Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Det är ju så! Hantverkare kostar alltid satan.. bävrar inför badrumsrenoveringen Men fan va gott 9K satt för ett par kopplingar och en pipa!

$150-$300 hade varit mer schysst pris....som M A X pris. Men $882 J@VlAr 👀😲...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Skrivet av atego:

Det är ju så! Hantverkare kostar alltid satan.. bävrar inför badrumsrenoveringen Men fan va gott 9K satt för ett par kopplingar och en pipa!

Tuggar i mig en badrumsrenovering för 200k nu. Även med badrum verkar det vara som i allt med hantverkare, man måste titta över axeln annars drar de ful-lösningar höger och vänster. Har en elektriker jag gillar. Han gör vad han säger han ska och bryr sig om slutresultatet. 700 sek/h

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Lite osäker på om det hör hemma i tråden, mest extremt trött efter dagen. Varit in till Uppsala för PET-kamersundersökning och vänt. Själva undersökningen tog en kvart, all prep inför tog lite drygt två timmar, åkt bil i 7 timmar och varit smått stopp på E4an här och var idag inkl olyckor förstås.

Snöoväder samt hemvändande stockholmare i rejäla mängder. Bitvis gick södergående riktning i gångfart eller stod still. Åkte som tur var åt andra hållet då men bitvis låååånga kolonner med bilar.

De flesta verkade sköta sig bra i trafiken tack och lov men lider med de som var på väg söderut och fastnade. Och nya trafikrapporter hela tiden på det. Söder om Söderhamn var det troligen tre olyckor på ungefär samma sträcka som rapporterades in i bägge riktningar.

Sov lite natten till idag så hoppas på bra sömn inatt istället. Jäklar vad det behövs.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Tuggar i mig en badrumsrenovering för 200k nu. Även med badrum verkar det vara som i allt med hantverkare, man måste titta över axeln annars drar de ful-lösningar höger och vänster. Har en elektriker jag gillar. Han gör vad han säger han ska och bryr sig om slutresultatet. 700 sek/h

Jag "förstår inte" (det klart jag gör men det är konstigt) att så få hantverkare i n t e bryr sig om resultatet...vill man inte ha återkommande 🔁 kunder OCH ett bra record med nämnda kunder...? 🤔

Jag erbjöd en hyresvärd att tapetsera om FINT och utföra med ett BRA grundläggande GRUNDJOBB. Fick som svar att "jag fick göra vad jag ville under tiden jag bor där" men att de skulle ändå besikta arbetet vid flytt och m o s t l i k e l y "göra om det ändå" men då på MIN bekostnad (eftersom jag var där och tafsade från början - ja enligt hyresvärden då).

Jaha 😑 då får hyresvärden ta dit sin egen tafsare som hafsar och tafsar över jobbet på ett sätt som är under all kritik (om man kan stava till GRUND arbete och yrkesstolthet). Och mycket riktigt:

Snubben dök upp, stressade igenom grundjobbet genom att använda "det gamla nätfästet i betongen" och stryka på/över ny massa ➕ lim för att få en plan ✈ yta för att sedan sätta upp tapeterna.

Det som skulle ta en vecka att göra ordentligt tog nu två dagar...men jag vägrar göra något fint alla helst som värden bara vill hitta en ursäkt för att få "debitera tidigare hyresgäst, för ett dåligt arbete"...och med samma tillika deras egen tafsare/slafsare. Då får det helt enkelt vara. I'm just say'n...😁 😁

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vad är det med företag i allmänhet och säkerhetstänk?

Min hyresvärd har troligen lämnat dens fakturaförfrågan för hyran till ett annat företag som istället ska ha pengarna, detta företag har självklart betyg 1/5 på alla recensionssidor, med kommentar som de ej går att kontakta, de ej svarar på mail. Och denna information får man veta genom att de har levererat ett brev i min postlåda där någon påstår detta. Och det gör de idag precis innan storhelg och de är helt okontaktbara på telefon och svarar ej på mail. Inget information om detta finns på deras websida.
Hyran måste vara inne senast den 2023-12-31 annars blir det påminnelseavgift och dröjsmålsränta.

