Valve: Sluta lukta på Steam Deck

Permalänk
Melding Plague

Valve: Sluta lukta på Steam Deck

Steam Deck-ägare upptäckte tidigt att utblåsluften från den handhållna speldatorn luktar gott, men nu varnar Valve att det inte är att rekommendera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

😂😂😂😂

Permalänk
Medlem

Jag erkänner, jag har luktat ett antal gånger. Tror dock att jag inte har överdoserat.
Men kanske får gå med i en stödgrupp nånstans 🤣

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Vad fan läste jag precis?????? 😅

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Bland det roligaste jag läst på länge! Själv brukar jag sniffa kortisrök på grafikkortet.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Som när man luktade på en ny fräsch spelmanual förr

Permalänk
Medlem

Det hade ju varit det ultimata för hårdvarutillverkare om man kunde få kunden fysiskt beroende av produkten.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
99:e percentilen

Twitter (numera X)

Lol! Metamem av högsta kvalitet!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Mina tidiga datorminnen är nog mer av gammal elektronik: bränt damm och CRT-skärmar och chip som ännu inte behövde aktiv kylning.

Permalänk
Medlem

Moderkort, grafikkort när packar upp de första gången från antistatpåsen, ojoj måste erkänna att det pirrar till.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det är bra drag i den!

Luktar lite sött, och sen den där brända känslan från en hårfön som inte varit igång på länge

Men min kanske har minskat koncentrationen nu flr den är ju mer än ett år vid det här laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är bra drag i den!

Luktar lite sött, och sen den där brända känslan från en hårfön som inte varit igång på länge

Men min kanske har minskat koncentrationen nu flr den är ju mer än ett år vid det här laget

Valve kanske använder sådan här kylpasta som Swec skrev om nyligen. De valde "ny elektronik" som doft istället för äpple 👍

https://www.sweclockers.com/nyhet/37625-parfymerad-kylpasta-l...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Det är bra drag i den!

Luktar lite sött, och sen den där brända känslan från en hårfön som inte varit igång på länge

Men min kanske har minskat koncentrationen nu flr den är ju mer än ett år vid det här laget

Doften från min har avtagit, men fick en ny fix med recensionsexemplaret av Steam Deck OLED. That sweet sweet smell! 🥰

Permalänk
Medlem

I'm guilty as charged! Luktar vid varje tillfälle på min steam deck oled. Loading screens? Långa dialoger? Lukta!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Inte mycket som slår plast och flamskyddsmedel!

https://www.kemi.se/rad-till-privatpersoner/kemikalier-i-mate...

Cancer är coolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Valve kanske använder sådan här kylpasta som Swec skrev om nyligen. De valde "ny elektronik" som doft istället för äpple 👍

https://www.sweclockers.com/nyhet/37625-parfymerad-kylpasta-l...

Sanningen är väl att det är lösningsmedel från tillverkningen som sakta dunstar, framförallt med hjälp av värmen från APUn

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Som när man luktade på en ny fräsch spelmanual förr

Det och hockeykort 😀

Permalänk
Glädjespridare

Förvisso avtar väl utsöndringen av "väldoftande" potentiellt cancerogena ämnen efter ett tag (medan mindre kännbara kanske fortsätter).

Men å andra sidan kanske upplevda avsaknaden beror på att de tidigt utsöndrade ämnena förstört luktsinnet/receptorer?

Only on Reddit.

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal ZyXEL som är 15 år kanske men den luktar fortfarande saffran
Jag vet inte men jag tror inte den gamla ägaren förvarat den i kryddskåpet.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Luktar på allt (tydligen inte bara Apan som gör) men inget slår analogt, som Böcker. Det är Magiskt

Permalänk
Medlem

Luktar på vad fan jag vill

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Wow så folk har märkt av lukten, måste erkänna att jag inte tycker den luktar gott snarare att jag mår lite illa av lukten.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Om lukten av ny teknik tar slut inom 3 år så måste väl det gå på garanti?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd

Köpte ett par nya hörlurar från Sony, luktade sjukt gott som nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Luktar på vad fan jag vill

Say no more... Please!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

att smeka ny elektronik eller att lukta är inget nytt. Jag är skyldig liksom så många andra. Jag tror att många gör det men inte tänker på det. Det är inget märkvärdigt, man kanske dammar sitt hem, dammar av enheten, och sedan från ingenstans så nöjer man sig inte där, utan när man har dammat av enheten så vilar man handen på enheten och drar den varsamt längs ytan. Det är bara ett ögonblick, och ingen i omgivning tycks ha lagt märke till det, kanske inte ens en själv. Konstigt är det... En lätt smekning av ny elektronik hahahaha. Vet att det skrevs en artikel om just "ny-konsol-smekning", vet inte ifall det var gamereactor, superplay eller var det var någonstans. Men det var för en herrans massa år sedan sedan. Jag skrattade så att jag höll på att dö, och det var många som kände igen sig, mig själv inkluderat. Min Dreamcast har fallet offer för en varsam klapp/smekning när den var ny och man precis dammat av den.

När det kommer till Steam Decken. Min luktade fantastiskt riktigt gott när den var ny... Inte utblåsluften, utan hela enheten. Misstänker att det kom from fodralet som den legat i. Lukten fanns kvar i fodralet ett bra tag. men nu efter snart 2år är den borta. Skulle inte förvåna mig ifall de sprutar på någon fermonparfym för att göra oss lite extra kära i våra senaste inköp. Hade inte förvånat mig ett dugg. xD

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Klart man luktar på den!
Gör fortfarande samma på mina original xbox controller (duke), där minneskorten ska sitta

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Kan lova att det finns några jäklar som sniffar kontrollen som lim!

Permalänk

April kommer tidigt nästa år ser jag vi hann inte äns förbi nyårsskiftet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Say no more... Please!

Haha, ajdå.
Said too much there...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X