Synca Synology nas folder till OneDrive business?

Permalänk
Medlem

Synca Synology nas folder till OneDrive business?

Någon som har en bra, smidig och stabil lösning för att synca en mapp på en synology nas mot ett OneDrive for business konto?

Cloud sync som nämns i flera resultat på Google fungerar bara mot OneDrive (ej business).

Det jag vill åstadkomma är att ha ett share på mitt LAN som skrivaren har åtkomst till, så jag kan scanna dokument till ”en nätverksmapp”, som då alltså finns på nasen och syncas upp mot OneDrive for business, så att jag slipper starta igång datorn när jag ska scanna.

Har en HP laserjet som tyvärr inte har någon ”app” för OneDrive eller liknande, annars hade jag självklart scannat direkt mot OneDrive for business i stället.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att din Synology är uppdaterade till DSM 7.1? Det finns nämligen stöd för OneDrive for Business i Cloud Sync, åtminstone i DSM 7. Jag testade just att sätta upp detta mot min jobb OneDrive vilket synkade alldeles förträffligt.

Edit:
Det finns även stöd för att sätta upp synkronisering mot Microsoft Sharepoint för att exempelvis kunna skanna in filer direkt till en mapp i en Microsoft Teams-grupp.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Är du säker på att din Synology är uppdaterade till DSM 7.1? Det finns nämligen stöd för OneDrive for Business i Cloud Sync, åtminstone i DSM 7. Jag testade just att sätta upp detta mot min jobb OneDrive vilket synkade alldeles förträffligt.

https://www.rockhost.se/wp-content/uploads/2024/01/Cloud_Sync_OneDrive_For_Business.png

Edit:
Det finns även stöd för att sätta upp synkronisering mot Microsoft Sharepoint för att exempelvis kunna skanna in filer direkt till en mapp i en Microsoft Teams-grupp.

Ja, jag är säker på att jag kör senaste versionen av DSM. Jag är dock inte helt säker på att jag har rätt styrka på mina glasögon. Såg inte det alternativet när jag testade, ska kolla i morgon igen och återkomma. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av naaw:

Ja, jag är säker på att jag kör senaste versionen av DSM. Jag är dock inte helt säker på att jag har rätt styrka på mina glasögon. Såg inte det alternativet när jag testade, ska kolla i morgon igen och återkomma. Tack!

Det finns en sökruta uppe till höger, skriv in Business där så hittar du den oavsett styrka på glasögonen.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD