Omröstning: Årets bästa spel enligt SweClockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vill bara påminna alla om att Counter-Strike 2 finns med i omröstningen.

CS2 var så dåligt att jag spelar inte ens CS längre pga av det, ville slå sönder datorn redan efter mina 10 placement matcher.

Av alla spel jag spelat i år så gillade jag nog Hogwarts Legacy mest även om det inte objektivt är det bästa spelet.

Permalänk
Medlem

Tar ut segern i förskott och säger "Grattis till utmärkelsen BG3!"

(Jag menar kolla mitt nick och avatar, jag är juridiskt tvingad! )

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Många bra kandidater i år men min röst hamnade i slutändan på Tears of the Kingdom.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Som vanligt har man knappt spelar något av dem.

Tog FFXVI även om man tappade intresset på
Slutet så var det bästa FF spelet på länge inte räknat med FF7R.

Star Ocean Second Story R skulle jag annars välja men fanns inte.

Mass Effect Legendary Edition och Generation Zero är andra spel man spelar i år men kom inte i år.

BG3 verkar onekligen bra men avvaktar med att köpa det. Inte tid för något så stort spel plus väntar på lägre pris.

Starfield var stor besvikelse. Körde 30min sen har jag inte rört det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

F-Zero 99 eller Hi-Fi Rush men de finns inte med. Så då blir det Atomic Heart.

Permalänk
Medlem

Ovanligt bra spelår men Baldur's Gate 3 tar hem det. Bästa spel sen The Witcher 3.

Permalänk
Medlem

Har visst spelat mer än jag trodde. Starfield var en mastodontbesvikelse. Alan Wake 2 gillar jag, men det är kanske ingen fullträff. Atomic Heart dundrade in med den ballaste designen och estetiken sen Bioshock, men ledsnade bortom allt ögongodis. Hogwarts Legacy var bättre än förmodat och jag blir lite småglad när jag tänker på att det finns.

Lies of P är nog det spel jag har haft roligast med. Årets spel är det kanske inte i någons ögon, men väl årets positiva överraskning. Det kan få min röst.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Inaktiv

Alla som röstar på Starfield är AI-bots. Hela spelets manus, karaktärer & gameplay förefaller vara designat av en AI nämligen...

Permalänk
Viking
Skrivet av LeVvE:

CS2 var så dåligt att jag spelar inte ens CS längre pga av det, ville slå sönder datorn redan efter mina 10 placement matcher.

Av alla spel jag spelat i år så gillade jag nog Hogwarts Legacy mest även om det inte objektivt är det bästa spelet.

Det har skett STORA förbättringar.
Just nu anser väl de flesta att det är i nivå med CS:GO gameplay-mässigt.

Däremot verkar det vara mycket fuskare, dock inget jag märkt av.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TryNotD[oo]:

Trine 5: A Clockwork Conspiracy länk

Bästa coop-spelet sedan It takes two dessutom.

Detta hade jag helt missat, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Baldy's Goat #3, annars äter jag upp hattar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Utan tvekan the Day after!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Älskade Remnant 2

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Jag vill nominera: World of Warcraft classic: Season of Discovery

Permalänk
Medlem

Utom tävlan tydligen, men för min del var släppet av Like a Dragon: Gaiden störst. Varför? Daytona USA 2, som man kan spela inuti det spelet! Äntligen har det kommit till hemmakonsoler!

Permalänk
Medlem

Alla som inte röstar Dave the Diver röstar uppenbarligen fel

Permalänk
Medlem

För ren och skär underhållning, Lethal Company

Inte sedan Valheim har jag skrattat så mycket.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Against the Storm, primärt eftersom det är det enda på listan jag spelat, sekundärt eftersom det är riktigt bra. Skylines2 och AW2 får vänta på ny dator...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Baldurs Gate 3 men jag är lite kluven till sådana här omröstningar. För att det ska vara rättvist ska man ju ha spelat alla spelen på listan för att kunna ge en korrekt röst. Det har ju inte jag gjort.

Permalänk

Street Fighter 6 då? Jag har spelat det nästintill varje dag sen det släpptes. Det händer aldrig att jag fastnar för ett spel så här länge.

Också Ready or Not vilket nyligen gick ur early access.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag röstade på Baldurs Gate 3 men jag är lite kluven till sådana här omröstningar. För att det ska vara rättvist ska man ju ha spelat alla spelen på listan för att kunna ge en korrekt röst. Det har ju inte jag gjort.

Jag e med på vad du menar men i det här fallet spelar det ingen roll. BG3 är så långt före allt annat detta år. Med risk för att låta högtravande, det är ett spel som påminner alla , även de som inte spelar genren, vad spel kan vara och det är beundransvärt. Det är liksom såhär bra det kan bli när business människor ger fan i att sätta agenda och tycka om saker de inte har nån aning om.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Jag e med på vad du menar men i det här fallet spelar det ingen roll. BG3 är så långt före allt annat detta år. Med risk för att låta högtravande, det är ett spel som påminner alla , även de som inte spelar genren, vad spel kan vara och det är beundransvärt. Det är liksom såhär bra det kan bli när business människor ger fan i att sätta agenda och tycka om saker de inte har nån aning om.

Nu har nog de flesta glömt kontroverser för ungefär ett år sedan då D&D ägarna var på gång att ändra reglerna för licensen. Larian gör ett bra jobb och är inte de kontroverser handlar om men man bör minnas, trots att WotC tillslut backade likt Unity tidigare i år, då WotC ändå är inblandade. Hade troligen inte påverkat BG3 heller.

https://www.washingtonpost.com/video-games/2023/01/19/dungeon...

Hade gärna sett en tolkning av Witcher eller Planescape: Torment från Larian för övrigt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Alan wake 2 kommer vara årets spel för mig, även om BG3 var bra det också. Berättandet och inlevelsen var mycket mer vågad och mer välgenomförd än i BG3

Egenligen skulle det behövas fler platser för årets spel i år, har kommit för många bra. Bästa spelåret på över ett decennium

Permalänk
Medlem

Har inte spelat ett enda spel i den listan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Har bara spelat två nya spel i år. Dave the diver och Super Mario W.

Permalänk
Medlem

För mig blev det faktiskt cities skylines 2, även om det fn är som en bättre early access så är jag övertygad om att i framtiden är det ett spel man kommer ha mycket roligt med om , grunden finns här de är polering som saknas

Permalänk
Medlem

Man får bara rösta om man har klarat alla spelen på listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Man får bara rösta om man har klarat alla spelen på listan.

Isåfall lär det nog inte bli någon omröstning. Lär vara få som skulle hinna med alla de spelen som kommit med bara under året i listan. Speciellt många av de långa spelen som släppts ganska nyligen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jag undrar om alla som röstar för BG3 (som är ett fantastiskt spel) har testat Rogue Trader. Också fantastiskt, och föredrar man sci-fi framför fantasy (som jag gör) är det troligt att man blir lika förtjust i det som BG3.

Permalänk
Medlem

Har bara spelat Starfield och Hogwarts legacy av årets nya spel. tycker inte att något av dem är tillräckligt bra för att förtjäna en röst på årets spel.