Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinmamma1337:

Försöker hjälpa min kära mor med att hitta serienumre. Skulle någon kunna vara så snäll och berätta exakt vilken högtalare och vart man hittar serienumret?

Vänster sida bak på soundbaren. Om man har högtalaren mot sig. Texten är S/N: XXXXXXXXXX

Permalänk
Medlem

Retorisk fråga kanske då jag letat lite under inställningarna i SmartThings-appen men kanske har missat det.

Finns det någon inställning där man kan strypa maxvolym till låt säga 30-40/100 för hela systemet oavsett källa?
Det har nu hänt mig cirka två gånger när jag växlat mellan TV:n och att spela musik från telefonen (Spotify och Airplay) att volymen gått upp till cirka 50.

Detta har skett ganska sent på kvällen / natten vilket förutom att skrämma skiten ur mig själv sannolikt inte uppskattats av mina grannar heller då denna pjäs spelar höööögt!

SBS och handhavandefel ska inte uteslutas men vill minimera risken för det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Retorisk fråga kanske då jag letat lite under inställningarna i SmartThings-appen men kanske har missat det.

Finns det någon inställning där man kan strypa maxvolym till låt säga 30-40/100 för hela systemet oavsett källa?
Det har nu hänt mig cirka två gånger när jag växlat mellan TV:n och att spela musik från telefonen (Spotify och Airplay) att volymen gått upp till cirka 50.

Detta har skett ganska sent på kvällen / natten vilket förutom att skrämma skiten ur mig själv sannolikt inte uppskattats av mina grannar heller då denna pjäs spelar höööögt!

SBS och handhavandefel ska inte uteslutas men vill minimera risken för det.

Tack på förhand!

När jag läste på inför köp verkar detta vara ett inte helt ovanligt problem, och tyvärr utan lösning. Lite orolig själv att barnen ska råka dra på som fan, hade önskat en sådan inställning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Oh no. Har samma högtalare och fick samma känsla när jag testade LGs Atmos variant. Den skickades tillbaka.

Hur är dom bakre högtalarna? Upplevde på LGn att det var för klent ljud bakifrån. Kan man tvinga fram 5.1? Kanske via appen?

Vet inte om högtalarna spelat in sig eller om jag vant mig med en annan ljudbild men tycker soundbaren verkligen leverar nu, sen är mitt rum totalt fel för Atmos men det ger ändå riktigt bra ljud.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Power för oss som valde click n collect?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Någon som hört något från Power för oss som valde click n collect?

Det senaste jag hörde när jag pratade med supporten på telefon i måndags var att den skulle komma i lager igen nu på fredag 3/11 och det var först då som det kunde hända saker. På själva artikeln på deras hemsida så har det dock nu ändrats till: Förväntas i lager: 2023-11-11. Jag har under dom här nästan tre veckorna själv fått olika besked när jag varit i kontakt med Power via chatt och telefon, samt här på Swec finns det ju och olika besked. Jag är så nyfiken, hur i hela Hälsingland kan dom lämna olika besked till olika personer ? Det verkar ju komma nya besked hela tiden... tröttsamt

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

För mig så skickades soundbaren igår och är verkligen exalterad att få testa den då jag under längre tid bara kört med de inbyggda i tven.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

För mig så skickades soundbaren igår och är verkligen exalterad att få testa den då jag under längre tid bara kört med de inbyggda i tven.

Skillnaden kommer bli BRUTAL

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Det senaste jag hörde när jag pratade med supporten på telefon i måndags var att den skulle komma i lager igen nu på fredag 3/11 och det var först då som det kunde hända saker. På själva artikeln på deras hemsida så har det dock nu ändrats till: Förväntas i lager: 2023-11-11. Jag har under dom här nästan tre veckorna själv fått olika besked när jag varit i kontakt med Power via chatt och telefon, samt här på Swec finns det ju och olika besked. Jag är så nyfiken, hur i hela Hälsingland kan dom lämna olika besked till olika personer ? Det verkar ju komma nya besked hela tiden... tröttsamt

Jag har också fått olika besked, men framförallt att de inte kan ge besked ännu. Har dock en bra känsla. För varför skulle de säga att besked kommer senare om beskedet blir negativt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Jag har också fått olika besked, men framförallt att de inte kan ge besked ännu. Har dock en bra känsla. För varför skulle de säga att besked kommer senare om beskedet blir negativt?

