CD Projekt Red växlar upp utvecklingstakten för The Witcher

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Är det verkligen så? Hur olika utvecklare tolkar begreppet "Open world" variear ju något enormt och kritiken likaså. Exempel är just CP2044 där kritiken mot deras implementering av världen låg mestadels i dess tomhet och själlöshet. Andra open-world spel har ju fått kritik för att vara utfyllnad eller bara existera för dess existens skull så som No Man sky.. medan andra open-world spel känns trånga eller väldigt streamlined (God of war-serien) etc. Witcher har ändå en helt okej open world där det riktigt känns som ett medeltida landskap som är stort obefolkat men sedan stöter man på en slumpmässig by. Kingdom Come: Deliverance är ju ett annat exempel för detta.

Så att det skulle vara synonymt med bloat låter mer som en personlig åsikt från din sida och inte direkt något som delas med communityn som stort.

Ja, det är en personlig åsikt. Inte påstått att jag representerar någon community.
Jag tycker open world spelen idag, i regel, är för stora. Det är quick-travel simulatorer, upplever jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatEatR:

Mitt förtroende för CDPR är sviktande. Måste man "rikta sig till nya spelare och bygga ett nytt community "?
Knappast. Det finns en köpstark stor skara fans som älskar Geralt och hur hans äventyr skildras i böckerna och TW1,2,3.

Det är alltid oroväckande när man försöker locka till sig en ny publik. Resultatet brukar bli att fansen flyr och den nya publiken blir inte särskilt lockad. Hela premissen är dessutom felaktig. Fokus bör vara att göra ett skitbra spel som gör världen rättvisa.

Permalänk

Har några spel som kör ue 5 och hittills är jag inte superimponerad av motorn.

Extremt krashbenägen på pc och slänger ur sig fatal error till höger och vänster stup i kvarten så fort man har en process i bakgrunden kvittar om det är discord, webläsare eller bara ett explorer fönster.

Har jag absolut inga processer i bakgrunden går de som en klocka men vill man köta med nån polare i discord eller ha en youtubevideo på skärm 2 så får man räkna med att spelet krashar random med 5-60min mellanrum.

Visserligen så är väl ue 5 relativt ny så troligen mycket kvar för utvecklarna att lära sig att optimera för de nya funktionerna i den men kan inte minnas att ue 4 var såhär känslig som 5an är när de första ue 4 titlarna började dyka in.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

hoppas de kan lösa problemen med stuttering som alla ue5 spel verkar ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Nja jag vet inte. Jag har tröttnat lite på stora, öppna "gör vad du vill"-spel. Jag är nog mer till semi-öppna spel som God of War. Det finns en story och väg att följa, men saker runt omkring som är frivilligt att göra.

Kunde inte hålla med mer, Star Wars Jedi: Fallen Order var helt perfekt. I Jedi: Survivor blev det lite för stort men ändå hanterbart, så nånstans där går min smärtgräns.

Med det sagt hoppas jag att Witcher 4 (när det väl släpps) ska kunna fånga mig, på pappret är Witcher 3 ett spel jag borde kunna lägga hundratals timmar på, men det var nånting som gjorde att jag aldrig fastnade även på den tiden jag älskade stora, öppna spel.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,