Permalänk
Medlem

Bredbands router

Hej,
Jag skall flytta till hus och kommer antagligen välja Bahnhof som leverantör. Routern som jag har idag är för ett gammalt comhem/tele2 hus. Men så till min fråga. Skall jag köpa en router från Bahnhof eller finns det någon annan smartare lösning. Jag tänker att jag antagligen kommer behöva förstärka signalen på ovanvåningen. Huset är byggt tidigt 1900-tal och är 141kvm i två våningar.

Hur skulle ni göra?

Permalänk
Medlem

Köp en egen, 70kvm per våning kan en vettig täcka hela huset

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeKeM:

Hej,
Jag skall flytta till hus och kommer antagligen välja Bahnhof som leverantör. Routern som jag har idag är för ett gammalt comhem/tele2 hus. Men så till min fråga. Skall jag köpa en router från Bahnhof eller finns det någon annan smartare lösning. Jag tänker att jag antagligen kommer behöva förstärka signalen på ovanvåningen. Huset är byggt tidigt 1900-tal och är 141kvm i två våningar.

Hur skulle ni göra?

En "Mesh"-lösning med nätverkskabel till varje enhet är att föredraga, om det är så att du tror att du behöver bättre täckning.