Intressekoll dator från 2014 (GPU 2018).

Permalänk
Medlem

Intressekoll dator från 2014 (GPU 2018).

Hej,
Jag håller på att uppdatera min setup och har kanske kommit till insikten att istället för att spara chassit och psun ett tag till att istället sälja hela burken, lite beroende på intresset och priset också.

Chassi: Fractal Design Define R4 Svart
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (från sommaren 2018)
Moderkort: MSI Z97-S02 INET EDITION ATX
RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Röda
Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB
Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO
Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W, 80+
Hårddisk: 2TB Seagate Desktop HDD 7200rpm 64MB (Har ett SSD här hemma som ligger och väntar inför uppgraderingen, har inte bestämt än om den kan medfölja vid intresse eller om jag själv ska använda den, (ett Kingston A2000 1TB.)

Har inget pris utan vill som sagt se om det ens finns något intresse och då eventuellt diskutera pris. Vet i alla fall att den inte är värd 9999 kr.

Tack på förhand.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Detta bygge är perfekt som första dator till sitt (eller någon annans) barn. Nästan identiskt bygge som jag köpte till båda barnen för 3 år sedan som julklapp. Rullar på utan problem fortfarande! De spelar spel som Fortnite, Minecraft, Overwatch m.m.

Kan vara värt att uppgradera till 16GB RAM och en SSD som system- och speldisk!

Permalänk

Hej, bor i Karlstad. Skulle du vara intresserad av att byta nätaggregatet mot ett Corsair 650W med pengar emellan? Har uppgraderat till ett 3080 och skulle behöva lite extra kräm. Det som finns i bygget ovan klarar sig på ett 650W :)?