Jag pratade med grannar och de förstod inte problemet, det är bara att betala fakturan.

*edit*
Lyckades komma i kontakt. Det var hyresvärden som hade bytt vem man skulle betala in pengar in.
Man kan diskutera hur en korrekt ändring av sådan information ska ske säkert utan en massa administrativt arbete. Jag gillar inte alls deras lösning. Att bara lägga ut denna information på hyresgästportalen eller också mailar ut det hade varit 1000 gånger säkrare än endast ett brev i postlådan.

Tack och lov har de flesta hyresvärdar inga tredje 🥉 plats nissar som "sköter om" (ironi) det administrativa. Jag fattar inte 😮 varför de envisas med sådana tjänster. :/ 😑 D r y g t. I'm sorry 🙏.
I am glad att det löste sig för dig.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk

Grannen kör sin tvättmaskin vareviga natt nu när vi har höglasttid. Som tur är flyttar jag så får stå ut med skiten ett tag till. Märkligt att en del prioriterar 50 öre eller 5 kr i effekttaxa frömför hänsyn för andra. Men han är en boomer tror jag och jag har inte mycket till övers alls för den generationen.

Permalänk
Skrivet av Druid_john:

Grannen kör sin tvättmaskin vareviga natt nu när vi har höglasttid. Som tur är flyttar jag så får stå ut med skiten ett tag till. Märkligt att en del prioriterar 50 öre eller 5 kr i effekttaxa frömför hänsyn för andra. Men han är en boomer tror jag och jag har inte mycket till övers alls för den generationen.

Bättre är gen Y som kör med sin stereoanläggning nattetid för att strömmen är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Druid_john:

Grannen kör sin tvättmaskin vareviga natt nu när vi har höglasttid. Som tur är flyttar jag så får stå ut med skiten ett tag till. Märkligt att en del prioriterar 50 öre eller 5 kr i effekttaxa frömför hänsyn för andra. Men han är en boomer tror jag och jag har inte mycket till övers alls för den generationen.

Tror snarare det har med ’äntligen har barnen somnat’ än elpriset

Kanske fråga dem om de har timer-funktion på maskinen? Vi brukar starta tvätt kl 23, men med 8 timmar fördröjning så den går igång på morgonen istället

Permalänk
Skrivet av medbor:

Tror snarare det har med ’äntligen har barnen somnat’ än elpriset

Kanske fråga dem om de har timer-funktion på maskinen? Vi brukar starta tvätt kl 23, men med 8 timmar fördröjning så den går igång på morgonen istället

Tyvärr kan han nog inte klura ut det tror jag. Kommer man inte på att det går att ställa ner från 1600 varv till 700 900 typ så är nog timer en för stor tröskel. Fascinerad ändå att han orkar samma tid varje natt varenda dag. Synd att inte vattnet är dyrare. Kan tänka mig att dom går halvfulla bara för att.

