Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Vad kommer en LG C3 83" vara värd i oktober tror ni? Jag misstänker att jag kommer ha svårt att sälja en så pass stor TV, speciellt så nära inpå BF, om jag inte går ner mer i pris (procentuellt) jämfört med t.ex. 77" och 65" än vad jag skulle acceptera. Vad tror ni?

Ska tillägga att jag inte öppnat kartongen ännu och har i nuläget en dryg vecka på mig att lämna tillbaka TV:n. Det är G4 83" alt 77" som hägrar såväl som förmodade nya projektorer från Epson, Sony och JVC.

Svårt att förflytta den med vanlig bil, eller frakt, så det blir ju ganska lokala transporter som är möjliga. Då blir det ju naturligtvis klart färre som är spekulanter

Dessutom är ju 83” ungefär dubbla utgångspriset mot 77” för inte så mycket större yta, dessutom utan MLA

Så ja, tror du kommer behöva gå ner en del i pris. Men hittar du exakt rätt köpare så är såklart möjligt med högre. Allt beror på hur länge du vill riskera att vänta också, för det kommer ju hela tiden bättre modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Vad är sony xh9005 65" 2020 årsmodell värd?

Tror det blir svårt att få ut mer än 4000-5000kr beroende på om du hittar en lokal köpare.
Din TV är enklare toppklass-modell som har FALD och 4K/120Hz-funktion.

Sonys 2023-modell som har närmast specs jämfört med XH9005 tror jag är 65X85L och nypris ligger just nu på cirka 14k:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=8186713

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Vad kommer en LG C3 83" vara värd i oktober tror ni? Jag misstänker att jag kommer ha svårt att sälja en så pass stor TV, speciellt så nära inpå BF, om jag inte går ner mer i pris (procentuellt) jämfört med t.ex. 77" och 65" än vad jag skulle acceptera. Vad tror ni?

Ska tillägga att jag inte öppnat kartongen ännu och har i nuläget en dryg vecka på mig att lämna tillbaka TV:n. Det är G4 83" alt 77" som hägrar såväl som förmodade nya projektorer från Epson, Sony och JVC.

Jag misstänker att C3 83"-modellerna kommer bli lite extra "oattraktiva" när 2024-modellerna kommer då det är bekräftat att även G4 83"-modellen kommer att få just MLA i år.

Källa:
https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1....

Låter som du har FOMO så skulle i sådant fall lämna tillbaka och vänta. Tänk dock på att vi bara är i februari och att reaperioderna inte drar igång förrän i höst och allra senast Black Friday så relativt lång tid kvar. Kan givetvis komma kampanjer innan dess, till exempel via Benify.

Svårt att spekulera om prisbilden i höst i dagsläget också.

Permalänk
Medlem

ASUS 27" LED ROG Swift PG279QE 2560x1440 IPS, 165hz, 4ms, 1000:1, G-Sync, HDMI/DP

Inköpt 2020/02/12 för 6690kr
Någon som vet värdet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Premo:

ASUS 27" LED ROG Swift PG279QE 2560x1440 IPS, 165hz, 4ms, 1000:1, G-Sync, HDMI/DP

Inköpt 2020/02/12 för 6690kr
Någon som vet värdet?

Med tanke på att du får en ny LG GP850 som har ganska liknande specifikationer för <4000kr så tror jag inte du bör förvänta dig mer än cirka 1500-2000kr.

Permalänk
Medlem

Vad ska man sätta för pris på en 10 år gammal Philips 46PFL4908T i fint skick?
Någon som vet?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2311332

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Vad ska man sätta för pris på en 10 år gammal Philips 46PFL4908T i fint skick?
Någon som vet?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2311332

Passiv 3D är ju lite kul för någon kanske?

Jag hade nog inte varit intresserad för mer än någon tusenlapp, men jag skriver det mest för att någon ska visa att jag har fel

Permalänk
Skrivet av tarado:

Vad ska man sätta för pris på en 10 år gammal Philips 46PFL4908T i fint skick?
Någon som vet?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2311332

Uppåt en tusenlapp. Ett plus för att den klarar DVB-T2.

Permalänk

Mycket LG nu när många åf kör cashback+kampanjpris så då har man börjat snegla på att uppgradera på hemmafronten. Har ni någon känsla för vad en LG C8 65” kan gå på i dagens läge?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Mycket LG nu när många åf kör cashback+kampanjpris så då har man börjat snegla på att uppgradera på hemmafronten. Har ni någon känsla för vad en LG C8 65” kan gå på i dagens läge?

Har du låda eller kan köra den säkert hem till någon? Svår att rymmas i an vanlig bil i alla fall

5-6 år gammal, så hur ser det ut med inbränningar och annat?

Med tanke på att helt nya OLED som är bättre kan köpas för under 15k ibland så borde den vara på max 5k i min bok, men det beror på hur bråttom du har också

Permalänk
Skrivet av medbor:

Har du låda eller kan köra den säkert hem till någon? Svår att rymmas i an vanlig bil i alla fall

5-6 år gammal, så hur ser det ut med inbränningar och annat?

