Ominstallerade min dator i inställningar kommer inte in på datorn

Permalänk

Ominstallerade min dator i inställningar kommer inte in på datorn

Hej!

Jag har återställt allt från start, alltså valde att radera allt. Men nu när det är klart, så kommer jag till inloggningsidan, och ska logga in och får svaret Tjänsten user profile service mosslyckades med inloggningen, har startat om och hållt inne shift, och valt varje del där men händer ingenting.

Vad kan jag göra?

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardtheory:

Hej!

Jag har återställt allt från start, alltså valde att radera allt. Men nu när det är klart, så kommer jag till inloggningsidan, och ska logga in och får svaret Tjänsten user profile service mosslyckades med inloggningen, har startat om och hållt inne shift, och valt varje del där men händer ingenting.

Vad kan jag göra?

Har du annan dator, fixa usb med windows och installera om från USB

Permalänk
Medlem

Jag hade använt Rufus för att skapa ett nytt installationsmedia för windows och bockat i "lokalt konto" vid skapande av installationsmediet.
User profile service låter som ett problem som har att göra med microsoftkontot men detta är en hård killgissning.

Sökte fram en tråd med samma problem samtidigt som jag skrev:
https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/all/fel-tj%...

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Skrivet av Superthug:

Har du annan dator, fixa usb med windows och installera om från USB

Testade det, men när jag laddat ner det och ska lägga över så står det att det inte går att föra över det för det är för stort eller något, men har en usb på 128gb

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem

Vad är spec för din dator?
Och vilken windows ska du installera?
8, 10 eller 11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardtheory:

Testade det, men när jag laddat ner det och ska lägga över så står det att det inte går att föra över det för det är för stort eller något, men har en usb på 128gb

Låter som om USB minnet är FAT32 formaterad där filer max kan vara ca 4GB och att du gör fel.

Man använder speciella verktyg för att lägger över efter att den fixat så att man kan starta datorn från USB minnet mm. Exakt hur man gör varierar mellan olika Windows versioner.

För 10/11 är det Rufus eller Microsofts vertyg (MediaCreationTool). Man börjar med Microsofts vertyg. Andra blå knappen på sidan. Den laddar ned Windows och ger dig olika alternativ. Vissa väljer att ladda ned som ISO och använder sen Rufus för att komma runt problem mm.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11
Vill du ha 10 eller älder så finns det längst upp på sidan under Windows.

https://rufus.ie/en/
Flera alternativ kan dykar efter att valt att börja.

Edit:
Har man redan USB minne med jätte gammal 10/11 så kan det löna sig att skapa ny för att få med uppdateringar.