I hopp om att många glömmer av ärendet och då kan Power göra samma sak för att slippa arbetsbördan.

Jag är också hoppfull men jag förberett mig på att det inte blir något av det ändå, bara så jag inte blir besviken i värsta fall.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det för folk att få sin recension publicerad? Jag skickade in min i fredags men har fortfarande inte sett den dyka upp på sidan (eller fått någon bekräftelse).

Permalänk
Medlem
Skrivet av saccer:

Hur lång tid tog det för folk att få sin recension publicerad? Jag skickade in min i fredags men har fortfarande inte sett den dyka upp på sidan (eller fått någon bekräftelse).

Min dök upp efter cirka 2 arbetsdagar tror jag. En bekräftelse på att du skickat in recensionen bör du dock få direkt och den var den som jag använde som bevis för bonusprodukten.

Testa att skriva om recensionen annars, no harm! Jag skrev först något om att det var ett kanonerbjudande via Power.se i mitt första bidrag vilket jag i efterhand förstod var emot riktlinjerna (fick dock aldrig info om det på mail) så jag skrev om den och tog bort den delen och då var den uppe efter 2 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Min dök upp efter cirka 2 arbetsdagar tror jag. En bekräftelse på att du skickat in recensionen bör du dock få direkt och den var den som jag använde som bevis för bonusprodukten.

Testa att skriva om recensionen annars, no harm! Jag skrev först något om att det var ett kanonerbjudande via Power.se i mitt första bidrag vilket jag i efterhand förstod var emot riktlinjerna (fick dock aldrig info om det på mail) så jag skrev om den och tog bort den delen och då var den uppe efter 2 dagar.

Alright, tack, jag provar att skriva en ny då, men dyker det inte upp vet jag iallafall att jag kan använda mailet där man ska bekräfta!

Permalänk

Hej har fått min skickad nu dock med bring! Någon mer som fått sin skickad med bring? Dock e också total vikten halverad så man e rädd att man inte får rätt produkt! Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Såg dem med. Men läste att de skulle vara rätt svaga. Men fördel med Elgiganten, väldigt bra med retur om det nu skulle behövas.

Har testat ett par olika varianter av stativ till mina Q995B sateliter. Köpte först ett par från Sanus som var billiga, men gick sönder efter ett par veckor. Gick inte längre att justera höjden. Läste runt lite på diverse olika forum och de stativ som många rekomenderade är dessa https://www.ebay.co.uk/p/8040219691
Jag köpte ett par från tyska amazon och är grymt nöjd med dom. Väldigt stabila och stömkablen går att dölja i stativet.
Tyvärr verkar dom inte längre att gå att beställa från Amazon, men dom kommer förhoppningsvis tillbaka.

Permalänk

Någon som får igång den inbyggda smartthings huben?
När jag väljer konfigurera så ploppar det bara till utan att något mer händer

Permalänk

Hej igen borde man vara nojig med vikten med bring då vikten e halverad! Nån som fått sitt paket skickat med bring och ser samma som halverat kilo? Känner att lägga ner tid på retur vänta mer tid e väldigt väldigt drygt och tråkigt mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Hej igen borde man vara nojig med vikten med bring då vikten e halverad! Nån som fått sitt paket skickat med bring och ser samma som halverat kilo? Känner att lägga ner tid på retur vänta mer tid e väldigt väldigt drygt och tråkigt mvh

Andas, det är nog lugnt

Det är bara en grov uppskattning, tror inte de väger varje paket i detalj. Postnord skrev att det vägde 36,2kg i appen men så tungt var det inte, som normalbyggd man så kunde jag lyfta och bära upp paketet själv 2tr utan hiss även om det var semi-tungt.

Uppskattar vikten till cirka 25kg kanske.

Permalänk
Medlem

28,2Kg skriver Samsung själva att paketet väger.
https://www.samsung.com/se/audio-devices/soundbar/q990c-black...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compumanic85:

En släkting har sin på väg med Bring. Det står strax över 13 kilo på det också. Jag gissar att det är något med deras registrering. Men meddela gärna om det ligger en knippe tegelstenar eller nåt i paketet istället för en soundbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

En släkting har sin på väg med Bring. Det står strax över 13 kilo på det också. Jag gissar att det är något med deras registrering. Men meddela gärna om det ligger en knippe tegelstenar eller nåt i paketet istället för en soundbar.

