Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

I will be changing ISP during BF and wanted to know if any of Telia/Telenor/Bahnhof charge for the monthly faktura email.
Current subscribers of any of them, please enlighten me because I cannot find that specific info on their sites.

This "Fakturaavgift 49 kr/mån tillkommer. I din internetbank kan du ange om du vill ha autogiro eller e-faktura, och på så sätt slippa fakturaavgiften." is in Bahnhof's, and something similar in Telia's.
But not sure if e-faktura also means email faktura or only through web banking.

apologies for Engelska.

Permalänk
Skrivet av Sebbepojken:

Vad menas med "ny kund" i det här avseendet? Är det hushållet de räknar som kund eller personen som abonnemanget är skrivet på? Om jag säger upp "mitt" Telia-abonnemang nu, kan min fru då teckna ett BF-erbjudande som ny kund? Eller kan i teorin min pappa teckna ett abonnemang på min adress som ny kund?

Jag har Telias BF-erbjudande från förra året som jag nu tänker säga upp. Hoppar då på bästa nästa BF-erbjudande som dyker upp. Är i år även intresserad av mobilabonnemang. Är det någon som vet om det brukar kunna vara ännu bättre priser om man köper flera tjänster från samma leverantör? Typ mobilabonnemang, bredband och TV från samma?

Personen som står på avtalet såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

I will be changing ISP during BF and wanted to know if any of Telia/Telenor/Bahnhof charge for the monthly faktura email.
Current subscribers of any of them, please enlighten me because I cannot find that specific info on their sites.

This "Fakturaavgift 49 kr/mån tillkommer. I din internetbank kan du ange om du vill ha autogiro eller e-faktura, och på så sätt slippa fakturaavgiften." is in Bahnhof's, and something similar in Telia's.
But not sure if e-faktura also means email faktura or only through web banking.

apologies for Engelska.

No extra charge for e-faktura.
It is sent directly to your bank though, not as E-mail.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om black friday erbjudande i år? Hur har det sett ut dom tidigare åren? Sitter nu på 500/100 via bredband2 och betalar 495kr

Mvh Peter

Permalänk
Skrivet av Fjunifer:

Vad tror ni om black friday erbjudande i år? Hur har det sett ut dom tidigare åren? Sitter nu på 500/100 via bredband2 och betalar 495kr

Mvh Peter

Nu ska jag inte vara sån, men just de frågor du ställer finns det rätt bra täckning för i tråden att läsa. Standard brukar väl vara 299 för 500/500 via ett antal, bland annat Telia

Permalänk
Medlem

Orkade inte plöja igenom 38 sidor så var lat och frågade istället ☺️

Det konstiga är att jag ”bara” kan ta 500/100 via Telia och tele2 men från alla andra 1000

299kr låter bra, kan även byta till 1000/1000 1000/100

Får se vad som erbjuds så

Annars brukar jag alltid höra av mig till bredband2 och fråga om dom kan matcha andras erbjudande så då sänker dom priset med 20%

Skrivet av Broder Truck:

Nu ska jag inte vara sån, men just de frågor du ställer finns det rätt bra täckning för i tråden att läsa. Standard brukar väl vara 299 för 500/500 via ett antal, bland annat Telia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjunifer:

Det konstiga är att jag ”bara” kan ta 500/100 via Telia och tele2 men från alla andra 1000

Olika avtal i olika nät, jag får också "bara" 500/100 från telia.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Avtal med vilka/vad? Med fastighetsägaren?

Skrivet av Json_81:

Olika avtal i olika nät, jag får också "bara" 500/100 från telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjunifer:

Avtal med vilka/vad? Med fastighetsägaren?

Nätägaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok 👌😀 tacksam för svar

Trevlig helg

Skrivet av Json_81:

Nätägaren.

Permalänk
Medlem

Telenor har börjat med sitt BF erbjudande. 349kr för 500 i 12 mån får jag upp i Zitius nät. De andra priserna ser oförändrade ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

De senaste har dem aldrig haft erbjudande på black friday.
Och helt omöjliga att göra något på priset när andra har erbjudanden.

Ja förra året erbjöd dom mig ENORMA 20kr i rabbatt på mitt 500/250 abonemang som jag betalade 449kr för när jag frågade om dom kunde matcha Telias 500/500 för 299. Att dom ens har mage att erbjuda 20kr rabatt....

