Intel Core i5 4xxx sökes (Haswell) eller moderkort H110

Permalänk

Intel Core i5 4xxx sökes (Haswell) eller moderkort H110

Hej på er alla därute i julstöket, jag hoppas ni kan hjälpa mig i denna juletid. Jag har just fått ett förmodat processorhaveri på dotterns dator, sitter en i7 4770K i den. Jag har testat med en i3-4150 som jag lånade o då funkar alltihop så verkar som att den trogna krigaren har tagit sitt sista andetag 😥.

Är det någon som sitter på en gen 4 Intel Core i5 4xxx som de har till övers? Överklockningsbar o upplåst processor är inget krav, huvudsaken dottern har en fungerande burk igen så hon kan fortsätta spela Sims 4 m.m utan att tjata hål i huvudet på mig inför jul 😄.

Så om någon har möjlighet att skicka en processor för en mindre slant i brev+frimärke så vore ni en riktig hjälte.

Om inte annat så har jag en i5-6400 liggandes men utan ett moderkort, så de skulle ju också kunna funka, typ ett H110 moderkort men slipper helst bygga om så mycket i den burken 😆.

Tack på förhand och god jul på er!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har en 4460 om intressant?

Permalänk
Permalänk
Medlem

jag har en pentium g3250 3,2GHz 2c/2t inte nått monster direkt men borde gå att få allt att funka

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Har en i3 4130 du kan få för en hundring. Lite klenare, men gör nog jobbet.

Permalänk

Testade lira lite med i3-4150 som ja fick låna av polaren, men den var lite för seg för ändamålet dessvärre =/ så tror i3:orna är att räkna bort, tack iaf!

Permalänk
Medlem

Tror jag har en 4670/90k hemma, kan dubbelkolla ikväll!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av basmonstret:

Testade lira lite med i3-4150 som ja fick låna av polaren, men den var lite för seg för ändamålet dessvärre =/ så tror i3:orna är att räkna bort, tack iaf!

Skulle säga att du måste upp på i7
De har hyerthreading så de lever ett tag till, så 4790/4770
Bara för att komma in gång, ta vilken som helst för Ivan nämnda är rariteter vid det här laget ,😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av basmonstret:

Hej på er alla därute i julstöket, jag hoppas ni kan hjälpa mig i denna juletid. Jag har just fått ett förmodat processorhaveri på dotterns dator, sitter en i7 4770K i den. Jag har testat med en i3-4150 som jag lånade o då funkar alltihop så verkar som att den trogna krigaren har tagit sitt sista andetag 😥.

Är det någon som sitter på en gen 4 Intel Core i5 4xxx som de har till övers? Överklockningsbar o upplåst processor är inget krav, huvudsaken dottern har en fungerande burk igen så hon kan fortsätta spela Sims 4 m.m utan att tjata hål i huvudet på mig inför jul 😄.

Så om någon har möjlighet att skicka en processor för en mindre slant i brev+frimärke så vore ni en riktig hjälte.

Om inte annat så har jag en i5-6400 liggandes men utan ett moderkort, så de skulle ju också kunna funka, typ ett H110 moderkort men slipper helst bygga om så mycket i den burken 😆.

Tack på förhand och god jul på er!

Läs hela annonsen här

Tjena! Om det inte lös sig för dig ännu så har jag en i5-4590!

Permalänk

Jag har en i7 4770K om det kan vara intressant?

Visa signatur

Intel i5 6400, Asus Z170 Pro Gaming, Gigabyte GTX 970 G1 Gaming, 16Gb HyperX Fury DDR4 2133@3000Mhz, Fury 120Gb SSD, Samsung 1000Gb HDD, Cerberus-set, hemmabyggt chassi i trä med plexiglas-panel.