Permalänk

HP laptop som vägrar installera 22H2

Hej!
jag har tagit över en HP laptop som är från 2018 (modell Pavilion 15-bw031no) som bara varit startad någon gång varje år.

Den vill inte installera uppdatering 22H2 hur jag än gör. Det står att uppdateringen misslyckades efter den laddats ner och installerat.

Jag har försökt (säkert 10 gånger) att Återställa datorn helt och då tas alla filer bort, men den vägrar fortfarande.

Jag har också försökt att bota från flera USB minnen, men då startar den inte. Det syns bara en vit-lila-pixlig-blinkade 5x5 cm rund HP logo och inget händer.

Kan det vara så att något i hårdvaran håller på att ge upp eller redan gett upp?
Jag har aldrig varit med om något liknande.

Det är dessutom konstigt att den fungerar i övrigt väldigt bra.

Tar tacksamt emot alla tips och ideer.

PS. Jag har kollat så tid och datum står rätt, så det är inte felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elcykel_90:

Hej!
jag har tagit över en HP laptop som är från 2018 (modell Pavilion 15-bw031no) som bara varit startad någon gång varje år.

Den vill inte installera uppdatering 22H2 hur jag än gör. Det står att uppdateringen misslyckades efter den laddats ner och installerat.

Jag har försökt (säkert 10 gånger) att Återställa datorn helt och då tas alla filer bort, men den vägrar fortfarande.

Jag har också försökt att bota från flera USB minnen, men då startar den inte. Det syns bara en vit-lila-pixlig-blinkade 5x5 cm rund HP logo och inget händer.

Kan det vara så att något i hårdvaran håller på att ge upp eller redan gett upp?
Jag har aldrig varit med om något liknande.

Det är dessutom konstigt att den fungerar i övrigt väldigt bra.

Tar tacksamt emot alla tips och ideer.

PS. Jag har kollat så tid och datum står rätt, så det är inte felet.

Testa med upgrade assistant? Testat att starta USB-minnet i Windows och välja uppgradera den här datorn?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Tyvärr har jag testat båda med samma resultat.
Jag har även försökt med en Windows 7 skiva, men det gick inte heller.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Självklart kan du inte uppdatera W7 längre, absolut inte till 22H2.
Jag gissar på att du saknar flera uppdateringar som krävs först?

pröva detta: #20251540