Ja att ni sätter timer är väldigt uppskattat om ni bor i lägenhet. <3

Permalänk
Medlem

Fick ett brev från lokala energibolaget (nätägaren) att vid ett byte av elmätare så gjordes en kontroll av passdel och "för att reflektera verkligheten" så justeras mitt nätabonnemang från "fleranvändarpris" till "25A". När jag läser https://www.vattenfalleldistribution.se/kund-i-elnatet/anslut... verkar 25A lämpligt för en villa, kanske inte en liten tvåa utan egen tvätt- eller diskmaskin. Det bolaget har kategorin "lägenhet" även, vilket jag antar är samma som "fleranvändarpris" här. Kanske.
Här då så betalar nu samtliga lägenheter plötsligt för en..delad 25A? Varsin? Jag vet inte hur sånt här funkar, har skrivit bolaget och frågat. Kostnaden ökade till 6500sek/år från 1115sek/år. Ja överföringsavgiften / kWh blir lägre ..det är delvis varför det passar större konsumenter bättre antar jag..
Så "sur och något förvirrad" är väl rätt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Fick ett brev från lokala energibolaget (nätägaren) att vid ett byte av elmätare så gjordes en kontroll av passdel och "för att reflektera verkligheten" så justeras mitt nätabonnemang från "fleranvändarpris" till "25A". När jag läser https://www.vattenfalleldistribution.se/kund-i-elnatet/anslut... verkar 25A lämpligt för en villa, kanske inte en liten tvåa utan egen tvätt- eller diskmaskin. Det bolaget har kategorin "lägenhet" även, vilket jag antar är samma som "fleranvändarpris" här. Kanske.
Här då så betalar nu samtliga lägenheter plötsligt för en..delad 25A? Varsin? Jag vet inte hur sånt här funkar, har skrivit bolaget och frågat. Kostnaden ökade till 6500sek/år från 1115sek/år. Ja överföringsavgiften / kWh blir lägre ..det är delvis varför det passar större konsumenter bättre antar jag..
Så "sur och något förvirrad" är väl rätt.

Har du särkingsskåp i lägenheten med elmätare? Kolla i så fall hur stor huvudsäkring du har. Jag kan inte skillnaden mellan abonnemang för lägenhet/hus, men generellt betalar man nätavgift baserat på huvudsäkringens storlek.

Jag har 16A i min tvåa, 25 är inte omöjligt ifall du har egen tvättmaskin+tumlare.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Har du särkingsskåp i lägenheten med elmätare? Kolla i så fall hur stor huvudsäkring du har. Jag kan inte skillnaden mellan abonnemang för lägenhet/hus, men generellt betalar man nätavgift baserat på huvudsäkringens storlek.

Jag har 16A i min tvåa, 25 är inte omöjligt ifall du har egen tvättmaskin+tumlare.

Hej, tack för infon. Nej elmätaren är central. Det är även central tvättstuga. Och alla lgh (antar jag) betalar hela avgiften för 25A. Det kanske är så det ska vara, även om en villa med mycket högre beräknad förbrukning betalar samma avgift som mig för sin 25A.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Fick reda för några dagar sedan att en arbetskollega tog sitt liv under julledigheten. Det känns overkligt att något sånt här händer.
Det var en kvinna i 60+-åldern.
Så oerhört tragiskt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fick reda för några dagar sedan att en arbetskollega tog sitt liv under julledigheten. Det känns overkligt att något sånt här händer.
Det var en kvinna i 60+-åldern.
Så oerhört tragiskt.

Utan att dra ner stämningen i tråden så kan jag bara säga som så att när jag jobbade på sjukhus för x antal år sen som patienttransportör...framförallt runt jul så var kylrummen fullare än normalt
Var nåt man lade märke till snabbt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Utan att dra ner stämningen i tråden så kan jag bara säga som så att när jag jobbade på sjukhus för x antal år sen som patienttransportör...framförallt runt jul så var kylrummen fullare än normalt
Var nåt man lade märke till snabbt.

Känner igen det med. Det är tyvärr extremt vanligt att folk avslutar sina liv runt jultider.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fick reda för några dagar sedan att en arbetskollega tog sitt liv under julledigheten. Det känns overkligt att något sånt här händer.
Det var en kvinna i 60+-åldern.
Så oerhört tragiskt.

Detta har varit uppe på olika kurser i personlig utveckling där det sagts mycket om det.
En sak som sitter kvar i minnet är att en av föreläsarna sa att i intervjuer av överlevande var att de var övertygade om att "de gjorde omvärlden en tjänst" eller att det var "bättre med deras beslut".