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Blev en uppsägning hos Telenor efter att dom inte kunde ge mig black friday erbjudandet. Blir att titta sig omkring på andra leverantörer helt enkelt ☺️

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Tele2 har bra erbjudanden på bredband nu 👍

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Tele2 har bra erbjudanden på bredband nu 👍<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Verkar inte gälla alla/beroende på nätagare säkerligen. Får ej samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarn13:

Får inte heller samma.. samma skit som förra året, samma ska med Telenor.. gäller bara vissa områden verket det som.. dåligt

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Får inte heller samma.. samma skit som förra året, samma ska med Telenor.. gäller bara vissa områden verket det som.. dåligt

Telenors får jag, men har 500/100 hos telia nu efter vi flyttat. Säkerligen detta med nätägaren. betalar för 500/500 hos telia och de kan bara leverera 500/100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarn13:

Skrivet av AxxT:

Väldigt trist att alla inte kan få samma erbjudande!

Vad får ni för pris?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Väldigt trist att alla inte kan få samma erbjudande!

Vad får ni för pris?

Får 449:- på 500/500. Kan inte få de nya hastigheterna. (bor i villa, de är lan inkoppling sa kundtjänst nu när jag chatta.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Tele2 har bra erbjudanden på bredband nu 👍<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Har man som jag, Öppen Fiber, så bör man känna till att Tele2 även byter mediaomvandlare om man väljer dem som ISP.
Kostnadsfritt såklart men dyrt satan den dagen du väljer någon annan aktör o behöver byta mediaomvandlare igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Har man som jag, Öppen Fiber, så bör man känna till att Tele2 även byter mediaomvandlare om man väljer dem som ISP.
Kostnadsfritt såklart men dyrt satan den dagen du väljer någon annan aktör o behöver byta mediaomvandlare igen!

Intressant, någon som vet varför? Är det inte nätägarens?
Vi hade två st i huset vi köpte, en i källaren där fibern går in och en på ovanvåningen.
Då blir det inte Tele2 då.

Permalänk
Medlem

Beställde 1000/1000 för 249kr per månad, utan bindningstid från Telenor. Uppgradering från 100/10 Coax som ingår med lägenheten. Kunde inte låta bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Beställde 1000/1000 för 249kr per månad, utan bindningstid från Telenor. Uppgradering från 100/10 Coax som ingår med lägenheten. Kunde inte låta bli

Det var ju en grym uppgradering och sjukt bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Hur kunde du få det för 249kr? För mig landar det på 599kr (ord pris 900kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hur kunde du få det för 249kr? För mig landar det på 599kr (ord pris 900kr)

Jag tror det beror på vems nät man är i, lägenhetshuset jag bor i kan enbart få fiber via Telenor.
Kollar jag mina föräldrars adress till exempel så får de samma pris som du, men de ligger på Telia Öppen Fiber.

Från Telenor sida:

Skrivet av Telenor:

Kampanjpriset från 249 kr/mån gäller adresser anslutna till Telenors egna fibernät. Gäller nya kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Tele2 har bra erbjudanden på bredband nu 👍

Är det någon black friday länk?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har 449 idag på 500/500 telenor, ordinarie 649. Erbjöds först 549 i 6 mån vilket är illa när alla konkurrenter är billigare t.o.m. på ordinarie och Telenor själva erbjuder 349 i 12 mån för nya kunder. Idag ökade de till 12 mån men fortfarande dyrt.

Enligt kundtjänst skulle det inte vara några problem med ny person på avtalet i samma hushåll som "ny" kund och då få bra priset men de vägrade sänka direkt utan vill ha administrationen tydligen. Någon som bytt på det viset, funkat smidigt utan avbrott?

Permalänk
Medlem

Telenor verkar ha lagt på bindningstid nu på deras erbjudande. De har alltid tidigare inte haft någon bindningstid, det som var största fördelen med dom över Telia ex på erbjudande.

Hatar personligen bindningstid på tjänster som är bundna till ens adress, flyttar man och man har otur så kan de inte erbjuda det på den adressen o man får pröjsa osv.

Men det får väl bli det ändå. Mitt Telia 500/500 för 299:- går ut i december så får byta till telenor 500/500 för 349:-.
Får väl slå en signal när Telia dragit igång deras BF erbjudande för se om de kan förlänga eftersom telenor ändå har bindningstid nu.
Annars får jag byta ändå till telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Telenor verkar ha lagt på bindningstid nu på deras erbjudande. De har alltid tidigare inte haft någon bindningstid, det som var största fördelen med dom över Telia ex på erbjudande.

Hatar personligen bindningstid på tjänster som är bundna till ens adress, flyttar man och man har otur så kan de inte erbjuda det på den adressen o man får pröjsa osv.

Det brukar gå att säga upp om man flyttar och det inte kan erbjudas på den nya adressen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör Telenor CGNAT?

Om inte Telia vill förlänga mig på deras BF så vill Telenor ha 349 för 500/500 hos mig. Väntar dock till att Telias bf startar. Har Telia idag. Smidigt att bara fortsätta.