Jag försöker skaffa Steam men klarar inte Chaptcha..!

Permalänk
Medlem

Jag försöker skaffa Steam men klarar inte Chaptcha..!

Hej!

Jag försöker skaffa Steam och ladda ner Half-life som är gratis just nu, men jag klarar inte Chaptcha. Det kommer upp bilder på bussar, så ska jag klicka på alla rutor som innehåller en buss. Men om bussen går över lite lite grann till nästa ruta vet jag inte om det gills, det borde gälla eftersom bussen även är på angränsande ruta om än bara några pixlar. Hur ska jag veta var gränsen går?

Sen kommer det nya rutor där man ska klicka bort alla bussar eller cyklar. Men det testet tycker jag själv går bra, men när det kommer upp flera sidor med Chaptcha och jag får sitta och klicka musarmen trött utan att jag klarar Chaptchan så lessnar jag.

Klarar jag inte av att skaffa Steam eller är det något fel på Chaptcha just idag?

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Klarar jag inte av att skaffa Steam eller är det något fel på Chaptcha just idag?

Du övertänker det. Captcha handlar egentligen inte om vad som är på bilderna utan om HUR du trycker på dem. De flesta trycker i de som de tror är rimliga och trycker nästa. Det går bra att göra fel på några pixlar. Börjar du sitta och grunna länge och göra ovanliga saker så får du köra ytterligare captcha för du ser misstänkt ut som en bot.

Hur många gånger bytte den bilder? Testa att trycka i utan att fundera så mycket så borde den max byta 3-4 gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Hej!

Jag försöker skaffa Steam och ladda ner Half-life som är gratis just nu, men jag klarar inte Chaptcha. Det kommer upp bilder på bussar, så ska jag klicka på alla rutor som innehåller en buss. Men om bussen går över lite lite grann till nästa ruta vet jag inte om det gills, det borde gälla eftersom bussen även är på angränsande ruta om än bara några pixlar. Hur ska jag veta var gränsen går?

Sen kommer det nya rutor där man ska klicka bort alla bussar eller cyklar. Men det testet tycker jag själv går bra, men när det kommer upp flera sidor med Chaptcha och jag får sitta och klicka musarmen trött utan att jag klarar Chaptchan så lessnar jag.

Klarar jag inte av att skaffa Steam eller är det något fel på Chaptcha just idag?

Hah jag hade samma problem häromdagen när jag skulle försökte få tillbaks mitt lösen på Steam, första rundan tror jag jag fick göra uppåt 30 buss-tester, men när den var färdig så hade själva captcha-grejen timeoutat. Försökte några gånger till men det gick fortfarande inte. Det slutade med att jag testade med några fler olika lösen där jag till slut hittade rätt.

Permalänk
Medlem

Jag och några bekanta hade också exakt samma problem för ett tag sedan. Lösningen var att ladda ner steam via mobilen. Och logga in med QR-koden den vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Du övertänker det. Captcha handlar egentligen inte om vad som är på bilderna utan om HUR du trycker på dem. De flesta trycker i de som de tror är rimliga och trycker nästa. Det går bra att göra fel på några pixlar. Börjar du sitta och grunna länge och göra ovanliga saker så får du köra ytterligare captcha för du ser misstänkt ut som en bot.

Hur många gånger bytte den bilder? Testa att trycka i utan att fundera så mycket så borde den max byta 3-4 gånger.

Alltså jag har säkert gjort 30 sidor som ovanstående skribent. Nu ser det ut som att jag är bannad...! Suck..

Okej chaptcha är konstigt. Det verkar inte fungera som jag tänkt mig. Jag är väl en bot kanske? Frågan är när jag blev det.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Nu lyckades jag tydligen skapa ett konto, tjohoo

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Nu lyckades jag tydligen skapa ett konto, tjohoo

Glöm inte dokumentären!

https://www.youtube.com/watch?v=TbZ3HzvFEto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tina Gerson:

Tack, den har jag redan kikat på

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

jag fastnade i en oändlig loop förra veckan när jag skulle fylla i en captcha med "klicka i liknande mönster (triangel/cirkel/pentagon mm).

visade sig att lösningen var att stänga av VPN... vettifan hur det kunde vara lösningen.... men men

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen VPN-anslutning igång, men tack för tipset ändå.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

jag fastnade i en oändlig loop förra veckan när jag skulle fylla i en captcha med "klicka i liknande mönster (triangel/cirkel/pentagon mm).

visade sig att lösningen var att stänga av VPN... vettifan hur det kunde vara lösningen.... men men

Jag har senaste dagarna haft problem med VPN (OVPN) där Captchas bara vägrat att fungera. Antar att det IP jag fått blivit bannat eftersom det är flera som använder samma. Har inte tidigare haft såna problem med OVPN, däremot torguard och Mullvad ofta. Synd bara att publikt IP är lite väl onödigt dyrt hos OVPN. Kostar lika mycket som VPN-abonnemanget i sig :/

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.