Windows-uppdatering förvandlar alla skrivare till HP Laserjet

Permalänk
Melding Plague

Windows-uppdatering förvandlar alla skrivare till HP Laserjet

En märklig bugg har letat sig in i en Windows-uppdatering och gör att alla anslutna skrivare ser likadana ut i systemet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man har just en HP Laserjet

Permalänk
Medlem

Hade just Windows 11 få för sig att uppdatera datorn mitt i Teams möte och sedan få blåskärm dessutom.

Var väl kanske denna uppdatering som skapade mer problem än bara skrivaren.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Min uppdatering till 23H2 gjorde så att Nvidia drivrutinerna försvann och jag kan numera inte sätta (stationära) datorn i viloläge...

Typiskt Windows beteende med andra ord 😂😭

Permalänk
Medlem

Alla använder skrivare från HP, utom de som kör Mac....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Alla använder skrivare från HP, utom de som kör Mac....

Nu blev jag nyfiken, varför inte HP-skrivare och Mac?

/Mac-användare med HP-skrivare

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Nu blev jag nyfiken, varför inte HP-skrivare och Mac?

/Mac-användare med HP-skrivare

För att vi inte har Windows och därmed inte denna bugg, antar jag?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

En försmak av HP's planerade monopol? :;)

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nästa "bugg" blir att alla ansluts automatiskt till HP Instant Ink för att sedan bannas från tjänsten när man inte betalar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ser inte problemet, min skrivare är ändå kass så nice med gratis uppgradering.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

HP Smart är för övrigt skräp som automatiskt läggs in av Windows Update och ofta får redan installerade HP-skrivare att sluta svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Microsoft har hittills inte kommenterat felet.

Nu verkar de ju iaf ha kommenterat det hela...
https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/microsoft-con...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Vilken tur att man har just en HP Laserjet

Jag beklagar

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Google betalar Apple 300miljarder för att vara sökmotor så undrar vad HP betalat för att vara enda skrivaren?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Vilken tur att man har just en HP Laserjet

Haha, precis. Jag fick dessutom en uppgraderad modell. Har egentligen den minsta LaserJet, men den där är ju storebrorsan 😁

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Än så länge bara sett detta på en virtuell Azure server. 😋