PS5 dessutom. De andra två kanske jag testar men de brukar reas ut för typ 100 spänn styck så får så om de är något att ha.

Tror detta kan vara den svagaste månad jag sett. De försöker inte ens längre.

Permalänk
Medlem