Skrivet av SuperDuperKillen:
Tycker det är mycket orimliga klagomål här i tråden ang priser hit och dit.
Ingen som kommer ihåg adsl tiden när man betalade 299:- för 0.25mbit/s?
Får man 100 mbit/s för runt 300-350:- så är det klart rimligt. Är det billigare och/eller snabbare så är det dock en trevlig bonus.
Då var det oligopol på marknaden och det var därför staten satsade på fiber för att få bort fler operatörer att välja bland.
Skrivet av TobiasStockholm:
Försökte förlänga bindningstiden på mitt 10Gbit hos Bahnhof som har bindningstid till mars men det var de inte intresserade av
Har fått aviserat prishöjning när bindningstiden går ut från 349kr/mån till 379kr/mån. Får hoppas att det priset står sig ett tag ändå och inte höjs frekvent...
Någon som lyckats binda sig till nuvarande pris när bindningstid går ut hos Bahnhof (eller annan operatör)?
Om du har flera operatörer i nätet försök förhandla med dem.
Skrivet av Brandx:
Jag håller inte med.
Många har 1gig/1gig för runt 500 eller mindre.
Därför är "100 mbit/s för runt 300-350:- " inte "klart rimligt" imo.
Håller med. Det finns även en allmän administrativ uppfattning att "internet är en del av människors Vardag. Människor använder internet för att utföra vardagsuppgifter som att utföra vardagsuppgifter(...)".
Det finns t.o.m. En förvaltningsdom där en nästan blind kvinna 👩 ansökte om sin månadskostnad för bredbandsuppkoppling som en särskild extra kostnad som kvinnan själv ansåg kunna likställas med en extra kostnad p.g.a. Sitt handikapp. Förvaltningsrätten ansåg att kvinnan inte hade rätt till extra ekonomiskt stöd för nämnda internet kostnad eftersom internetuppkopplingen/kostnaden fick anses vara en vanlig vardagstjänst som övriga delen av befolkningen nyttjar "på normalnivå" (d.v.s. Människor skaffar sig internet för att kunna utföra vardagstjänster, inte inte för att de är handikappade).
Sköt om er. Akta och var rädd om ögonen.
Jag själv fick in ett korn i ögat 👁 det tog 8 månader innan kornet försvann - med ögondroppar till hjälp. Under dessa 8 månader rev och kliade kornet inuti ögat som om det vore fan själv som pi##@de rakt ner i ögat. Men ja det löste sig tillslut.
Ibland tänker 💭 man: "Äsch ett dammigt rum, jag ska bara slipa av någon vägg lite snabbt"...ja det dammet kan "kosta er både det ena och det andra" i smärta om ögon 👀 skydd ej används.
Om någon frågar mig:
-"Varför ska jag ha ögonskydd på mig" så brukar jag svara:
-"Tänk dig att varje kvinna du tittar på blir gravid - skulle inte du sätta på dig ett ögondkydd då"?
Fattar de analogin så slutar samtalet därvid men skulle personen inte förstå fördelen med ögonskydd brukar jag härvidlag säga:
-"Okej 👌 föreställ dig nu att varje homos3xu3ll du tittar på vill använda 👥 och anlägga sin banan 🍌 i ditt mörka skafferi/baklucka"...
#Ridå# och folk förstår min poäng (trots att jag inte är läkare 😷)... I'm just say'n... 😁