Med tanke på att helt nya OLED som är bättre kan köpas för under 15k ibland så borde den vara på max 5k i min bok, men det beror på hur bråttom du har också

Ang transport - nej ingen kartong eller möjlighet att köra den till någon, men bor i Stockholm så den biten borde vara hyfsat OK med att köpare får ordna transport. Vet att en bekant köpte en OLED 65” beggad nåt år och la den med bildytan nedåt i en V90 och det lirade.

Skicket är mycket bra, inga inbränningar och har enbart använts till vanligt linjärt tittande och stream (dvs ej datorskärm)

Tack för infon, hade hoppats på 6-7000 men då kanske 5 Max är det rimliga idag

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Ska sälja av min äldre TV efter att ha införskaffat en OLED. Vad kan den här vara värd att sälja för i dagsläget? Betalade 5,7 tkr 2017 om det skulle vara till hjälp för att göra ett bättre estimat 😄

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Ska sälja av min äldre TV efter att ha införskaffat en OLED. Vad kan den här vara värd att sälja för i dagsläget? Betalade 5,7 tkr 2017 om det skulle vara till hjälp för att göra ett bättre estimat 😄

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Tack på förhand!

På dagens marknad är ju tv-apparater i större storlekar så tillgängliga, och 7 år är ganska lång tid

Du ska nog vara glad om du får en tusenlapp, men rätt köpare skulle kunna betala mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

På dagens marknad är ju tv-apparater i större storlekar så tillgängliga, och 7 år är ganska lång tid

Du ska nog vara glad om du får en tusenlapp, men rätt köpare skulle kunna betala mer

Lade ut en annons på blocket på 1500 kr och skrev att jag kunde sälja den för 1200 vid smidigt köp. Fick tre intressenter redan inom en minut och efter 10 minuter så blev TV:en såld för 1200 kr. Så vet inte om jag lowballade ändå haha 😄 Men stort tack för tipset Medbor, ser ditt namn ofta dyka upp där du hjälper andra användare. Det är mycket uppskattat! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Lade ut en annons på blocket på 1500 kr och skrev att jag kunde sälja den för 1200 vid smidigt köp. Fick tre intressenter redan inom en minut och efter 10 minuter så blev TV:en såld för 1200 kr. Så vet inte om jag lowballade ändå haha 😄 Men stort tack för tipset Medbor, ser ditt namn ofta dyka upp där du hjälper andra användare. Det är mycket uppskattat! 😊

Allt beror ju på timing, marknadsplats, var man bor, …

Kul att du fick lite mer och att det gick snabbt och smidigt. Ganska ofta kan man få mycket mer om man orkar vänta länge och jobba hårt, ibland är det mer värt att det blir smidigt gjort

Permalänk
Medlem

Bang Olufsen MX6000 med stativ + Beo4 kontrollen och instruktionsböcker på svenska?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Funderar på kränga av min "gamla" TV, en 75" Sony KD75XH9096, köpt 2021.

https://www.webhallen.com/se/product/317113-Sony-2020-75-KD75...

Rent spontant går väl liknande tv för runt 8000kr idag, vilket skulle göra priset runt 4000kr rimligt? Eller tänker jag galet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Bang Olufsen MX6000 med stativ + Beo4 kontrollen och instruktionsböcker på svenska?

Bra TV om man är ute efter CRT och få rätt Retro-upplevelse med äldre spelkonsol. Med det sagt tror jag värdet är begränsat.
500-1000kr om du hittar rätt köpare som kan hämta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Funderar på kränga av min "gamla" TV, en 75" Sony KD75XH9096, köpt 2021.

https://www.webhallen.com/se/product/317113-Sony-2020-75-KD75...

Rent spontant går väl liknande tv för runt 8000kr idag, vilket skulle göra priset runt 4000kr rimligt? Eller tänker jag galet?

Det är en hyfsad TV med FALD och 120Hz-panel. 2020-modell.

Du tänker i grunden rätt om du matchar specifikationerna på TV:n mot liknande modeller och drar av cirka 50% på nypris, sedan vet jag inte riktigt hur priset ser ut på motsvarande TCL etc. Sony brukar ligga i det övre prisspannet överlag i kategorin.

Sedan kan 75" locka till sig köpare bara sett till storleken också. Beror på om du kan hiitta en lokal köpare som är villig att hämta den. Underlättar att ha kartong kvar eller erbjuda någon form av material för att underlätta transporten.

Lycka till!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av smurfb:

Funderar på kränga av min "gamla" TV, en 75" Sony KD75XH9096, köpt 2021.

https://www.webhallen.com/se/product/317113-Sony-2020-75-KD75...

Rent spontant går väl liknande tv för runt 8000kr idag, vilket skulle göra priset runt 4000kr rimligt? Eller tänker jag galet?