Just detta ämne verkar vara svårt, där jag tror att många är rädda för att diskutera det för att det känns jobbigt...
Ofta är det också så att det vi är rätta för vill vi förbjuda eller stigmatisera - för det gör det lättare för "en själv".

Detta gör det också så svårt att få till en vettig debatt om aktiv dödshjälp.
Jag vet, just i detta kan jag säga just "vet", att ifall vi hade haft aktiv dödshjälp i Sverige så hade ångesten varit mindre för just den grupp av individer som hade behövt ha en trygghet i att de kan undvika oändliga smärtor eller "locked in syndrome" genom att ta ställning i förväg.

Jag hoppas att du och dina arbetskamrater får det stöd ni behöver. Kolla med HR ifall de har något avtal dit ni kan vända er för att få hjälp. Vet att vissa företag har avtal med SOS International där de på någon dags varsel kan ta fram en psykolog, kurator eller annan resurs som behövs för att ge den som söker stöd.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hej, tack för infon. Nej elmätaren är central. Det är även central tvättstuga. Och alla lgh (antar jag) betalar hela avgiften för 25A. Det kanske är så det ska vara, även om en villa med mycket högre beräknad förbrukning betalar samma avgift som mig för sin 25A.

Jag tycker ni ska be eran fastighetsägare titta på detta. 25A är vanligt för tvåfas, 35A enfas och således 16A för trefas. Vanligtvis för lägenheter ska allt klassas som 16A med andra ord, men svårt att veta hur vattenfall jobbar. Du kan se storlek i din elcentral på dvärgbrytare, gissar att du har 2x20A isf har du tvåfas in i din lägenhet och Vattenfall har gjort fel. Borde enkelt gå att ringa dom om så är fallet och ifrågasätta dom varför dom inte tar hänsyn till antal faser.

Har du 3x10A dvärgbrytare i din lägenhet så är det ju enkelt för din fastighetsägare att byta ut passdel i centralen till 16A och anmäla detta till Vattenfall. Om du nu mot förmodan du har trefas och säkrat 10A i lgh.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Gruvar mig åter inför morgondagen. Läkarbesök och kommer troligen få info om hur behandlingen går. 6 veckor sedan senast och nyligen har jag både gjort en datortomografi samt en PET-kameraundersökning + en till datortomografiröntgen sedan dess och lär få höra resultatet, hur det ändrats sedan senaste röntgen men också hur behandlingen tar. Eventuellt ändringar i behandling (börjar närma mig 3 månader med cellgift sjukt nog).

Magkänslan säger att det bör vara ett positivt resultat, behandlingen har så här långt tagit bra på cancer + metastaser. Men samtidigt finns oron där att något har ändrats. Räknar med ganska lite sömn inatt, brukar bli så, men det kan jag ta igen under resten av veckan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Druid_john:

Jag tycker ni ska be eran fastighetsägare titta på detta. 25A är vanligt för tvåfas, 35A enfas och således 16A för trefas. Vanligtvis för lägenheter ska allt klassas som 16A med andra ord, men svårt att veta hur vattenfall jobbar. Du kan se storlek i din elcentral på dvärgbrytare, gissar att du har 2x20A isf har du tvåfas in i din lägenhet och Vattenfall har gjort fel. Borde enkelt gå att ringa dom om så är fallet och ifrågasätta dom varför dom inte tar hänsyn till antal faser.

Har du 3x10A dvärgbrytare i din lägenhet så är det ju enkelt för din fastighetsägare att byta ut passdel i centralen till 16A och anmäla detta till Vattenfall. Om du nu mot förmodan du har trefas och säkrat 10A i lgh.

Hej, tack för info. Hvis du menar de enskilda brytarna i "brytarpanelen" i min lgh så heter de 16A, 16A, 16A, 10A, 10A, 10A.

