Jag använder Windows 10. Ser nu också att jag kunde spara ner loggarna. De säger ganska mycket. Det står att den startar Winguard, startar UI process for user, Watching network interfaces, Resolving DNS names, Creating network adapter, Installing driver 0.10, Extracting driver, Installing driver, Creating adapter, Using WireGuardNT/0.10, Enabling firewall rules, Interface created, Dropping privileges, Setting interface configuration, Peer 1 created, Monitoring MTU of default v4 routes, Interface up, Setting device v4 addresses, Monitoring MTU of default v6 routes, Setting device v6 addresses, Startup complete, Sending handshake initiation to peer 1, Receiving handshake response from peer 1, Keypair 1 created for peer 1. Sedan är det inga mer rader. Har inte skrivit ut vissa adresser, om det nu spelade någon roll.
Config-filerna skiljer sig åt från varandra. Jag ser att det är PrivateKey och PublicKey. De är olika på båda filerna. Adresserna är annorlunda och han har lagt till ett par till under AllowedIP.
Försöker kolla på en av hans TV-kanaler och jag kommer åt och se vilka kanaler som finns, men när jag trycker på kanalen, då står snurrar den bara och ingen video börjar.
Sedan står det under Tunnels "463.13 KiB received, 250.64 KiB sent" och ändras marginellt. Jag vill minnas när det fungerade, att det ibland kunde stå fler 100-tals MB eller GB. Verkar som att det finns en koppling, men den ger ingen video från den valda kanalen.
Vet inte om du blir något klokare av detta. Hoppas det i alla fall.