MX Keycaps som inte är så konkava, Ducky One III

Permalänk

MX Keycaps som inte är så konkava, Ducky One III

Precis börjat använda mitt Ducky One III, men irriterar mig på att keycapsen är så otroligt konkava, har rätt så breda fingrar
så det blir ofta att jag trycker på kanten av tangenterna och inte mitt i där keycapsen är djupast.
Söker därmed keycaps som är mer plana på toppen.

Har letat men hittar som ingen information ang detta när man kollar på olika keycaps

Permalänk
Medlem

Tänker osökt på cooler master low profile,
men de kanske inte var populära?
https://www.maxgaming.se/sv/demo/sk621-low-profile-compact-tr...

Permalänk
Medlem

Tror Ducky kör med "OEM" profile keycaps på sina tangentbord, du kan prova googla på "Cherry" profile, de ska vara plattare.

Permalänk

Kollar man profilerna så ser man inte hur konkava och djupa capsen är på toppen

Permalänk
Medlem

Där har du en jämförelse mellan olika profiler. Det är ingen större skillnad mellan Cherry och OEM annat än höjden så jag vet inte om du hittar något som är mycket mindre konkavt än så, förutsatt att det nu sitter OEM-hattar på ditt tangentbord.

Det skulle väl vara om du hittar typ low-profile keycaps någonstans som passar på vanliga MX-brytare, med risken att det kommer se lite avigt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Precis börjat använda mitt Ducky One III, men irriterar mig på att keycapsen är så otroligt konkava, har rätt så breda fingrar
så det blir ofta att jag trycker på kanten av tangenterna och inte mitt i där keycapsen är djupast.
Söker därmed keycaps som är mer plana på toppen.

Har letat men hittar som ingen information ang detta när man kollar på olika keycaps

Skulle ändå säga att SA&DSA är mjukare runt kanterna men om det ska vara Lättillgängligt+"billigt" +ha svenska/nordiska tecken på så kommer du få det jobbigt att hitta.

Permalänk

Jag får helt enkelt prova mig fram, tack för alla förslag