Jag fick ett svar från nätägaren som gick ut på att om det är en delad anslutning så ska en "bottenplatta bytas" av behörig elektriker och sedan ska detta rapporteras via (appen/nätverket antar jag som nätägaren får rapporter från "verkligheten" från). Vilket inte säger mig så mycket, vicevärden i föreningen hade iaf blivit uppringd av flera grannar så frågan ser ut att tas av föreningen.

Skrivet av anders190:

Gruvar mig åter inför morgondagen. Läkarbesök och kommer troligen få info om hur behandlingen går. ..

Lycka till, jag håller tummarna för dig.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hej, tack för info. Hvis du menar de enskilda brytarna i "brytarpanelen" i min lgh så heter de 16A, 16A, 16A, 10A, 10A, 10A.

Jag fick ett svar från nätägaren som gick ut på att om det är en delad anslutning så ska en "bottenplatta bytas" av behörig elektriker och sedan ska detta rapporteras via (appen/nätverket antar jag som nätägaren får rapporter från "verkligheten" från). Vilket inte säger mig så mycket, vicevärden i föreningen hade iaf blivit uppringd av flera grannar så frågan ser ut att tas av föreningen.

Lycka till, jag håller tummarna för dig.

Aha då stämmer det nog att det är trefas 25A, då har dom valt 25 just för att säkringarna i källaren inte ska gå i onödan. Sen har ni 16A i lgh. Fastägare kan gå ner till 20A så det kan ju hjälpa till kostnaden men då riskerar 20A att gå oftare. Sen tycker jag som blivande elkraftsingenjör att det blir fjantigt av Vattenfall att anmärka och ta betalt för detta. Vad kan man göra i en lgh liksom? Skillnad på 25A till ett hus och lägenhet. Förr hade man lgh taxa men nån har bästämt att man visst kan ha allt som man har i hus i en lgh, dvs pool, jacuzzi, bastu mm mm. Suck.

Permalänk
Medlem

inte ledsen eller glad, mest förvirrad och skyldig. Köpte mat på ica maxi, kollade på mitt kivra kvitto ett par dagar senare. visade sig att jag missade att registrera 1kg ica köttbullar (färska). något råd, bör man kontakta dom eller vad? känner mig skyldig. visst, jag hade ett infektera öga. men den är ingen ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

inte ledsen eller glad, mest förvirrad och skyldig. Köpte mat på ica maxi, kollade på mitt kivra kvitto ett par dagar senare. visade sig att jag missade att registrera 1kg ica köttbullar (färska). något råd, bör man kontakta dom eller vad? känner mig skyldig. visst, jag hade ett infektera öga. men den är ingen ursäkt.

Prata med någon i personalen nästa gång du är där, berätta om ditt misstag, säg att du vill göra rätt för dig. De kommer sannolikt säga att det är ingen fara, tack för att du berättar, men vi bjuder på det. Så kommer ditt samvete vara stillat och du kommer ha en fin känsla av butiken. Alla nöjda!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Prata med någon i personalen nästa gång du är där, berätta om ditt misstag, säg att du vill göra rätt för dig. De kommer sannolikt säga att det är ingen fara, tack för att du berättar, men vi bjuder på det. Så kommer ditt samvete vara stillat och du kommer ha en fin känsla av butiken. Alla nöjda!

Är exakt vad jag skulle göra, och faktiskt har gjort. Slutade precis som du beskriver det, ens samvete vart lättat omgående.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

tack Choffe och RVX, ska göra det nästa gång jag är där :).

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Lycka till, jag håller tummarna för dig.

Tack!

Gick rätt bra iallafall. Överlag positivt besked men eventuellt har de hittat en ny metastas i huvudet. Men så liten så de är inte överrens om vad de hittat. Kan vara något nytt, kan vara mätfel. Hoppas på det sistnämnda. Inte hjärnan iallafall utan kraniet, vilket heller inte nödvändigtvis är bra.

Oroade mig för ett ännu sämre besked så lite lugnare nu. Men finns risk för ändrad behandling och har jag tur/otur kan det bli något jobbigare. Men ökar det chansen att bli frisk? Ja tack.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tack!