Samma för mig 13,2kg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man kan se vilken signal som kommer in? Jag ser om det är Atmos eller Dolby Digital i displayen, men jag skulle vilja se om det är en 2.0 (vanlig stereo) signal eller 5.1 eller mer...
Vissa appar, som SkyShowtime har bara 2.0 ljud, men denna rapporterar soundbaren som Dolby Digital Plus. Min gamla förstärkare rapporterar nämligen Dolby Digital Plus 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Det blev dessa då bulten som sitter på kulan är i rätt storlek för högtalaren (1/14-20) så man kan gänga högtalaren direkt:

https://www.amazon.se/deleyCON-Universella-H%C3%B6gtalarv%C3%...

Funkar för mitt ändamål och eftersom jag behövde lite tilt nedåt så var det bra längd på bulten.

Är på jakt efter väggfäste också. Kollat på Vogel-varianten du länkade i ditt förra inlägg. Var det mer mek att få till passformen jämfört med det andra Universalfästet som du valde? Hur har du placerat dem i förhållande till sittpositionen?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raoul_B:

Är det någon som vet hur man kan se vilken signal som kommer in? Jag ser om det är Atmos eller Dolby Digital i displayen, men jag skulle vilja se om det är en 2.0 (vanlig stereo) signal eller 5.1 eller mer...
Vissa appar, som SkyShowtime har bara 2.0 ljud, men denna rapporterar soundbaren som Dolby Digital Plus. Min gamla förstärkare rapporterar nämligen Dolby Digital Plus 2.0

Undrar samma! Inte hittat något sätt, kanske något att skriva till samsung om och hoppas på uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Är på jakt efter väggfäste också. Kollat på Vogel-varianten du länkade i ditt förra inlägg. Var det mer mek att få till passformen jämfört med det andra Universalfästet som du valde? Hur har du placerat dem i förhållande till sittpositionen?

Jag testade aldrig Vogelfästet direkt då jag inte hade rätt sorts bult/skruv. Har du bara det så är det nog lika enkelt som de jag valde.
Placeringen är absolut inte optimal, jag har soffan mot en bakvägg o i ett hörn så mina högtalare sitter på strax över huvudhöjd vinkladlätt inåt o nedåt. Tyvärr hamnar högtalaren i hörnet alldeles för nära sidoväggen, därav vinklingen inåt men det ger ändå bara 4-5cm till sidovägg.

Permalänk
Medlem

11 november är senaste budet för att den är tillbaka i lager enligt webbsidan. Blir den ytterligare försenad känns det tufft för oss clickncollectare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Jag testade aldrig Vogelfästet direkt då jag inte hade rätt sorts bult/skruv. Har du bara det så är det nog lika enkelt som de jag valde.
Placeringen är absolut inte optimal, jag har soffan mot en bakvägg o i ett hörn så mina högtalare sitter på strax över huvudhöjd vinkladlätt inåt o nedåt. Tyvärr hamnar högtalaren i hörnet alldeles för nära sidoväggen, därav vinklingen inåt men det ger ändå bara 4-5cm till sidovägg.

Tack för svar. Jag kommer också behöva sätta ena högtalaren nära väggen på ena sidan. Vet dock inte hur jag ska tänka kring höjd från golvet. Vissa förespråkar huvudhöjd medan andra tycker det ska vara längre upp på väggen. Sitter oftast i divandelen som är mer centrerad i rummet så kanske ska utgå från det och placera den högra högtalaren längre från soffan än den vänstra som är i hörnet?

Tolkade jag dig rätt att du bara snurrade på högtalaren direkt på skruven som sticker ut från kulan? Börjar den inte tippa åt ena hållet då eller tyngs den ned så att högtalaren sitter rakt?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Fick ni någon bekräftelse när ni skickade in kampanjen till samsung? Skickade in igår men inte fått någon bekräftelse än 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Fick ni någon bekräftelse när ni skickade in kampanjen till samsung? Skickade in igår men inte fått någon bekräftelse än 😅

Ja, från no-reply@aditro-kampanj.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Ja, från no-reply@aditro-kampanj.se

Jag skickade också in igår men fick ingen bekräftelse direkt att jag skickat in men det kanske tar ett tag?

Visa signatur