Den direkta motsvarigheten är modellen X90L och den är bättre på så sätt att den är mer ljusstark om i grunden på samma nivå i övrigt. TCL:s motsvarande nya är C845, också den ljusstarkare men så klart inte Sonys renommé.

Så du underskattar snarare värdet där.

Permalänk
Medlem

Är det ens plus-värde på min gamla plasma?

Panasonic Viera TX-P50UT50Y

Inga inbränningar såvitt jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Är det ens plus-värde på min gamla plasma?

Panasonic Viera TX-P50UT50Y

Inga inbränningar såvitt jag kan se.

Finns säkert någon som är villig att ge en femhundring för att få en grym TV (Och extraelement ) till sommarstugan men ja, symboliska hundralappar annars tror jag.

Permalänk

Överväger att sälja min efter halv-lång och trogen tjänst. Vad tror ni man kan få för nedan?

- Samsung QE65Q8F, köpt 2018 från Hi-Fi klubben
- Samsung ”No gap” väggfäste WMN-M11EA, köpt vid samma tillfälle

Kartong finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonuspojken:

Överväger att sälja min efter halv-lång och trogen tjänst. Vad tror ni man kan få för nedan?

- Samsung QE65Q8F, köpt 2018 från Hi-Fi klubben
- Samsung ”No gap” väggfäste WMN-M11EA, köpt vid samma tillfälle

Kartong finns kvar.

Detta var en av Samsungs toppmodeller 2017 mig veterligen så bra TV i grunden.
Väggfästet tror jag inte adderar så mycket ytterligare värde.

Kanske lägga ut för cirka 3000-4000kr med viss prutmån? Lägre om du vill få den såld snabbt.
Alltid bra med kartong kvar för att underlätta transporten.

Lycka till!

Permalänk

Lär va lite sugen på att skaffa en QD OLED framåt slutet av året, inget behov av ny TV i dagsläget då jag är iväg en hel del i arbetet.

Jag har en QE65Q90RAT är jag ganska säker på som isåfall skulle säljas men lite oklar på vad en sån kan vara värd nuförtiden. Har även tillhörande No gap väggfäste.

Glömde väggfästet
Visa signatur

CPU Intel Core i7-8700K - RAM Corsair 4x8GB 3000Mhz - GPU Asus GeForce RTX 3080 OC TUF - Moderkort Asus ROG STRIX Z390-F Gaming - Kylning Alphacool custom loop CPU + GPU - SSD Samsung 860 EVO 1 TB + 500 GB - Chassi Fractal Design R6 - PSU Corsair RMx V2 850W 80+ Gold

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Maildaemon:

Jag har en QE65Q90RAT är jag ganska säker på som isåfall skulle säljas men lite oklar på vad en sån kan vara värd nuförtiden. Har även tillhörande No gap väggfäste.

Den modellen är teknisk jämförbart någonstans mellan dagens QN90 och Q80-serie, så har du en uppfattning om tumregeln runt halva nypriset av motsvarande aktuell modell.

Permalänk

Jag måste göra mig av med min 75" Sony KD-75XE9005 från 2017. Även känd som 75X900E (?)
Orkar inte hålla på med konstiga människor på blocket. Vad tror ni ett bra kompispris är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasterband:

Jag måste göra mig av med min 75" Sony KD-75XE9005 från 2017. Även känd som 75X900E (?)
Orkar inte hålla på med konstiga människor på blocket. Vad tror ni ett bra kompispris är?

Priset på stora tv har ju rasat senaste åren, 35Kg plus förpackning är ju lite osmidigt och går inte i en vanlig bil troligen

Det begränsar ju hur lätt det är för någon att hämta

Men med det sagt är 75” större än de flesta har och kan ses som en uppgradering för många

Kanske 3-5k? Tror mest det beror på köparen och kundkretsen

Permalänk
Medlem

De flesta när de säljer tänker typ "kostade Xtkr, så nu efter Y år borde den kosta Z% av detta".

Tänk istället vad motsvarande kostar ny, och sedan kraftig rabatt för att begagnat är både risk och jobb jämfört med butik. Sen ska man faktiskt ha möjlighet att frakta den när den redan saknar skyddande förpackning.

En 4K QLED TV eller motsvarande kostar ofta ner mot 10tkr i butik. Då får man garanti, nyare programvara, moderna standarder och sannolikt slår de bildkvaliten jämfört med det bästa som fanns för 5 år sedan. Oavsett hur fin din gamla TV är så är det svårt att konkurrera utan att lägga sig en bra bit under i pris, typ 5tkr. Såvida du inte sitter på en OLED som inte är så gammal att man oroar sig för burn-ins.

Permalänk

Hejsan! Tänkte göra mig av med min Samsung 50” UE50RU7475 (köpt 2020). Tror jag gav runt 5000 för den vad kan den vara värd idag?