Gick rätt bra iallafall. Överlag positivt besked men eventuellt har de hittat en ny metastas i huvudet. Men så liten så de är inte överrens om vad de hittat. Kan vara något nytt, kan vara mätfel. Hoppas på det sistnämnda. Inte hjärnan iallafall utan kraniet, vilket heller inte nödvändigtvis är bra.

Oroade mig för ett ännu sämre besked så lite lugnare nu. Men finns risk för ändrad behandling och har jag tur/otur kan det bli något jobbigare. Men ökar det chansen att bli frisk? Ja tack.

Bättre att de hittar och tittar igen än att de missar och låter det fortgå

Hoppas det är mätfel så du kan komma ut på andra sidan någon gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tack!

Gick rätt bra iallafall. Överlag positivt besked men eventuellt har de hittat en ny metastas i huvudet. Men så liten så de är inte överrens om vad de hittat. Kan vara något nytt, kan vara mätfel. Hoppas på det sistnämnda. Inte hjärnan iallafall utan kraniet, vilket heller inte nödvändigtvis är bra.

Oroade mig för ett ännu sämre besked så lite lugnare nu. Men finns risk för ändrad behandling och har jag tur/otur kan det bli något jobbigare. Men ökar det chansen att bli frisk? Ja tack.

får mitt köttbulle problem att verkligen vara smått
hoppas verkligen också på mätfel. håll upp humöret 🙂.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Prata med någon i personalen nästa gång du är där, berätta om ditt misstag, säg att du vill göra rätt för dig. De kommer sannolikt säga att det är ingen fara, tack för att du berättar, men vi bjuder på det. Så kommer ditt samvete vara stillat och du kommer ha en fin känsla av butiken. Alla nöjda!

Eller så polisanmäls han och får böter, eller fängelse!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Eller så polisanmäls han och får böter, eller fängelse!

Har jag oerhört svårt att tro.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Bättre att de hittar och tittar igen än att de missar och låter det fortgå

Hoppas det är mätfel så du kan komma ut på andra sidan någon gång!

Ja precis, nu är det ju något de kommer kolla noga på framöver. Iofs är de rätt noga ändå men känns som halva problemet är att hitta i tid.

Tack, ser verkligen fram emot att förhoppningsvis bli frisk. Känns lite som att detta blir mer utdraget men finns samtidigt bara en väg framåt. Tack och lov upplever jag vården som riktigt bra. Det hjälper mycket att inte känna att man är tveksam till den. Riktigt seriöst!

Skrivet av Ymerio:

får mitt köttbulle problem att verkligen vara smått
hoppas verkligen också på mätfel. håll upp humöret 🙂.

Tack!

Jag vet inte jag, det är ju ändå ett dilemma du råkat ut för och tycker inte det bör förminskas på något vis heller. Gillar blandningen i tråden, även om jag själv förvisso är lite enkelspårig kanske. Troligen en av mina favorittrådar i dagsläget faktiskt. Bra stämning!

Sånt som besvärar en på olika vis kommer ju ändå påverka en mycket oavsett skalan på problemet. Ett förhållande som tagit slut, någon när och kär som gått bort, någon olycka eller brott man blivit drabbad av, sjukdom av något slag, stora som små saker i sin vardag som på olika vis påverkar en. Eller något åt det hållet, trött efter dagen så kommer lätt av mig lite.

Tänkt lite på köttbullarna med under dagen. Borde ju inte vara något problem att nämna det för personalen tänker jag. Misstag händer. De har nog större problem med folk som snattar dyrare varor hela tiden. Men man vill ju gärna att det blir rätt med. Känns verkligen osannolikt att man skulle åka dit på det om man berättar för dom, tänker att det borde gälla typ likadant om man gör en beställning online och man får fler varor i leveransen än tänkt. Men samtidigt är det ju ingen bransch jag kan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...